3,201

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eindelijk eens een navigatie voor de fiets gekocht..

Een Garmin Edge 530 is het geworden. Lijkt de beste te zijn in die prijsklasse op dit moment, en thuis is alles van Garmin, dus is ook wel prettig dat alles uitwisselbaar is en via dezelfde app loopt.

3,202

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb vorige maand dezelfde gekocht.
Best wel tevreden van.

3,203

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ben toevallig ook aan het kijken voor een Garmin. De 530 kan niet zelf navigeren toch? Kun je wel met je telefoon navigeren en deze op de 530 inlezen. Bv. als je onderweg besluit toch een andere route te gaan rijden?

3,204

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Met een 530 kun je wel:
- Routes (koersen) synchroniseren via Garmin Connect
- GPX-bestanden importeren via de PC
- Navigeren naar opgeslagen locaties in de Garmin zelf (ook onderweg)

Je kunt niet:
- Zoeken naar adressen of POI’s en daarheen navigeren

Via Sendpoints kun je locaties opzoeken op je telefoon en via een code naar de Edge sturen. Vervolgens kun je daarheen navigeren. Dit werkt op de Fenix en zou ook op de Edge 530 moeten werken maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Je hebt hier wel een smartphone bij nodig.

1 ding is wel vreemd: De Edge registreert geen actieve minuten. Een half uurtje hardlopen levert je 60 active minuten op, en 3 uur fietsen geen of heel weinig.

3,205

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rdlk schreef:

1 ding is wel vreemd: De Edge registreert geen actieve minuten. Een half uurtje hardlopen levert je 60 active minuten op, en 3 uur fietsen geen of heel weinig.


Klopt, dat had ik met mijn 830 ook al ontdekt, het maakt die actieve minuten weergave direct nutteloos. Gelukkig telt Trainingpeaks wel alles netjes bij elkaar op.

3,206

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rdlk schreef:

Met een 530 kun je wel:
- Routes (koersen) synchroniseren via Garmin Connect
- GPX-bestanden importeren via de PC
- Navigeren naar opgeslagen locaties in de Garmin zelf (ook onderweg)

Je kunt niet:
- Zoeken naar adressen of POI’s en daarheen navigeren

Via Sendpoints kun je locaties opzoeken op je telefoon en via een code naar de Edge sturen. Vervolgens kun je daarheen navigeren. Dit werkt op de Fenix en zou ook op de Edge 530 moeten werken maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Je hebt hier wel een smartphone bij nodig.

1 ding is wel vreemd: De Edge registreert geen actieve minuten. Een half uurtje hardlopen levert je 60 active minuten op, en 3 uur fietsen geen of heel weinig.

Ahh dat is meer dan ik dacht.. Met name dat navigeren naar opgeslagen locaties is handig. Ik rijd nog wel eens naar iemand of ergens toe en dacht dat ik dan vooraf een route moest maken. Was me geen 100+ euro waard voor de 830 maar was wel het belangrijkste nadeel imo.

De actieve minuten boeien me niet, en zijn ook op de 935 dubieus volgens mij nu ik erover nadenk. Ga dat eens checken uit interesse..

On topic: ik heb ook een paar hoesjes en extra mounts besteld voor de TT, ATB en de fietsen van mijn vrouw zojuist.

Training gaat via de horloges, dus navi kunnen we wel delen lijkt me smile

3,207

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Volgens mij heeft Louise ook heel veel ervaring met fietsvakanties, maar die is even op fietsvakantie in Nederland, dus een paar dagen hier afwezig denk ik.

Klopt ja, ik ben net weer terug. Van heen en weer naar Groningen fietsen in een dikke week, erg lekker gehad. Dit keer in hotels, vanwege de beperkingen op kamperen nog, en het was ook wel lekker omdat het weer niet heel geweldig was, al ging het op de fiets prima. Voor wie het leuk vindt, boel foto's, kaart en verslagje: https://www.polarsteps.com/LouiseCornel … e-rivieren Nederland is ook echt schitterend!

Ik ben echter geen bike-packer, wij hebben van die grote tassen en soms zelfs een karretje. Deels is dat een kwestie van comfort, dus dat het wel heel erg primitief wordt als je zo weinig mee kunt nemen, zeker als je langer weg bent en in een wisselend klimaat, zoals wij twee jaar geleden in Nieuw-Zeeland en op Tasmanië. Maar ook voor het fietsen zelf: rugzak moet ik niet aan denken: zweterig en zwaar voor rug en schouders. Dan echt liever wat meer gewicht.
En deels heb ik ook gewoon geen zin om een hele zwik nieuwe spullen te kopen. Mijn tassen zijn al best oud maar nog helemaal goed (heel degelijk spul!).
Het gaat prima zo, ik kom ook bergen over, en gravelwegen enzo ook. We hebben expeditiefietsen, die van zichzelf ook al vrij zwaar zijn, en heel robuust (ooit gekocht voor reis door Afrika). En zelfs een grote tent. Nouja, dan ga je dus wat minder hard omhoog. Henk heeft altijd wat meer gewicht dan ik, en/of het karretje, dat compenseert ons krachtverschil.

