3,176 Laatst bewerkt door chrisbakker (01-06-20 22:29:22)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Gefeliciteerd, veel veilige en snelle km ermee .

Dankjewel! Ik deed een proefrit en was verkocht.
Het was een 20tal  min maar wat een machine! Kleine afstellingen zijn nog mogelijk, bikefitting dus ook.
De eigenaar was bijna exact mijn lichaamslengte en beenlengte, en bij de eerste km was het net alsof het mijn fiets was die ik al jaren had. En had ik nu een vals gevoel, maar ging dat nu zo hard of makkelijk .... wink . De fiets 'sneed als het ware door de lucht'
Ik moet mijn vooroordelen over het weinige verschil dat dat kon maken met een goede racefiets met carbon wielen en een kwalitatief opzetstuur overboord gooien.
Of ben ik nu gewoon in vorm ? .

3,177

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets Chris, veel plezier er mee!


Aangezien ik het buitenzwemmen wat wil uitbreiden van het merk Dryrobe een "badjas" gekocht en ook van hetzelfde merk een waterdichte hoes voor over mijn autostoel zodat ik met natte wetsuit nog aan na afloop zo in de auto kan stappen en thuis kan omkleden. Thuis aan- en uitkleden verlaagt voor mij om een of andere reden de drempel.

Ook nog al weer wat langer geleden een tweedehands Pinarello Dogma F8 met red etap gekocht als "nieuwe" racer, mijn eerste fiets met elektrisch schakelen. Rijdt heerlijk,  zeker vergeleken met mijn oude alu Specialized, wat een verschil! Die krijgt een nieuwe functie. Hij gaat zodra ik er weer naartoe kan naar Sicilië om bij mijn familie daar neer te zetten zodat ik daar geen fietsen meer hoef te huren wanneer ik er ben.

3,178

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ziet er strak uit! mooi!
Ja elektrisch schakelen, eerste keer voor mij nu ook op deze Cannondale.
Ergens zit er prijsverschil natuurlijk op onderdelen en hogere groepen en die uiten zich in de manier van  rijden.
Sicilie, ik denk dat dat prachtig is om daar te fietsen!

3,179

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank je Chris.
Sicilie is inderdaad een prachtig eiland om te fietsen, Vincenzo Nibali komt er vandaan en je ziet er behoorlijk wat wielrenners. Het is, net zoals bijvoorbeeld Mallorca, behoorlijk populair bij profteams voor trainingsweken. Vooral omgeving Etna vind ik fantastisch, ook om te mountainbiken. En het eten is natuurlijk heerlijk daar :-)
Er wordt ook best wel het één en ander georganiseerd qua triathlons.

3,180

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Sicilië is inderdaad geweldig om te fietsen, hardlopen echter niet. Echt totaal geen ruimte voor langs de weg big_smile

3,181

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Sicilië is inderdaad geweldig om te fietsen, hardlopen echter niet. Echt totaal geen ruimte voor langs de weg big_smile


Dat is inderdaad nogal een uitdaging! Maar als het moet dan moet het smile

3,182

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets! Er komen wel mooie fietsen voorbij hier zeg de laatste tijd!

3,183 Laatst bewerkt door chrisbakker (03-06-20 08:31:35)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gringo schreef:

Dank je Chris.
Sicilie is inderdaad een prachtig eiland om te fietsen, Vincenzo Nibali komt er vandaan en je ziet er behoorlijk wat wielrenners. Het is, net zoals bijvoorbeeld Mallorca, behoorlijk populair bij profteams voor trainingsweken. Vooral omgeving Etna vind ik fantastisch, ook om te mountainbiken. En het eten is natuurlijk heerlijk daar :-)
Er wordt ook best wel het één en ander georganiseerd qua triathlons.

Ja dat eten zie ik naast het trainen ook helemaal zitten!

En het hardlopen is moeilijk wegens geen ruimte van de wegen. Heb je dan geen trails waar je off road kan hardlopen?

