2,851 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-09-19 16:32:27)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Linda, doet je sensor het nog wel? Ik heb een gloednieuwe ongebruikte run band liggen evt.

De triband bevalt mij prima. Was na 2,5 jaar wel op hoor, heb toen met korting een nieuwe kunnen kopen via garmin service.

Heb je ooit de batterij vervangen? Lees net dat dat dus ook kan: https://support.garmin.com/en-NZ/?faq=5 … TszNbAV7t9
Ga ik dat eerst even proberen!

2,852

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:
Hedcandy schreef:

Linda, doet je sensor het nog wel?

Geen idee. Hoe test ik dat?

Iemand anders zn band even lenen en daar jouw sensor op klikken? Zo zou ik het doen geloof ik...

2,853 Laatst bewerkt door ArnoS (03-09-19 15:03:45)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Hoe lang heb je met je vorige hartslagband gedaan?

Mijn Garmin HRM Run begeeft het namelijk ook big_smile

En laat je even weten hoe dit bevalt? Twijfel nog om weer dezelfde te kopen, of ook de Tri-variant.

Hiervoor had ik die eenvoudige plastic band en die heeft het maar 1 jaar volgehouden. Daarvoor had ik dezelfde en die hield het wel 8 jaar vol.

De HRM tri is tot nu toe een succes. Meer data is meer beter! En wat dat betreft heb ik er weer genoeg cijfertjes bij om te onderzoeken. Zowiezo is het leuk om te zien wat je hartslag doet, terwijl je buiten zwemt. Hoger dan ik had gedacht. Bovendien krijg je er nu ook extra loopdynamics bij. Daar heb ik nog niet veel naar gekeken, maar dat ga ik nog wel doen.

Toch ook 1 minpuntje, ik heb op mijn fiets nog een oldschool Garmin Edge 705 van 10 jaar oud. Nog steeds niet bereid om afscheid van te nemen, maar de HRM tri maakt geen verbinding meer met de edge. waarschijnlijk wordt er teveel info over de verbinding verstuurd, en weet de Edge niet meer wat ie ermee aan moet. Das wel irritant, want nu moet ik telkens op mijn horloge kijken voor mijn hartslag.

Tot slot heb ik er nog niet binnen mee gezwommen. Schijnt dat je dan wel altijd de band goed moet uitspoelen, omdat ie niet
goed tegen zwembadwater zou kunnen. Ik weet ook nog niet of ik wel voor schut wil lopen/zwemmen met een hartslagband in het zwembad.

2,854

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Ik weet ook nog niet of ik wel voor schut wil lopen/zwemmen met een hartslagband in het zwembad.

ik vind dat niet voor schut staan hoor. Ik zie er veel in het zwembad die met een hartslagband zwemmen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,855

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Voor schut lopen/zwemmen/staan zou ik persoonlijk ook niet meenemen in de overweging.

2,856

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het verhaaltje van dat ie niet tegen chloor zou kunnen is een fabel.
Dat voeren mensen soms aan om het verschil tussen de tri en swim band aan te geven.
Het verschil is echter dat de swim band stroever is, zodat hij op een blote bast beter blijft zitten, met name bij de koprol keerpunten in het zwembad.
In buitenwater heb je die niet en zit er altijd een laagje kleding overheen dus hoeft ie minder te plakken aan je lijf.

2,857

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Het verhaaltje van dat ie niet tegen chloor zou kunnen is een fabel.
Dat voeren mensen soms aan om het verschil tussen de tri en swim band aan te geven.
Het verschil is echter dat de swim band stroever is, zodat hij op een blote bast beter blijft zitten, met name bij de koprol keerpunten in het zwembad.
In buitenwater heb je die niet en zit er altijd een laagje kleding overheen dus hoeft ie minder te plakken aan je lijf.

Zoiets had ik ook al wel bedacht. Ik ga het vanavond gewoon proberen en hopelijk blijft ie zitten bij m'n flipturns.

2,858

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe achterband voor mijn triathlonfiets.. Zag van de week dat mijn Continental TT aardig wat plekjes begon te vertonen en ik wilde het risico op een lekker band in Almere niet lopen.. Dus een Continental 5000 als vervanging..

2,859

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ik had al jaren een heeele oude tacx staan. Nu het weer wat slechter wordt en de avonden wat sneller donker toch maar een andere aangeschaft.
Het is een Tacx Flux2 geworden.

