3,276

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja, over een hardloopshirt.
Bij fietsen werkt het beter lijkt me, omdat je dan meer rijwind hebt.

Voor gebruik maak je het vest nat en knijp je het uit.
Het idee is dat de warmte van je lichaam het water in het vest verdampt, waardoor je zelf koeler blijft.

3,277

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Cool koelvest!

Zelf doe ik als t echt heel heet is wat kortere stukken of switch voor langere training naar de ochtend (bij voorkeur in het bos vanwege de schaduw).

3,278

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

O ja en kreeg zelf van de week de nieuwe Nike air pegasus zoom 37 obsidian mist binnen!

Erg mooi en loopt een stuk fijner dan de 36 maar nog steeds niet zo lekker als de 35 of eerdere modellen.

3,279

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Koelvest? Gewoon doortrainen, de warmte kun je ook gewoon worden en op wedstrijd kan het ook warm zijn. Gisteren om 13u30 gewoon vertrokken voor 2u fietsen met aansluitend 11km lopen en no problem, en ik kan ook slecht tegen de warmte maar steek me er ook niet voor weg.

3,280

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Duiksmurf schreef:

heb je een link? of naam? Ik heb ook die van Tacx, was laatst een schroefje blijkbaar uitgetrilt, lag mijn hele zooi op straat :-(

Thx
D.

Wat ik besteld heb is van Topeak, de tri-backup-elite. Besteld bij rose versand. Eerst een mail gestuurd met mijn merk en type zadel en gevraagd of het past. Ze hebben zadel en tri-backup uit het schap gehaald en geprobeerd en bleek te passen. Nette service. Ik heb het item nog niet in huis, als ik hem heb kan ik eventueel even laten weten wat ik er van vind.

https://www.rosebikes.nl/topeak-tri-bac … gL6MvD_BwE

3,281

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Remco schreef:
Duiksmurf schreef:

heb je een link? of naam? Ik heb ook die van Tacx, was laatst een schroefje blijkbaar uitgetrilt, lag mijn hele zooi op straat :-(

Thx
D.

Wat ik besteld heb is van Topeak, de tri-backup-elite. Besteld bij rose versand. Eerst een mail gestuurd met mijn merk en type zadel en gevraagd of het past. Ze hebben zadel en tri-backup uit het schap gehaald en geprobeerd en bleek te passen. Nette service. Ik heb het item nog niet in huis, als ik hem heb kan ik eventueel even laten weten wat ik er van vind.

https://www.rosebikes.nl/topeak-tri-bac … gL6MvD_BwE

Zo'n type brak bij mij tijdje geleden het boutje. Dat was inmiddels voor de 3e keer en vond het genoeg. Het nadeel van dit systeem is dat de boutjes een trekkracht krijgen te voorduren bij een volle bidon op een hobbelige wegdek zoals klinkers oid.
Ik heb nu een ander system dat veel steviger eruit ziet en waar de boutjes aan de zijkant zitten. Werkt tot nu perfect!
Systeem is van TriSeven uit Engeland en is te koop via Amazon UK, dit is de link: https://www.amazon.co.uk/dp/B078H93S89/?tag=sprt-21.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

3,282

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Deze week 2 nieuwe castelli trisuits bijgekocht en een zwembrilletje. Sta nu in twijfel om nog een nieuwe HUUB Varman bij te kopen, mijne is nu een jaar oud en zwemt goed maar is tot op de draad versleten maar aangezien er geen wedstrijden zijn en volgende maand het open water zwemmen toch gedaan is ben ik dus nog in twijfel.

Wellicht najaar afwachten of er nog leuke aanbiedingen komen?

3,283

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kwam bij de Nike outlet Bataviastad eindelijk de hardloopshorts weer eens tegen die ik al enige tijd zocht. Meteen maar 4 meegenomen, ook omdat goed afgeprijsd smile

3,284

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben al enige tijd op zoek naar een zadeltasje waar een telefoon een beetje behoorlijk bij in kan. Liefst in een apart vak (steekvakje bv). iemand hier die er 1 weet?

3,285

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Ik ben al enige tijd op zoek naar een zadeltasje waar een telefoon een beetje behoorlijk bij in kan. Liefst in een apart vak (steekvakje bv). iemand hier die er 1 weet?

Grote zadeltassen te over, maar een met een apart telefoonvak - geen idee. Dat is dan wel een gat in de markt, lijkt me. Al zullen de meeste fietsers hun telefoon meer voor het grijpen willen hebben, denk ik (in shirt of in stuurtas).

Louise

3,286

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:
sanger schreef:

Ik ben al enige tijd op zoek naar een zadeltasje waar een telefoon een beetje behoorlijk bij in kan. Liefst in een apart vak (steekvakje bv). iemand hier die er 1 weet?

Grote zadeltassen te over, maar een met een apart telefoonvak - geen idee. Dat is dan wel een gat in de markt, lijkt me. Al zullen de meeste fietsers hun telefoon meer voor het grijpen willen hebben, denk ik (in shirt of in stuurtas).

Louise

Ik heb in ieder geval nog niets gevonden tot nu toe... Dus denk inderdaad dat dat niet bestaat.

Over telefoon mee/voor het grijpen is al eerder wat gepost. Met de nieuwste fietscomputers is een telefoon wellicht wel overbodig (ongeval melding, live tracking) of in ieder geval niet per se voor het grijpen nodig denk ik.

