1

Onderwerp: gezond aankomen

ja ik weet het, menig triatleet zou er van dromen... een heel laag vetpercentage....

maar toch heb ik de vraag: wie weet hoe ik verantwoord aan kan komen??

Bij mij in de familie is iedereen al dun maar door al het trainen heb ik een vetpercentage dat meestal rond de 5% ligt...(of net eronder) toch wel erg laag in de winter want bij ieder griepje dat langs komt ben ik de eerste die hem te pakken heeft..

Dus heeft iemand tips hoe ik op een "gezonde"  manier iets aan reserves kan kweken??

chips eten, bier drinken, veel chocola of warme chocolademelk met slagroom en gevulde speculaas, 3 borden warm eten en 15 boterhammen op een dag... heb het allemaal al geprobeerd maar echt dikker ben ik nog niet geworden...

2

Re: gezond aankomen

Volgens mij heeft Herbalife een aankomprogramma.... dat werkt met shakes geloof ik...

hierbij het linkje http://www.gewoongezond.nl/aankomen.htm

misschien heb je er wat aan...

3

Re: gezond aankomen

Wat misschien ook werkt is Fast Food van American Sports.

www.vitaminsdirect.nl

4

Re: gezond aankomen

Willem,

Wat ik heb gedaan om aan te komen, is gelet op de tijden dat ik eet, ik moet wel eerlijk vertellen dat het eten in het land waar ik nu zit goedkoper is dan ergens anders waardoor ik het mij kan permiteren om elke week iets van 10 maal uit eten te gaan. Mijn familie is ook erg dun dus ik snap het zeer goed dat je wat wil aankomen,

     Eet op regelmatige tijden
     Ontbijt rond 7 uur (of als je opstaat);
     Tussendoortje (klein taartje of iets anders zoets (moet wel leuk blijven);
     Lunch (warme maaltijd met soep vooraf rond 12 uur);
     Tussendoortje (mars met een kop koffie (vul je metteen je energie behoefte aan);
     Warm eten als dinner met een desert (fruit).

Dit heeft voor mij zeer goed gewerkt dus hopelijk ook voor jou.

Who dares wins!

5

Re: gezond aankomen

Willem,

Ik heb hetzelfde probleem om gewicht aan te komen / op gewicht te blijven tijdens intensief sporten.

Zoals boven door Swen al aangegeven is het belangrijk dat je op constante momenten eet, bij mij heeft hetvolgende echt heel erg geholpen:

- Binnen 30 minuten na het wakker worden ontbijten
- Om de 2 a 3 uur een kleine maaltijd nemen (2 a 3 boterhammen met voldoende beleg. Kipfilet, tonijn etc etc)
- Normale lunch & avondeten (geen hele vette happen natuurlijk)
- Beperk je suiker inname.
- Misschien kan je eiwit shakes nemen (staat bij op een ander deel van het forum ook al iets over) of MCT olie.

En natuurlijk je trainingschema aanpassen, je kan net zo veel eten als je wil maar wanneer je tijdens een intensieve training 1500 calorieen verbrand kom je echt niks aan.

6

Re: gezond aankomen

Het is wel weer erg treurig als de eerste 2 reacties verwijzen naar pure geldklopperij.
Luister naar Swen en vanthoog of laat je adviseren door een goede sportdietist.
En geef je geld aub niet uit aan veel te dure, vaak niet werkende poedertjes en pilletjes.

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website