2,801

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi fietske,
De shimano 105 is degelijk en goedkoop in onderhoud. Doet nog dienst op mijn oude fiets.

28 mm banden erop ?

2,802

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

amadeeke schreef:

28 mm banden erop ?

Geen idee! Dit is m'n eerste racefiets en heb er niet zoveel verstand van. Ik wist dat dit een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft vanwege de nieuwe 105 set. Zal zo eens kijken op de banden.

2,803 Laatst bewerkt door Tri-John (25-07-19 22:16:21)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Vorige week dan toch een fiets aangeschaft! Een Bulls Harrier 1 Disc, yay!

Foto: https://photos.app.goo.gl/H5k2KZgDVPTAcR5R9

Mooie slanke fiets!
Wat voor groep ligt eronder?

Edit: 105 dus. 

Prima setje om lekker op te fietsen.
Nu nog een ligstuurtje erop en je bent helemaal klaar.

2,804

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Top, veel plezier ermee!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,805

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanaf heden rijd ik ook op een echte triatlonfiets!
Want een verschil met mijn B'twin fiets met opzetstuur (al klaag ik er zeker niet over en zal hij nog lang dienst kunnen doen in stayer wedstrijden).

Mijn BMC TM02!
Dit weekend de eerste kilometers mee afgewerkt en wat een verschil qua positie en bijhorende snelheid.
De komende weken wennen aan de veel agressievere positie en dan gaan we op de volgende wedstrijd ongetwijfeld weer een stukje sneller. 

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/EeVaU8gsuaHV0FQplH29YtTbYXD1WLIUIc1wCTliADM-2048x2048.jpg

2,806

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Ruben!
Ga je vast merken, die aero positie scheelt zeker kwa snelheid...

2,807

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gave fiets ...gefeliciteerd .
T.z.t nog een mooi passend setje wielen erbij .

2,808

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Verwend met m'n Fusion trisuit, nu ook maar een los broekje gekocht. Kan niet meer zonder die zakken opzij. Geen schurende dijen is ook een groot voordeel. Klein kadootje voor komende marathon wink

https://cdn.webshopapp.com/shops/237881/files/183695282/600x860x2/fusion-fusion-c3-short-tight-pocket.jpg

2,809

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets Ruben!

2,810

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mn sport bh's waren alle 4 aan vervanging toe en ik wist al dat ze helaas niet meer werden gemaakt.
Flink balen want het is echt een behoorlijke zoektocht om voor een grotere cupmaat iets te vinden wat voldoende steun geeft, niet schuurt, bandjes heeft die onder mn trisuit verdwijnen(en het liefste nog wat vlot droogt en geen tepels laat doorschemeren).

De afgelopen 2 maanden dus van alles geprobeerd, getest, teruggestuurd en toen de gok genomen met 1.
Daar afgelopen zondag mee gelopen en dat beviel, dus gelijk een 2e besteld (en als ik écht getest heb tijdens een wedstrijd dan volgen er wellicht nog meer...)

Het is de shockabsorber ultimate fly geworden.

2,811

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mn sport bh's waren alle 4 aan vervanging toe en ik wist al dat ze helaas niet meer werden gemaakt.
Flink balen want het is echt een behoorlijke zoektocht om voor een grotere cupmaat iets te vinden wat voldoende steun geeft, niet schuurt, bandjes heeft die onder mn trisuit verdwijnen(en het liefste nog wat vlot droogt en geen tepels laat doorschemeren).

De afgelopen 2 maanden dus van alles geprobeerd, getest, teruggestuurd en toen de gok genomen met 1.
Daar afgelopen zondag mee gelopen en dat beviel, dus gelijk een 2e besteld (en als ik écht getest heb tijdens een wedstrijd dan volgen er wellicht nog meer...)

Het is de shockabsorber ultimate fly geworden.

Ik ben benieuwd hoe die bevalt. Ik gebruik de ultimate run bra, maar krijg steeds vaker last van de schouderband die precies op een spierbundel drukt.

2,812

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mn sport bh's waren alle 4 aan vervanging toe en ik wist al dat ze helaas niet meer werden gemaakt.
Flink balen want het is echt een behoorlijke zoektocht om voor een grotere cupmaat iets te vinden wat voldoende steun geeft, niet schuurt, bandjes heeft die onder mn trisuit verdwijnen(en het liefste nog wat vlot droogt en geen tepels laat doorschemeren).

De afgelopen 2 maanden dus van alles geprobeerd, getest, teruggestuurd en toen de gok genomen met 1.
Daar afgelopen zondag mee gelopen en dat beviel, dus gelijk een 2e besteld (en als ik écht getest heb tijdens een wedstrijd dan volgen er wellicht nog meer...)

Het is de shockabsorber ultimate fly geworden.

Misschien gekke vraag hoor maar waarom moeten de bandjes per se onder je trisuit? Is dat iets functioneels of puur voor het aangezicht?

2,813

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mn sport bh's waren alle 4 aan vervanging toe en ik wist al dat ze helaas niet meer werden gemaakt.
Flink balen want het is echt een behoorlijke zoektocht om voor een grotere cupmaat iets te vinden wat voldoende steun geeft, niet schuurt, bandjes heeft die onder mn trisuit verdwijnen(en het liefste nog wat vlot droogt en geen tepels laat doorschemeren).

De afgelopen 2 maanden dus van alles geprobeerd, getest, teruggestuurd en toen de gok genomen met 1.
Daar afgelopen zondag mee gelopen en dat beviel, dus gelijk een 2e besteld (en als ik écht getest heb tijdens een wedstrijd dan volgen er wellicht nog meer...)

