1

Onderwerp: Steken in de buurt van de lever tijdens hardlopen

Goedemiddag,

Afgelopen weekend meegedaan aan de beach challenge Kijkduin. Behoorlijk voor getraind (voor mijn doen) Alleen kreeg ik na het fietsen ontzettende steken in de buurt van de lever. Aangezien het hardloop parcours niet echt geschikt was om te herstellen heb ik de volledige tien KM met stekende pijn gelopen. Nu zijn de steken mij niet vreemd. Tot nu toe bij elke triatlon die ik gedaan heb, heb ik ze gehad. Alleen gingen ze na ongeveer 2,5 KM weer weg.

Kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen? Ik kom door de pijn totaal niet in mijn ritme. Normaal loop ik ongeveer 45 minuten over de 10 nu deed ik het in een uur en 5 minuten!

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

2 Laatst bewerkt door ghen (14-07-11 13:15:14)

Re: Steken in de buurt van de lever tijdens hardlopen

Meer koppeltrainingen (lopen onmiddellijk na fietsen).

3

Re: Steken in de buurt van de lever tijdens hardlopen

Kan ook komen door een vocht gekort.....

4

Re: Steken in de buurt van de lever tijdens hardlopen

Heel veel voorkomend is het middenrif, dat heeft enigszins rustig en ondersteund gelegen bij het fietsen en krijgt het dan bij het lopen opeens zwaar te verduren. Je middenrif is een soort vlies tussen je longen en je buik. Door het naar boven te bewegen adem je uit vice versa. Het draagt enigszins het gewicht van je organen en dat kan zeer doen bij de schokken van het lopen.

Voor mij helpt het enigszins om de eerste paar honderd meter een beetje rustig aan te doen (5min. / km) en zeker niet in de laatste fietsmeters nog even een halve bidon wegdrinken! Dat een paar minuten voor het einde van het fietsonderdeel doen werkt veel ontspannener.