2,751

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net via Facebook een ISM PN 3.0 zadel gekocht. Mijn standaard racefiets zadel is het toch echt niet. Ben benieuwd smile

2,752

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuw bandje voor mijn FR230. eerste was na een paar jaar gebasrsten/gebroken (bijna dan), 2e is een kloon. Dat zat toch wel minder lekker, dus nu toch maar weer een origineel.

En bodyglide! Blauwe stick.

2,753

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

alleen moet je wel zorgen dat je hem goed monteert zodat je met het 'rietje' alle vloeistof uit de bidon krijgt.

Is daar nog een truc voor, of iets om speciaal op te letten? De instructies op de verpakking zijn wat cryptisch.

In elk geval: hij is binnen en hij zit, althans, ik hoop dat-ie goed zit. Was wel wat gepruts met het klitteband.

Enne: ik wist niet dat het typenummer leeftijdsafhankelijk was tongue

Louise

2,754 Laatst bewerkt door esrem (19-06-19 23:53:37)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb vandaag een pull bouy gekocht! En het helpt om meer bewust te zijn van mijn armen. Nu nog iets voor de afzakkende benen hebben wanneer ik gewoon zwem.

2,755

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als je zinkende benen hebt in het zwemmen moet je daaraan werken en niet proberen te camoufleren. Maar een PB is een onmisbaar iets voor de meeste triatleten.

2,756

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Om te zwemmen moet je een goede core hebben.
Zakkende benen is houding door meestal een zwakke core.
Bil en buikspieren aanspannen zorgen ervoor dat je benen niet zinken.

2,757

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Arnoutdv schreef:

Om te zwemmen moet je een goede core hebben.
Zakkende benen is houding door meestal een zwakke core.
Bil en buikspieren aanspannen zorgen ervoor dat je benen niet zinken.

Goede tip!

De PB gebruik ik ook niet voor mijn benen want ik wil vooral het spartelen van mijn benen tegengaan. Dan kan ik goed op mijn armen letten. Gisteren 7*100 en 2*200 gezwommen waarvan 4*100 met de boei. Best wel awesome!

2,758

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hmmm, maar je noemt je afzakkende benen, en daar helpt de pull buoy juist goed bij.
Spartelende benen komt waarschijnlijk meer omdat je corrigeert voor het draaien bij het ademhalen en/of compenseren voor een armbeweging. Vooral bij dat draaien zou een sterkere core je kunnen helpen.
Zwemmen is techniek, en alles hangt met elkaar samen.

2,759

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb net in enige haast een drinksysteem besteld, een Xlab Torpedo 50+. Ik kwam erachter dat bij de komende 111 (Cave) en halve (Klazienaveen) geen verzorging is tijdens het fietsen, en dan heb ik aan m'n twee bidons mogelijk niet genoeg, zeker niet als het warm wordt. Nooit eerder nodig gehad, bij mijn eerdere lange afstanden was altijd wél een bidonnen-wisselpunt, dus ik dacht dat dat gebruikelijk was. Niet dus, nouja, dan zelf maar oplossen. Ik kan er zo voor de Cave triathlon nog net even mee oefenen!

Louise

Weet je dat zeker? Bij de sportevents lange wedstrijden hebben ze altijd drankvoorziening op de fiets. Geen eten, maar wel water en sportdrank..

2,760 Laatst bewerkt door Louise (20-06-19 14:50:07)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

Weet je dat zeker? Bij de sportevents lange wedstrijden hebben ze altijd drankvoorziening op de fiets. Geen eten, maar wel water en sportdrank..

Citaat van de website: "Enkel tijdens het lopen worden bevoorradingsposten voorzien." Ik begrijp dat als: tijdens het fietsen is er niets. Ik keek er ook van op.

MontanaMan schreef:

Zwemmen is techniek, en alles hangt met elkaar samen.

Ja, want om nog wat toe te voegen: zakkende benen kan ook komen doordat je met een te rechte arm doorhaalt, dus niet je elleboog 'knakt'. Dan duw je dus met je arm naar beneden en daarvan zakken je benen.

Louise

2,761

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb net in enige haast een drinksysteem besteld, een Xlab Torpedo 50+. Ik kwam erachter dat bij de komende 111 (Cave) en halve (Klazienaveen) geen verzorging is tijdens het fietsen, en dan heb ik aan m'n twee bidons mogelijk niet genoeg, zeker niet als het warm wordt. Nooit eerder nodig gehad, bij mijn eerdere lange afstanden was altijd wél een bidonnen-wisselpunt, dus ik dacht dat dat gebruikelijk was. Niet dus, nouja, dan zelf maar oplossen. Ik kan er zo voor de Cave triathlon nog net even mee oefenen!

Louise

Bij Klazienaveen is gewoon verzorging tijdens het fietsen er is een coachpost  op het fietsparcours en een drankpost was bidons water en sportdrank en gels gegeven worden. Dit staat in de deelnemers informatie op pagina 29

2,762

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Daarnet mijn fietscomputer kapot gegaan tijdens het fietsen en maar een nieuwe besteld. Ben voor de Garmin Edge 1030 gegaan hoop dat hij niet te groot uitvalt op mijn TT fiets.