3,184

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tijdens het mountainbiken op de flanken van de Etna kom ik ook best wel wat trailrunners tegen. Maar dat zijn soms behoorlijk steile hellingen, daar zou ik geen rustige duurloopjes kunnen doen smile
Ook hikers zie je er dan best regelmatig. Overigens kun je zodra je de drukke steden uit gaat wel wat relatief vlakke kustwegen vinden die breed genoeg zijn om te lopen. Inmiddels ken ik rondom Catania wel wat plekken waar het redelijk te doen is. Ik ken niet het hele eiland heel erg goed qua hardloopmogelijkheden.
Ik ben in contact met een triathleet uit Catania die me wat tips heeft gegeven, ook qua fietsverhuur en gidsen. Hij was zelf in ik geloof 2018 in de top 20 van de Challenge Almere full distance geworden. Hij gidst zelf ook bij https://www.sicilycyclingclub.com/

Ik wil zelf komende zomer wat toertochten bij ze proberen

3,185

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo, fiets eindelijk ook echt opgehaald. Als het droog blijft vandaag ga ik de eerste meters maken smile

3,186

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Zo, fiets eindelijk ook echt opgehaald. Als het droog blijft vandaag ga ik de eerste meters maken smile

Blitz !!!!  .... terecht een grijns van oor tot oor .

Heel veel plezier ermee .

3,187

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Keimooi ding!

3,188

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wow, supermooi!!
Hoop dat je al een eerste rondje kunt maken, enjoyyy

3,189

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi ding, geniet ervan!

(Mooi huis ook. Net nieuw/verbouwd?)

3,190

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag een nog hele mooie thule fietsendrager van mijn ouders overgenomen. Wist niet eens dat ze die hadden! Maar hun auto met trekhaak gaat weg, dus de drager ging op marktplaats.

3,191

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vrijdag binnengekomen en tussen mijn tuinverbouwing door twee uurtjes op gefietst. Ridley Xbow, een cyclo crosser.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,192

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

O wat fijn Laris!

En supertof Mc Guyver.
Hier komt een gravelbike, maar gezien de levertijden zal dat pas tegen het einde vh jaar zijn.

Ik ben wel, mijn hart volgend,plannen aan het maken voor een fietsvakantie deze zomer.
Waar ik dit ' vroeger' altijd deed met 4 tassen etc, wil ik nu gaan bikepacken. Een uitdaging want nog compacter en om dan alle kampeerspul in je uppie mee te krijgen...
Ik heb in elk geval een nieuwe compactere zomerslaapzak gekocht en een toffe tas die aan de zadelbuis komt.

3,193

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

O wat fijn Laris!

En supertof Mc Guyver.
Hier komt een gravelbike, maar gezien de levertijden zal dat pas tegen het einde vh jaar zijn.

Ik ben wel, mijn hart volgend,plannen aan het maken voor een fietsvakantie deze zomer.
Waar ik dit ' vroeger' altijd deed met 4 tassen etc, wil ik nu gaan bikepacken. Een uitdaging want nog compacter en om dan alle kampeerspul in je uppie mee te krijgen...
Ik heb in elk geval een nieuwe compactere zomerslaapzak gekocht en een toffe tas die aan de zadelbuis komt.

@Hedcandy: dat is iets dat ik ook al langer wil doen. Ik vind het gewoon heerlijk dat je 's morgens vertrekt en gewoon ergens ongeveer terecht wil komen en je tentje opzet. Heb je een bepaalde route/land/richting/planning ?
Een vriend van mij is fervent fietser en heeft zelfs geen auto, en gaat bijvoorbeeld naar een fietshappening in Zuid-Frankrijk met zijn fiets. Hij doet er dan een 5-7 dagen over. Heeft alles mee en slaapt soms gewoon in een veld.
Heb je speciale tassen die in het frame passen om je zwaartepunt ideaal te houden?
En let je op gewicht van de kampeerspullen?
Leuk!! echt super idee smile

3,194

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

Vrijdag binnengekomen en tussen mijn tuinverbouwing door twee uurtjes op gefietst. Ridley Xbow, een cyclo crosser.

