1

Onderwerp: Snijwond linker duim

Hallo allemaal!

de komende tijd moet ik me rustig houden van de artsen. Ik heb me namelijk op mijn werk nogal gesneden. Eerst door de nagel en dan een heel stuk het vlees in in de punt van de duim. Zeer pijnlijke ervaring moet ik zeggen. Ben zelfs naar de spoedeisende hulp geweest. Niet gehecht, alleen bekeken, schoongemaakt en verbonden. En nou komt het: de wond mag niet nat worden. Dus niet zwemmen.... En dat heb ik nou juist zo nodig!
Nu stort ik me maar op het fietsen en lopen, zolang het niet regent!!

Hebben jullie tips om dit snel op te lossen? iets om de duim zodat de wond niet nat kan worden ofzo?

groeten en alvast bedankt voor de reacties

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

2

Re: Snijwond linker duim

hmm. had hetzelfde bij almere. wilde het afdekplastic  van mijn fiets afsnijden met een niewu breekmesje, en dus dwars door nagel en vlees heen, op zich viel het nog mee qua wondoppervlak (1.5cm) maar dusdanig diep dat het dus niet dicht wilde, bloedde als een rund, Eerst met normale pleisters geprobeerd, na een half uur stond ik daar weer bij de EHBO post met een leuk bloedspoor op de vloer. toen lijmspray: geen effect, vervolgens hechtstrips + speciale plijsters wat iets beter ging maar ook niet optimaal. (mag volgens mij blij zijn dan ik geen infectie heb opgelopen in dat smerige water)

Maar goed.
Hoe lang moet de wond van hun droogblijven, 1 week? Hansaplast heeft nl speciale waterdichte plijsters, heb ik getest, op zich niet slecht maar het gedeelte met wit gaas aan de binnenkant lekt toch iets door  (krijg je als je ook ventilatie wil leveren)

Punt is dat je iets moet hebben wat niet op de wond vasthecht, maar wel goed genoeg om de rest zodat het niet loslaat. Helaas is dat nog moeilijk te krijgen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Snijwond linker duim

Fysiologisch gezien geneest een wond in een week a 10 dagen. Gebruik wat extra zink (tabletvorm) om de genezing te optimaliseren. Ik zou wel wachten tot de buitenkant dicht is, met een korst. Als het gaat ontsteken ben je verder en langer uit het zwembad.

4

Re: Snijwond linker duim

Heb ik weer!
Na ca. 10 weken niet serieus gezwommen te hebben met de groep (ivm longontsteking), zou het vanavond moeten gebeuren!
Helemaal klaar, en had er al enorm veel zin in.
Snij ik me vandaag op m'n werk #$%@ in m'n scheenbeen! Er viel iets om, met een scherpe rand, en die raakte nét m'n scheenbeen.
Gevolg: een snee van zo'n 6cm. precies door de bovenste huidlaag! Op zich niet superdiep, maar wél lastig.
Heb er 4 hechtpleisters op geplakt, en afgedekt met een normale pleister.
Vanavond in bed de pleister er weer vanaf, zodat er lucht bij de wond kan.....
Ik hoop dat ik volgende week wél weer kan zwemmen, want ik heb nog wel e.e.a. in te halen na m'n longontsteking. Heb de afgelopen 2 weken alleen gezwommen in de Dordogne (ook leuk, tegen de stroom in; beetje vergelijkbaar met Tacx-fietsen...)

Over 4½ week moet ik er natuurlijk wél staan in Deventer!

Is pleisterspray misschien een oplossing? Alleen ventileert dat volgens mij (bijna) niet....

En... is het nou wel verstandig om in buitenwater (Bussloo) te zwemmen ipv het zwembad?


Gr, Jan