Het is de shockabsorber ultimate fly geworden.

Ik heb al 2x bij Intersport in de Sale een Shockabsorber Ultimate Run Bra kunnen scoren (met flinke korting). Ben er echt fan van! Erg benieuwd hoe die van jou gaat bevallen tijdens een triathlon. smile

2,814

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Misschien gekke vraag hoor maar waarom moeten de bandjes per se onder je trisuit? Is dat iets functioneels of puur voor het aangezicht?

Puur voor het gezicht.
Ik vind het echt geen porum dat mensen iets met een racerback dragen en dan rechtdoor lopende bandjes hebben. Trek dan een gewoon hemdje aan (bij casual kleding). Dus ja, ik let daar zeker op.
Zo knip ik ook overal labels uit, kan me uitermate verbazen over al die bikini broekjes waar alles achter eruit wappert, geen gezicht.

Het oog wil ook wat en ik vind het ook wel een vorm van persoonlijke verzorging smile

2,815

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

jolienspoler schreef:

Ik heb al 2x bij Intersport in de Sale een Shockabsorber Ultimate Run Bra kunnen scoren (met flinke korting). Ben er echt fan van! Erg benieuwd hoe die van jou gaat bevallen tijdens een triathlon. smile

Ik vond de ultimate Run nog te weinig ondersteuning geven, vandaar dat die is afgevallen in de selecties smile

2,816

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:
sanger schreef:

Misschien gekke vraag hoor maar waarom moeten de bandjes per se onder je trisuit? Is dat iets functioneels of puur voor het aangezicht?

Puur voor het gezicht.
Ik vind het echt geen porum dat mensen iets met een racerback dragen en dan rechtdoor lopende bandjes hebben. Trek dan een gewoon hemdje aan (bij casual kleding). Dus ja, ik let daar zeker op.
Zo knip ik ook overal labels uit, kan me uitermate verbazen over al die bikini broekjes waar alles achter eruit wappert, geen gezicht.

Het oog wil ook wat en ik vind het ook wel een vorm van persoonlijke verzorging smile

Maar gaat functioneel dan niet boven esthetisch?

Getuige de foto's die ik van mijn sportevenementen gezien heb zie ik er toch al niet uit tijdens sporten, dus zou mij werkelijk waar een zorg zijn. Al is dat natuurlijk voor iedereen anders smile

2,817

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Je moet eens zien wat voor een tijd en moeite mensen erin steken om te zorgen dat hun fiets er goed uit ziet. En dan ook nog een helm en kleding (inclusief bril) erbij in passende kleuren. Ik denk overigens wel dat het iets meer effect heeft dan alleen de looks. Als je fiets er goed uitziet, dan stap je toch net iets sneller op de fiets om te gaan trainen (ervan uitgaande dat hij goed past en lekker fietst natuurlijk). Maar bij de ene persoon zal dat meer van invloed zijn dan bij een andere.

2,818

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik vind zichtbare bh-bandjes ook lelijk, ik let daar ook op. Ik zou hooguit 'zwichten' voor die bandjes als er echt niks anders was, want dan gaat de functionaliteit overheersen - je moet toch wat dan. Maar ik heb makkelijk praten, met cup A, een beetje steun is al genoeg. Ik heb hooguit steeds grotere moeite met het vinden van zo'n kleine maat.

Louise

2,819

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar gaat functioneel dan niet boven esthetisch?

Getuige de foto's die ik van mijn sportevenementen gezien heb zie ik er toch al niet uit tijdens sporten, dus zou mij werkelijk waar een zorg zijn. Al is dat natuurlijk voor iedereen anders smile

Natuurlijk gaat functioneel voor, maar als ik denk dat het beide te vinden moet zijn,zoek ik door. En dat is terecht gebleken...

2,820

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe (en reserve) fiets voor op de tacx

2,821

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Netjes!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,822

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuw Huub Albacore wetsuit.. en dat gelijk weer teruggestuurd.

Die maatvoering klopt echt voor geen meter. ik val netjes in het midden van de lengte breedte verhouding van de MT (en mijn oude 2XU is ook MT), maar kwam er voor geen meter in.

Daarnaast viel hij ook een beetje tegen qua materiaal rond de schouders en een vaag stuk nylon dat rond de elleboog komt. Ik ga dus ook niet een maatje groter bestellen maar even verder kijken..

De MUC of dry lube, vier verse conti binnenbandjes, ATB schoenen en pedalen voor mijn dochter en loopschoenen voor mijn zoontje heb ik wel gehouden smile

2,823

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn HUUB is ook een maat kleiner dan mijn 2XU en zone3. Maar ik moet erbij zeggen dat hij wel super zwemt maar dat deed die zone3 ook.

2,824

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik zou denken dat als je er voor geen meter inkomt, hij dan te klein is.
Grappig dat hij bij Ronnyke juiste groter valt ?!

2,825

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na online zoeken naar een goede wetsuit uitgekomen bij Triathlonwinkel in Uden en daar vanmorgen heen gegaan. Daar zeer goed advies gehad en mocht de wetsuit die me werd aangeraden in het zwembad testen, dat was wel gaaf. Dat was namelijk zo'n automatisch zwembad van een paar meter waar de stroming wordt gecreëerd.

De wetsuit paste perfect en heb dus gekozen voor een Huub - Aegis 3 3:5 (zie link). Daarnaast een trisuit gekocht en een boei (voor spullen/ zichtbaarheid).
Ben erg blij met de wetsuit en heb goed vertrouwen dat ie goed zit. Ben daarnaast erg te spreken over de ervaring in de winkel.



https://www.triathlonwinkel.nl/a-410809 … -mens-3-5/