3,287 Laatst bewerkt door Duiksmurf (17-08-20 15:54:32)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zoek ff op "top tube bag"  tri bag" of "fuel bag"
dit soort tasjes passen op je bovenbuis bij je stuur
https://www.sportvoedingwebshop.com/spo … e-bag.html

zijn er zelfs met een apart vak bovenop zodat je je telefoon kan zien en voor nav gebruiken
https://sg.carousell.com/p/roswheel-bic … -58359856/

grtz
D.

3,288

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Over telefoon mee/voor het grijpen is al eerder wat gepost. Met de nieuwste fietscomputers is een telefoon wellicht wel overbodig (ongeval melding, live tracking) of in ieder geval niet per se voor het grijpen nodig denk ik.

Dat laatste klopt voor de aangegeven punten. Je hoeft je telefoon niet aan te raken voor live tracking en ongeval melding tijdens de rit. Wel is een telefoon op dit moment nog noodzakelijk om binnen bereik van de fietscomputer/ sporthorloge te zijn voor die functie. Dat gaat naar verwachting wel veranderen met de volgende generatie Garmin units, als deze volgens de geruchten worden voorzien van eigen gsm chip.

Maar ontopic, ik verwacht niet dat er een markt is voor zadeltassen welke zijn voorzien van een telefoon vak. Het is zeer omslachtig om je telefoon daar elke rit op te moeten bergen. Stuur of stang tas is daar veel handiger voor. Die zijn er dan ook wel in diverse vormen en maten.

3,289

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Trilen schreef:
Remco schreef:
Duiksmurf schreef:

heb je een link? of naam? Ik heb ook die van Tacx, was laatst een schroefje blijkbaar uitgetrilt, lag mijn hele zooi op straat :-(

Thx
D.

Wat ik besteld heb is van Topeak, de tri-backup-elite. Besteld bij rose versand. Eerst een mail gestuurd met mijn merk en type zadel en gevraagd of het past. Ze hebben zadel en tri-backup uit het schap gehaald en geprobeerd en bleek te passen. Nette service. Ik heb het item nog niet in huis, als ik hem heb kan ik eventueel even laten weten wat ik er van vind.

https://www.rosebikes.nl/topeak-tri-bac … gL6MvD_BwE

Zo'n type brak bij mij tijdje geleden het boutje. Dat was inmiddels voor de 3e keer en vond het genoeg. Het nadeel van dit systeem is dat de boutjes een trekkracht krijgen te voorduren bij een volle bidon op een hobbelige wegdek zoals klinkers oid.
Ik heb nu een ander system dat veel steviger eruit ziet en waar de boutjes aan de zijkant zitten. Werkt tot nu perfect!
Systeem is van TriSeven uit Engeland en is te koop via Amazon UK, dit is de link: https://www.amazon.co.uk/dp/B078H93S89/?tag=sprt-21.

Het paste natuurlijk weer niet met mijn zadel en gekke langwerpige zadelbuis.... Ik heb nu een houten blokje er tussen gezet als spacer om het pas te maken. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat uitelkaar valt. Niet lang ben ik bang. Er komen inderdaad nogal wat krachten op te staan als je met twee volle bidons en 35-40 km/u over een verkeersdrempel knalt.... Als het stuk gaat, ga ik die TriSeven proberen!

3,290

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet vandaag maar wel pas geleden, bevalt heel prima.
(heb ik ook eens wat in dit topic) smile

https://s3-hrdlpn-xjspucykgif.netdna-ssl.com/plaatjes/hardloop-veters.jpg

3,291

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hey, dat heb ik ook ergens nog liggen. Eens opzoeken en uitproberen smile

3,292

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Die heb ik gisteren ook maar in mijn schoenen gestoken aangezien ik a/s zondag een wedstrijdje heb.

3,293

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Inmiddels ook in gebruik, werkt prima. Tip: na afknippen veter dichtschroeien, dan blijft clipje beter zitten.

3,294

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag binnen een Garmin HRM dual smile

3,295

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Deze week wat spullen laten komen waaronder een helm de Giro Vanquish en heb hem net eens opgehad en het is een heel fijne helm om te dragen.

3,296

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Die heb ik gisteren ook maar in mijn schoenen gestoken aangezien ik a/s zondag een wedstrijdje heb.

Ook vandaag in mijn schoenen gedaan omdat ik zondag ook een wedstrijdje heb ;-)

3,297

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag mijn nieuwe hardloopschoenen binnen gekregen .
De Brooks Launch 7 .( op de een of andere manier kom ik altijd weer
op dit merk /model uit )

3,298

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik kom ook steeds bij Brooks uit en heb ook mijn nieuwe schoenen binnen. Ik heb gekozen voor de Bedlam kijken hoe een set wedstrijd gerichte schoenen lopen.

3,299

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:
ronnyke schreef:

Die heb ik gisteren ook maar in mijn schoenen gestoken aangezien ik a/s zondag een wedstrijdje heb.

Ook vandaag in mijn schoenen gedaan omdat ik zondag ook een wedstrijdje heb ;-)

Vorige week binnengekregen en meteen uitgeprobeerd, werkt goed voor mij! Nu nog in een wedstrijd testen.

3,300

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?