2,776

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tri-John schreef:

Oja en een chainkeeper, dat is me een makkelijk ding.

Ja idd! Zeker als je je fiets in de koffer vervkert of je achterwiel er om een andere reden uit moet.
Bij Ali voor 2,5 euro te krijgen, topding.

2,777

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Ff mn pakje laten zien hoor, ben er zooo blij mee!
Dat rood/zwarte is helemaal mijn kleur en die finish blokjes...i love them.
Nu maar hopen dat het geen non-wetsuit swim wordt want dan mag ie niet aan smile

Gaaf!

2,778

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Binnenkort op vakantie, dus heb ik maar een studieboek besteld. Trainings bible van joe friel.

2,779

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Garmin Vector 3S pedaal, single sided dus.

2,780

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Een Garmin Vector 3S pedaal, single sided dus.


Mooie aankoop! Daar zit ik ook naar te kijken voor mijn gewone racefiets. Nog niet de knoop doorgehakt, met name omdat ik dan met een ander systeem pedalen (Look/Garmin) fiets in vergelijking met mijn TT (SPD SL) waarop al een rotor powermeter in de trapas zat toen ik hem kocht. Het voordeel van wisselen met de Vector tussen de fietsen heb ik dus niet. Mogelijk wel in de toekomst handig als ik mijn racefiets upgrade, dan gaan de vectors gewoon mee ongeacht welk crankstel op de nieuwe fiets zit.

Wat was voor jou de reden om voor de Vector 3s te gaan?

2,781

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb wel look keo pedalen op mijn race en triathlon fiets, dus zo kan ik ze overzetten.
Ben ook een backer van iq-square, maar heb de hoop opgegeven dat die hun product klaar hebben voor het einde van de zomer. Er waren behoorlijk wat kinderziektes met de 3S pedalen, maar die zijn allemaal aangepakt, en ik wilde iets wat werkt.

2,782

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gekocht: ridley fenix A, racefiets. Een nieuwe. Ik ben twee jaar geleden begonnen met een tweedehands maar daar waren steeds minder onderdelen voor te krijgen. Bijvoorbeeld het crankstel: het enige dat paste was er een voor een stadfiets. Met 2 dochters op het VWO en de derde waarschijnlijk ook was het budget beperkt en was dit een topkeuze. Hij is afgemonteerd met Shimano 105 dus geen klagen. Frame is 62 cm en van aluminium. Mooi want dan kan mijn opzet stuur erop zonder dat ik bang hoef te zijn voor schade.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,783

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

3 dochters op het VWO straks? En dan zeker ook nog allemaal studeren? Misschien moet je ze daar langzaam van wegleiden, anders blijft er niks over voor de triathlon hobby big_smile

2,784

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe klikpedaal set voor oude fiets. Shimano spd-sl. 50 euro. Weeral paar gram minder gewicht.
Dan kan ik mijn lelijke lompe zwarte in solden gekochte Shimano (2 x klittenband en gesp) en mooie zwart/witte fiz'ik tri ( 1 klittenband) schoenen op beide fietsen gebruiken.
Oude fiets toch al dit jaar ge-upgrade voor ongeveer 300 euro : wielen, rem, pedaal, banden, kabeltjes, schoenen ....
En het zadel begint ook zijn beste tijd gehad te hebben, volgende aankoop ?

2,785

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

3 dochters op het VWO straks? En dan zeker ook nog allemaal studeren? Misschien moet je ze daar langzaam van wegleiden, anders blijft er niks over voor de triathlon hobby big_smile

Ha ha ha, *lacht als een boer met kiespijn* klopt. Tegen de tijd dat ik mooie spullen kan kopen moet ik met een rollator T1 in.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,786

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

Ha ha ha, *lacht als een boer met kiespijn* klopt. Tegen de tijd dat ik mooie spullen kan kopen moet ik met een rollator T1 in.

Maar wél een met hoge velgen *stoer*

2,787

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, mcguyver! Heb je een foto?

Misschien kun je hopen dat die dochters hele dikke banen krijgen en hun vader voor verjaar- en vaderdagen mooie dingen kunnen gaan geven? Is ook nog wel even geduld, maar minder lang dan voor de rollator met hoge velgen (mag ik hopen).

Louise

2,788

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Afbeelding

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,789

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Okee, mooi - maar in het echt? Of is-ie nog niet geleverd?