We zouden eigenlijk nu in Mongolië fietsen trouwens, maar dat georganiseerd en op huurfietsen. Op eigen houtje en kamperend zijn we dus Down Under geweest, in Noord-Spanje, op Corsica en Sardinië, langs alle Trappist-kloosters in Nl en Be en nog wat kleinere tripjes in Nederland.

Louise

3,208 Laatst bewerkt door ic3d (19-06-20 09:03:53)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een paar weken terug ook de Edge 530 gekocht. Puur voor de navigatie voor de langere toertochten. Ik ben redelijk tevreden. Er zitten leuke features op en de accu gaat écht lang mee, maar qua navigatie is het soms behelpen. Meestal gaat dat laatste goed, maar bij een wegafzetting, verkeerd rijden of verandering van route wordt het soms drama. Ik heb het idee dat de Garmin dan ook niet meer weet wat 'ie moet. Hij wisselt dan steeds van richting, leidt je terug naar de start (terwijl je dat niet gevraagd hebt), probeert koste wat kost de afgesloten weg te doen ook al ben je al tig kilometer verder en weer on track of hij denkt dat je bij de finish bent. Ik heb mij laten vertellen dat dit gewenning van een fietscomputer is, maar ik weet het nog niet. Verder wel tevreden overigens, maar mijn telefoon laat ik als backup niet meer thuis. Dat terwijl dit toch de gedachte was bij aanschaf. Bij de concurrentie in dezelfde prijsklasse is dat rerouting overigens niet veel beter. Heb ook een Wahoo Bolt getest.

3,209

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ic3d schreef:

Ik heb een paar weken terug ook de Edge 530 gekocht. Puur voor de navigatie voor de langere toertochten. Ik ben redelijk tevreden. Er zitten leuke features op en de accu gaat écht lang mee, maar qua navigatie is het soms behelpen. Meestal gaat dat laatste goed, maar bij een wegafzetting, verkeerd rijden of verandering van route wordt het soms drama. Ik heb het idee dat de Garmin dan ook niet meer weet wat 'ie moet. Hij wisselt dan steeds van richting, leidt je terug naar de start (terwijl je dat niet gevraagd hebt), probeert koste wat kost de afgesloten weg te doen ook al ben je al tig kilometer verder en weer on track of hij denkt dat je bij de finish bent. Ik heb mij laten vertellen dat dit gewenning van een fietscomputer is, maar ik weet het nog niet. Verder wel tevreden overigens, maar mijn telefoon laat ik als backup niet meer thuis. Dat terwijl dit toch de gedachte was bij aanschaf. Bij de concurrentie in dezelfde prijsklasse is dat rerouting overigens niet veel beter. Heb ook een Wahoo Bolt getest.

Hmmm, ok... Ik wilde ook juist de telefoon thuis laten.

3,210 Laatst bewerkt door Hedcandy (19-06-20 13:39:17)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb zelf jaren de 820 gehad en nu de 830.
Heb 2x 530 meegehad en vind het verschil aanzienlijk.
De 500 serie is echt trager, zeker met navigeren.
Ik mis het touchscreen, zeker als je even wil uitzoomen op de kaart (dit zit bij de 500 serie ergens via de knoppen verstopt in het menu).
Ik heb mn telefoon onderweg nooit nodig gehad in al die jaren (behalve om te bellen ;p )

3,211

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Ik heb zelf jaren de 820 gehad en nu de 830.
Heb 2x 530 meegehad en vind het verschil aanzienlijk.
De 500 serie is echt trager, zeker met navigeren.
Ik mis het touchscreen, zeker als je even wil uitzoomen op de kaart (dit zit bij de 500 serie ergens via de knoppen verstopt in het menu).
Ik heb mn telefoon onderweg nooit nodig gehad in al die jaren (behalve om te bellen ;p )

smile Ik heb de 530 inmiddels binnen. Nou ben ik niks gewend, het is mijn eerst "navi" fietscomputer dus kan ik ook niks missen lijkt me. Het instellen gisteren ging redelijk soepel, alleen vond hij mijn 935 horloge niet toen ik ze probeerde te koppelen.

Ik wil graag dat hij als tweede scherm functioneert tijdens het fietsen. Iemand een tip hoe ik dat oplos?

3,212 Laatst bewerkt door Macer (22-06-20 13:57:12)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Hmmm, ok... Ik wilde ook juist de telefoon thuis laten.

Waarom zou je je telefoon thuis willen laten? Wat als er wat gebeurd onderweg, dan lijkt het me toch wel handig om een telefoon op zak te hebben.

Verder heb ik mijn telefoon tegenwoordig al mee, omdat je tegenwoordig makkelijk kan betalen met je iPhone. Scheelt ook weer los geld of een pinpas meenemen.

3,213

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:
sanger schreef:

Hmmm, ok... Ik wilde ook juist de telefoon thuis laten.

Waarom zou je je telefoon thuis willen laten? Wat als er wat gebeurd onderweg, dan lijkt het me toch wel handig om een telefoon op zak te hebben.

