3,151

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zijn zeker heel erg mooie fietsen die 3T maakt. Volgens mij ook de enige racefiets met enkel voorblad.

3,152

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@ chris: Klopt, is een aerodynamisch frame. Dat zie je ook op andere plekken terug zoals de buizen, het enkele voorblad en het (carbon) stuur.

3,153

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat me dan verbaast is de zadelpen die niet echt in de buis kan geschoven worden. Echt wel een op maat van het frame en beenlengte afhankelijke fiets.

3,154

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

Wat me dan verbaast is de zadelpen die niet echt in de buis kan geschoven worden. Echt wel een op maat van het frame en beenlengte afhankelijke fiets.

Mwa, je kan gewoon de zadelpen inkorten of een langere monteren lijkt mij.

3,155

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Buus schreef:

Volgens mij ook de enige racefiets met enkel voorblad.

Interessant - wat zijn de verzetten? Ik had eigenlijk verwacht dat dat meer zou gaan voorkomen, enkele voorbladen.

Mooie fiets, al moet ik zeggen dat ik met m'n voorliefde voor klassiek ogende fietsen die kromming minder fraai vind. Maar aerodynamisch zal het zeker zijn. Heel mooie kleur wel!

Louise

3,156

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb wel een enkel voorblad op mijn cyclocross fiets, en vind het erg fijn.

Daarnaast zijn er volgensmij steeds meer merken die een 1x12 uitbrengen voor op de weg.
Lijkt me niet ideaal om te klimmen, of valt dat mee?

3,157 Laatst bewerkt door Jörgen (18-05-20 17:31:14)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Over die 1 x 11 heb ik wel getwijfeld, maar voor 99% van mijn ritjes is het prima. Met 50x36 kom ik bijna overal boven. En in een wedstrijd op het vlakke doe ik mijn hoge wielen erin met een andere cassette.

Mocht ik de bergen in willen, dan kan ik vóór eventueel een 44t monteren. Dan kom ik echt overal boven. (Marmotte heb ik gefietst met 34 x 28.)

3,158 Laatst bewerkt door Ruben89 (18-05-20 15:17:39)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zijn de sprongen tussen de verschillende versnellingen niet veel te groot?
Ik vind dit nu al een "probleem" op mijn huidige tt met een 11/28 cassette en vooraan een 53/39.
Als volgende cassette op mijn TT neem ik sowieso een cassette met een minder groot bereik (11/25). Zolang ik geen wedstrijden met grote hoogteverschillen plan mag dit absoluut geen probleem zijn en die sprongen in cadans van 10 omwentelingen/minuut zullen er ongetwijfeld wat kleiner door worden.

Oja, en een mooie fiets!

3,159

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Je kan het vast zo monteren dat je overal boven komt, maar lijkt me dat de stappen tussen de verzetten dan wel groot zijn. En een beetje bijtrappen in een bijtrapafdaling zit er dan ook niet in lijkt mij.

3,160

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ruben_vandenberghe schreef:

Zijn de sprongen tussen de verschillende versnellingen niet veel te groot?
Ik vind dit nu al een "probleem" op mijn huidige tt met een 11/28 cassette en vooraan een 53/39.
Als volgende cassette op mijn TT neem ik sowieso een cassette met een minder groot bereik (11/25). Zolang ik geen wedstrijden met grote hoogteverschillen plan mag dit absoluut geen probleem zijn en die sprongen in cadans van 10 omwentelingen/minuut zullen er ongetwijfeld wat kleiner door worden.

Oja, en een mooie fiets!

We gaan het zien, anders gooi ik er een andere cassette op. Heb er nog niet veel op gefietst, dus kijk het even aan. Sowieso heb ik nog ander wielsetje liggen met andere cassette.

De vertanding is trouwens als volgt: 11-12-13-15-17-19-22-25-28-32-36

3,161 Laatst bewerkt door Jörgen (18-05-20 17:45:49)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Buus schreef:

Je kan het vast zo monteren dat je overal boven komt, maar lijkt me dat de stappen tussen de verzetten dan wel groot zijn. En een beetje bijtrappen in een bijtrapafdaling zit er dan ook niet in lijkt mij.

Klopt, maar ik heb de fiets ook niet gekocht voor de Alpen.

Edit: nog even wat zitten rekenen voor als ik toch de Alpen in wil.

Met een voorblad van 44t krijg je de volgende ratio's:

44 / 36 = 1,22

Dat is vergelijkbaar met gangbare 34 / 28 = 1,21.

44 / 11 = 4

Dat is minder dan het gangbare 50 / 11 = 4,5. Met die laatste verhouding heb ik laatst 65 gefietst (wind mee), dus 57 moet haalbaar zijn.

Lijkt me prima te doen dus, die Alpen.

3,162 Laatst bewerkt door sanger (24-05-20 16:11:15)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren besteld, vandaag de aanbetaling gedaan en donderdag/vrijdag ophalen. Mijn allereerste nieuwe fiets smile

Giant Propel Advanced 2 disc:

3,163

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd, mooie fiets! Ben benieuwd hoe hij bevalt.

3,164

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd Sanger, mooie fiets zeg.
Veel plezier ermee.

3,165

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag maar eens een powermeter besteld, de dagaanbieding bij Futurumshop was een mooie aanleiding om er een aan te schaffen..

3,166

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:

Vandaag maar eens een powermeter besteld, de dagaanbieding bij Futurumshop was een mooie aanleiding om er een aan te schaffen..

Mooie aanbieding!

3,167

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat is een hele mooie aanbieding!

Hoe kom ik erachter welke maat pedaal armen ik heb? Verschil 175/172.5 is niet duidelijk te zien. Ik heb een Shimano 105 groep op m'n fiets, en wil natuurlijk wel een linker pedaal die even lang is.

3,168

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben super confused. 4iiii precision voor de 105 r7000 is in 165, 172.5 en 175 te verkrijgen. Op mijn armen staat 170 geplakt als sticker.

What

3,169

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Dat is een hele mooie aanbieding!

Hoe kom ik erachter welke maat pedaal armen ik heb? Verschil 175/172.5 is niet duidelijk te zien. Ik heb een Shimano 105 groep op m'n fiets, en wil natuurlijk wel een linker pedaal die even lang is.

Meten met een meetlat?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,170

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik vermoed dat je pech hebt.

En ik ook...

3,171

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Ik vermoed dat je pech hebt.

En ik ook...

blokje hout deed vroeger wel eens wonderen, maar toen had ik nog geen klikpedalen

maar voor alles is een oplossing:
https://www.fitness24.nl/hometrainers/h … verkorter/

;-)

Grtz
D.

3,172

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Ik vermoed dat je pech hebt.

En ik ook...

Of de rechter crank ook vervangen
Maar vandaag ben je al weer te laat, aanbieding was alleen gisteren.
Voor mij was het ook niets, aangezien ik met een rotor crank rijdt. (En nog wacht op mijn IQ2 pedalen)

3,173

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tsja, weinig Nederlandse webshops bieden 170mm 4iiii aan. Dus de aanbieding gaat helaas voorbij. Bij mantel hier in de buurt kan ik Stages 170mm krijgen zo that is nice.

3,174 Laatst bewerkt door chrisbakker (01-06-20 20:36:35)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een tweedehands Cannondale slice

3,175

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gefeliciteerd, veel veilige en snelle km ermee .