2,790

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, mcguyver! Heb je een foto?

Misschien kun je hopen dat die dochters hele dikke banen krijgen en hun vader voor verjaar- en vaderdagen mooie dingen kunnen gaan geven? Is ook nog wel even geduld, maar minder lang dan voor de rollator met hoge velgen (mag ik hopen).

Louise


mweh zo´n dikke baan dat is met mijn VWO niet gelukt...(al klaag ik niet verder). Middelste heeft in groep 7 net vwo voorlopig als advies gekregen, nog even geduld voordat hij zijn studie heeft afgerond :-)

2,791

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Okee, mooi - maar in het echt? Of is-ie nog niet geleverd?

Nee, is nog niet geleverd. Ik verwacht vlak voor de tri van Emmeloord en dat is 24 augustus. En toevallig reed de winnaar van de tourettappe gisteren ook op een Ridley. Goed voorteken?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,792

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk - ik had dit voorjaar op Mallorca een Ridley als huurfiets, lekker fietsje. Sindsdien is het voor mij een merk met een positieve associatie.

Louise

2,793

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De komende tijd geen grote hardloopambities, dus alle tijd om aan nieuwe schoenen te wennen - dat werd wel eens tijd. Vandaag een paar Hoka One One gekocht (Clifton 6, zwarte) en een paar Nike Free (RN flyknit 3, om precies te zijn). En nog een legging erbij, beetje uit het seizoen, maar ik was toch bezig. De Hoka's vandaag meteen uitgeprobeerd, lekker!

Louise

2,794

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik lees/hoor steeds meer mensen over HOKA. Misschien ook maar eens naar kijken bij het volgende paar...

2,795

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb er om dezelfde reden (nieuwsgierig naar) laatst bij mn loopanalyse test ook eens op gelopen.
Wat een zompige bedoeling!! Totaal niet waar ik van hou. Ik had het gevoel dat mn voet bij de landing alle kanten op dreef.
Wat ik ook al dacht hoor, maar nu weet ik het zeker, dat ze dus te zacht zijn voor mij.
Ik ben meer van het direct contact, dit is ongeveer the opposite smile

2,796 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-07-19 14:58:24)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb ook juist net een paar 'hardere' schoenen gekocht. De Asics DS Trainers. Helemaal zin om er op te gaan trainen!
Over 8 weken een marathon big_smile

Ik had schoenen met flink demping, die bovendien veel te snel versleten. En zag in een loopanalyse dat ik juist op blote voeten veel beter loop en minder hoef te corrigeren in m'n enkels, dus ben benieuwd hoe dit bevalt.

2,797

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hier nog iemand die weer terug is naar stevige demping. Mijn indruk is dat ik daar actiever mee loop, met korter grondcontact en dus efficiënter.

2,798 Laatst bewerkt door Louise (20-07-19 11:20:53)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ervaar die Hoka's helemaal niet als grote demping, althans niet van het zompige soort, daar houd ik ook helemaal niet van - ligt misschien aan het type? De zolen zijn wel een beetje rond, waardoor het lijkt alsof je achterover kiepert als je stilstaat.

Die andere schoenen die ik gekocht heb, Nike Free, zijn helemaal met weinig demping, en ze zijn allebei met veel minder drop dan traditionele hardloopschoenen - en dat zocht ik. Ik loop op blote voeten ook beter dan op 'gewone' hardloopschoenen, alleen is helemaal barefoot (voorlopig?) te belastend voor m'n kuiten/achillespezen. Dit zijn allebei 'halverwege'-modellen.

Edit zaterdag - ik heb net nog even uitgeprobeerd, ik was nieuwsgierig geworden: de nieuwe Hoka's hebben inderdaad minder demping dan mijn oude schoenen, twee paar traditionele hardloopschoenen (Mizuno en Asics) - dat is fijn. Al ervoer ik dus als grootste bezwaar van die traditionele schoenen dat de hak in de weg zit (de hoge drop dus).

Louise

2,799

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik loop ook met minimale drop, daar zijn ook prima 'normale' (dus geen minimalistische) loopschoenen in te vinden hoor.
Bij Tripro ruime keuze...

2,800 Laatst bewerkt door esrem (25-07-19 18:54:57)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vorige week dan toch een fiets aangeschaft! Een Bulls Harrier 1 Disc, yay!

Foto: https://photos.app.goo.gl/H5k2KZgDVPTAcR5R9