2,763

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Daarnet mijn fietscomputer kapot gegaan tijdens het fietsen en maar een nieuwe besteld. Ben voor de Garmin Edge 1030 gegaan hoop dat hij niet te groot uitvalt op mijn TT fiets.

Hi Ronnyke, ik ben ook op zoek en zit te vergelijken tussen Garmin en Mio, wat deed jou besluiten voor de Garmin te gaan ?

2,764 Laatst bewerkt door Louise (24-06-19 13:25:56)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

denniss schreef:
Louise schreef:

Ik heb net in enige haast een drinksysteem besteld, een Xlab Torpedo 50+. Ik kwam erachter dat bij de komende 111 (Cave) en halve (Klazienaveen) geen verzorging is tijdens het fietsen, en dan heb ik aan m'n twee bidons mogelijk niet genoeg, zeker niet als het warm wordt. Nooit eerder nodig gehad, bij mijn eerdere lange afstanden was altijd wél een bidonnen-wisselpunt, dus ik dacht dat dat gebruikelijk was. Niet dus, nouja, dan zelf maar oplossen. Ik kan er zo voor de Cave triathlon nog net even mee oefenen!

Louise

Bij Klazienaveen is gewoon verzorging tijdens het fietsen er is een coachpost  op het fietsparcours en een drankpost was bidons water en sportdrank en gels gegeven worden. Dit staat in de deelnemers informatie op pagina 29

ja, ik had het gezien, dank, Hedcandy had me er ook al op geattendeerd. Dat is alleen maar mooi.

O, ik krijg net ook de mail over de Cave triathlon en daarin staat dat er bij het fietsen wél bevoorrading is. Mogelijk die Torpedo voor nop gekocht dus. Of voor morgen trainen in de hitte. Lastig hoor, die veranderende informatie. Maar wel beter zo, zeker gezien de temperatuur.

Louise

2,765

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Idd bevoorrading is voorzien vanaf de 2e fietsronde. Die torpedo kan later nog van nut zijn waarschijnlijk. Vond het al raar eigenlijk geen bevoorrading op 100km en in deze warme omstandigheden.

2,766

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hi Ronnyke, ik ben ook op zoek en zit te vergelijken tussen Garmin en Mio, wat deed jou besluiten voor de Garmin te gaan ?

Ik heb al mijn huidige toestellen al van Garmin en ook mijn coach houd mijn trainingen in het oog via Garmin connect dus een overstap naar een ander merk zou niet zo slim zijn in mijn geval. Tevens ben ik tot nochtoe ook wel tevreden hierover enkel tegen vallen schijnen ze niet zo te kunnen ;-)

2,767 Laatst bewerkt door Louise (25-06-19 11:31:49)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Die torpedo kan later nog van nut zijn waarschijnlijk.

Ja, zeker, er komen sowieso nog lange trainingen aan deze zomer. Geen spijt van dus, maar voor zondag is het beter mét bevoorrading.

Louise

2,768

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Zwembril: Arena The One. Bevalt goed tot nu toe. Vorige bril ging irriteren.

Update: bril sloot toch niet goed aan, bij afzet van de kant ging bril zelfs een keer af. Die voeg ik dus toe aan de verzameling ongebruikte brillen.

Om on topic te blijven, ik heb weer een nieuwe zwembril gekocht. Nu één van Decathlon. En een fietsbril met grotere glazen, zodat ik er in aero houding ook iets aan heb.

2,769

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb vandeweek een Nathan Peak 535ml besteld en vanavond getest. Ik wilde meer drinken mee kunnen nemen en niet meer allemaal van die kleine losse flesjes. Ben er blij mee, mooi ding. Telefoon past er in en een gelletje of je huissleutels. Fles is prettig in het gebruik en het hobbelen valt mee.

2,770

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net weer een 5D run analyse gedaan bij Tripro want ik had nieuwe schoenen nodig.
Leuk om de verbeteringen tov de vorige keer te zien!
Naar huis met nieuwe Saucony Liberty loopschoenen en een nieuwe saferswimmer.

Een cadans-magneetje en mn Noosa speedsuit zijn nog onderweg...

2,771

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Aangezien recuperatie even belangrijk is dan de trainingen zelf heb ik me een Compex massage toestel besteld.

2,772

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren mn Noosa Speedsuit opgehaald, superfijn pakje zeg!
Ik ga hem dragen in Klazienaveen, aangezien hij officieel bij de kortere afstanden niet mag.

2,773

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ff mn pakje laten zien hoor, ben er zooo blij mee!
Dat rood/zwarte is helemaal mijn kleur en die finish blokjes...i love them.
Nu maar hopen dat het geen non-wetsuit swim wordt want dan mag ie niet aan smile

2,774

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk hoor!

2,775

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet heel erg spannend maar wel noodzakelijk gereedschap.

Vandaag een kettingzweep en cassette afnemer sleutel voor Shimano ontvangen.
Oja en een chainkeeper, dat is me een makkelijk ding.