Inderdaad, liever mn telefoon mee zelfs dan een device met alle data. Neem ook altijd wat cash en een pas mee, just in case!

Ik heb een polar v650, allemaal prima, maar helaas geen navi als je bezig bent en terug naar huis wil ipv je rondje afmaken dat je bedacht had. Dus ik maak al mn rondjes maar netjes af.

3,214

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella:

Ik wil graag dat hij als tweede scherm functioneert tijdens het fietsen. Iemand een tip hoe ik dat oplos?


Wat is precies een tweede scherm, hoe bedoel je dat?
Mijn Edge en 735 zijn niet gekoppeld. Ik kan ze wel naast elkaar laten lopen en dan verschijnen ze beiden in Garmin Connect.

3,215

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

smile Ik heb de 530 inmiddels binnen. Nou ben ik niks gewend, het is mijn eerst "navi" fietscomputer dus kan ik ook niks missen lijkt me. Het instellen gisteren ging redelijk soepel, alleen vond hij mijn 935 horloge niet toen ik ze probeerde te koppelen.

Ik wil graag dat hij als tweede scherm functioneert tijdens het fietsen. Iemand een tip hoe ik dat oplos?

Heb je de Edge in je horloge ook als sensor geprobeerd toe te voegen?

Telefoon mee is wel prettig als er iets is onderweg: om zelf te bellen of een berichtje van thuis te kunnen ontvangen als het nodig is.

Traag vind ik de 530 niet (geen ervaring met 8-serie) De 530 schijnt wel stukken sneller te zijn dan de 520+.

3,216

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

Ik wil graag dat hij als tweede scherm functioneert tijdens het fietsen. Iemand een tip hoe ik dat oplos?

https://www.youtube.com/watch?v=AZnQu1A7cpU

3,217

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:
sanger schreef:

Hmmm, ok... Ik wilde ook juist de telefoon thuis laten.

Waarom zou je je telefoon thuis willen laten? Wat als er wat gebeurd onderweg, dan lijkt het me toch wel handig om een telefoon op zak te hebben.

Verder heb ik mijn telefoon tegenwoordig al mee, omdat je tegenwoordig makkelijk kan betalen met je iPhone. Scheelt ook weer los geld of een pinpas meenemen.

Daar heb je op zich wel een goed punt, maar waar laat je hem dan??

3,218

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

in mijn storage box op mijn frame buis, of in een plastic zak achter in mijn shirt

Grtz
D.

3,219

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Daar heb je op zich wel een goed punt, maar waar laat je hem dan??

In een zakje van je fiets shirt of triathlonpak.

3,220

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb dus geen zak in mijn triathlonpakje :') Maar wilde wel al kijken naar een goed zadeltasje. Wellicht daar dan een iets grotere van nemen.

smile

3,221 Laatst bewerkt door Duiksmurf (23-06-20 09:50:12)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ik kan hier nooit fatsoenlijk plaatjes kwijt, maar denk eens aan/over zoiets:

https://hollandbikeshop.com/img/prod/sc … 2-11-l.jpg

Daarnaast is een zadeltasje uiteraard uitermate nuttig voor wat spares en gereedschap

Grtz
D.

3,222

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Ik heb dus geen zak in mijn triathlonpakje :') Maar wilde wel al kijken naar een goed zadeltasje. Wellicht daar dan een iets grotere van nemen.

smile

Ik doe hem gewoon bij mijn borst. Heb er nooit last van. Op warme dagen doe ik er wel een plastic zakje omheen.

3,223

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Duiksmurf schreef:

ik kan hier nooit fatsoenlijk plaatjes kwijt, maar denk eens aan/over zoiets:

https://hollandbikeshop.com/img/prod/sc … 2-11-l.jpg

Daarnaast is een zadeltasje uiteraard uitermate nuttig voor wat spares en gereedschap

Grtz
D.

Op Ali hebben ze een "aero" variant voor +/- 15 euro. Prima ding voor repen, gelletjes en de huissleutel. Een telefoon gaat niet passen. Het ziet er (in mijn optiek) net iets mooier uit dan zo'n tasje. Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Mijn fiets is ook helemaal zwart en dan loopt het mooi over.

3,224

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren is eindelijk mijn nieuwe helm binnen gekomen in de Giant store .

De Liv Rev Pro MIPS .

3,225

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hi, sorry voor de trage reactie..

RDLK zo heb ik het inderdaad opgelost uiteindelijk tijdens een saaie Skype meeting gisteren smile Bedankt voor de tip

dommel merci! zo goed als alles staat op youtube inderdaad. vergeet ik nog wel eens.

Hedcandy: Het concept is dat je bijvoorbeeld de afstand/snelheid/vermogen pagina projecteert op je Edge en ondertussen je hartslag/tijd/zone oid op je horloge ziet. Het idee is ook als ze gekoppeld zijn dat je maar 1 resultaat van een een rit naar Garmin/Strava/Trainingpeaks upload.

Tot nu toe theorie voor mij, want ik ben eerst gaan fietsen gisteren en heb toen pas ge multi tasked tijdens de Skype meeting...