1 Laatst bewerkt door DMM (10-08-11 12:37:24)

Onderwerp: Buiten zwemwater in/om Tilburg

Ik ben pas verhuisd naar Tilburg (Racehof) en ben op zoek naar geschikt buitenzwemwater. Iemand tips?

En hoe zit 't met zwembaden?
In de wijk is een zwembad. Daar ben ik 1x geweest maar was er niet zo kapot van; 25m bad waarvan de ondiepe helft was afgezet voor moeders met babies..... Of weet iemand misschien tijden waarop je daar wel enigszins fatsoenlijk baantjes kan trekken (zonder ruzie te krijgen met bejaarden die boos worden omdat je hun watergolf natspettert)?

En zwembad Stappegoor, is dat wat?
Elk wiel dat ik niet zelf opnieuw hoef uit te vinden is er weer een dus alle tips zijn welkom (ja, ik ben lui wink)
Alvast dank

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

2

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

Juist de Duathlon is in de Reeshof, je zou zeggen dat ze geen open water hebben? smile Stappegoor is mij wel bekend. Op zich een goed zwembad, maar de keren dat ik geweest ben, was het recreatief zwemmen.

3

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

In de buurt van Alphen heb je een zeer geschikt meertje: 't Zand. Sinds dit seizoen heb ik daar een aantal keer gezwommen en dat bevalt prima hoor!

Zwembad Stappegoor is wel oké. Je hebt 1 baan voor 'snelle zwemmers' / borst crawlers. Als je op de juiste tijden gaat zwemmen zal je weinig last hebben van anderen. Om 7 uur 's ochtends is het altijd lekker rustig. Hetzelfde geldt voor tussen de middag (van 12 tot 13.30 uur). Ook na 20.30 uur wil het soms nog wel eens rustig zijn, maar dat verschilt per dag.

Trainze!

4

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

@doorn184 & MmartijnT
Thanks tot zover vast smile

Vroeger was er tussen Tilburg en Goirle een surfplas waar ik wel ging zwemmen. Bestaat die nog?
En het Blauwe meer, daar kan je toch ook zwemmen? Of is dat echt zo'n recreatiegebeuren?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

5

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

Die surfplas ken ik niet. In het Blauwe meer zal je best prima kunnen zwemmen, maar zover ik weet is het daar inderdaad een behoorlijk recreatiegebeuren. Als ik jou was zou ik 't Zand een keer testen. Have fun!

6

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

Hoi DMM,

In het zwembad van Stappegoor ga ik altijd baantjes zwemmen. Als je smorgens (7.00 - 08.30 uur) gaat dan is er bijna niemand. S'-avonds is het wat drukker. Je hebt een speciale baan voor de borstcrawl. De andere banen moet je dan niet zijn. Je wordt dan opgehouden door huisvrouwen en meisjes die met zijn tweeen naast elkaar zwemmen. Je moet je dan de hele tijd inhouden. Kun je niet echt lekker trainen.

Het blauwe meer kan ik je ook aanraden. Is prima locatie.

7

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

@toot

's Ochtends zwemmen is voor mij niet echt een optie, om die tijd ben ik meestal op weg naar m'n werk....
Maar toch bedankt voor de tip; als ik een keer vrij heb ga ik zeker es in Stappegoor kijken.
En van de zomer naar t blauwe meer dus smile

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

8

Re: Buiten zwemwater in/om Tilburg

Galderse Meren, mooi en helder openwater bij Breda.