Hoe viel dat ritje mee met de Ridley?
Pure crosser tov Gravelbike is soms minder comfortabel.

3,195 Laatst bewerkt door Hedcandy (08-06-20 21:42:54)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kwootgekloot:

@Hedcandy: dat is iets dat ik ook al langer wil doen. Ik vind het gewoon heerlijk dat je 's morgens vertrekt en gewoon ergens ongeveer terecht wil komen en je tentje opzet. Heb je een bepaalde route/land/richting/planning ?
Een vriend van mij is fervent fietser en heeft zelfs geen auto, en gaat bijvoorbeeld naar een fietshappening in Zuid-Frankrijk met zijn fiets. Hij doet er dan een 5-7 dagen over. Heeft alles mee en slaapt soms gewoon in een veld.
Heb je speciale tassen die in het frame passen om je zwaartepunt ideaal te houden?
En let je op gewicht van de kampeerspullen?
Leuk!! echt super idee smile


Chris ik zou heel graag richting Slovenie willen maar dit jaar denk ik niet mogelijk, het land staat op oranje.
Dus ik blijf dichter bij huis, duitsland, of mss wel nederland.
Het leuke is dat ik nu elk paadje kan pakken, zie me al gaan met volle bepakking over de mtb routes van de UHR ofzo.
In principe doe je de zwaardere dingen in je framebag (tas onder je horizontale buis, in de driehoek dus) en in de roltas aan je stuur.
Bij de voorvork nog 2 lichtere tassen en dan nog je zadeltas.
Evt nog een topframebag, die wij kennen vanuit de triathlon waar we reepjes in doen, maar dan wat groter, waar je nog wat klein spul in kunt doen.

Maar als ik op mn huidige mtb ga mis ik de voorvork tassen dus ga ik mss als compromis wel met een lichte rugzak erbij beginnen.

Je kunt het zo gek en zo duur maken als je wil.
Wil ik niet meteen. Al heb ik eigenlijk ook al wel heel veel gelukkig (en ja gewicht telt zeker!). Alleen de tassen zijn wel echt anders.

3,196

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Volgens mij heeft Louise ook heel veel ervaring met fietsvakanties, maar die is even op fietsvakantie in Nederland, dus een paar dagen hier afwezig denk ik.
Een vriendin van mij heeft niet lang geleden een fietsvakantie gedaan in Thailand, wat erg goed beviel, buiten de grote steden rustige wegen, wel veel steile klimmen. Voordeel van Azie is dat je goedkoop kunt slapen, en dus met minder kunt fietsen. Zij had iets van 7kg bij geloof ik.

3,197

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Klopt, Louise doet dat ook.

Nog een voordeel van Azie: de temperatuur. Dus je hebt minder kledinglaagjes nodig.
En ja, als je niet kampeert scheelt dat zomaar 70% van je zooi (incl eten en drinken)

3,198

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja; temperatuur kan roet in het eten gooien, maar soms valt t mee met de juiste kleding. Mijn zus en ik hebben wel al fietsvakanties gedaan door met als tiener met onze papa een week of 2 door Nederland te fietsen, en dan het jaar nadien door Oost Engeland .
Slapen deden we in een B&B dus geen tenten mee.
Dat is me altijd bijgebleven als een fantastische tijd op de fiets. Voor herhaling vatbaar

3,199

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:
mcguyver schreef:

Vrijdag binnengekomen en tussen mijn tuinverbouwing door twee uurtjes op gefietst. Ridley Xbow, een cyclo crosser.

Hoe viel dat ritje mee met de Ridley?
Pure crosser tov Gravelbike is soms minder comfortabel.

Klopt van dat minder comfortabel. Maar ik laat mijn lichaam er langzaam aan wennen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,200

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rdlk schreef:

Mooi ding, geniet ervan!

(Mooi huis ook. Net nieuw/verbouwd?)

Thanks smile

Net een jaar geleden alles verbouwd inderdaad. Ok super blij mee :Y