2,860

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ga morgen mijn nieuwe fiets ophalen; heb uiteindelijk voor de Felt IA16 gekozen :-)

2,861 Laatst bewerkt door davidr (05-09-19 09:28:48)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laris schreef:

Ik ga morgen mijn nieuwe fiets ophalen; heb uiteindelijk voor de Felt IA16 gekozen :-)

Gaaf ! post je een mooi plaatje/foto ?

2,862 Laatst bewerkt door sebastiaankoopman (05-09-19 14:01:46)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Deze avond eerste ritje op nieuwe tt

https://serving.photos.photobox.com/46630882510a0c44f86e80b3bc1e0ca5add8b71fc15549fc010ed055867c33acdd09d7a3.jpg

2,863

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:
ArnoS schreef:

Ik weet ook nog niet of ik wel voor schut wil lopen/zwemmen met een hartslagband in het zwembad.

ik vind dat niet voor schut staan hoor. Ik zie er veel in het zwembad die met een hartslagband zwemmen.

Ik heb gisteren met de HRM TRI gezwommen in het zwembad, en..... Geen succes! deze band blijft niet goed genoeg zitten als je ook maar enigzins afzet tegen de kant. Dus ofwel,  HRM swim die beter zou blijven zitten ofwel zonder hartslag in het zwembad trainen.

2,864

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets Sebastiaan!

2,865

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wow! Hele gave bike idd! Veel plezier ermee Sebastiaan!

2,866

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gave fiets zeg!!
Veel plezier ervan.

2,867

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wouw mooie fiets Sebastiaan!
(waarom hebben we geen kwijl-smiley? wink )

2,868

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sebastiaankoopman schreef:

Deze avond eerste ritje op nieuwe tt

https://serving.photos.photobox.com/46630882510a0c44f86e80b3bc1e0ca5add8b71fc15549fc010ed055867c33acdd09d7a3.jpg

Heel gaaf!!

2,869 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (05-09-19 20:10:50)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Sandra86 schreef:

Wouw mooie fiets Sebastiaan!
(waarom hebben we geen kwijl-smiley? wink )

Waar vind ik smileys eigenlijk?
Ik ken alleen de standaard smileys wink smile .......

2,870

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ferrarimanddw schreef:
Sandra86 schreef:

Wouw mooie fiets Sebastiaan!
(waarom hebben we geen kwijl-smiley? wink )

Waar vind ik smileys eigenlijk?
Ik ken alleen de standaard smileys wink smile .......

Hier:
https://www.triathlonforum.nl/help.php?section=smilies

De link met uitleg zie je ook als je een bericht schrijft.

2,871 Laatst bewerkt door sebastiaankoopman (05-09-19 21:48:46)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hehe danku allemaal!
Wel wat wennen zo in die beugels...
Maat sowieso wel jaren plezier aan tongue

2,872

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
Laris schreef:

Ik ga morgen mijn nieuwe fiets ophalen; heb uiteindelijk voor de Felt IA16 gekozen :-)

Gaaf ! post je een mooi plaatje/foto ?

Zal morgen een foto plaatsen, werkt dat via de attachments?

Nog de last-minute afstellingen bij Tri Pro gedaan en toen voorzichtig (!) naar huis gereden met de fiets achterin. Morgen de 1e testrit. Zaterdag doe ik Vroomshoop nog gewoon op mijn normale racer.

2,873

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hele mooie fiets Sebastiaan! Veel fijne en snelle uurtjes toegewenst op die laagvlieger!

2,874

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een ant+ USB stick om mijn “domme” Tacx te gebruiken met Zwift (free trial).
Een cadans/speedsensor en hartslagmeter (Fenix) had ik al.
Het lijkt allemaal netjes te werken, nu kijken of ik het wel leuk vind.

O, en ook nog een nieuwe ketting/cassette voor mijn fiets. De ketting is na <2000 km al versleten blijkbaar. Plus een paar rare tangen om het hele spul te monteren.

2,875

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Das raar. Ik doe echt ettelijke duizenden km's met een ketting, en met een cassette nog veel meer.

Hoe smeer je? Slecht onderhoud verkort de levensduur van de ketting ook echt HARD.
Tip; Molten Speedwax gebruiken. Ik 'smeer' mijn kettingen maar 1 keer per 600-1000 km.. Mocht je meer info willen hebben of het spul willen kopen, stuur maar een PM - ik heb 80 zakken op voorraad plus dat Speed Powder wink