3,301

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Handdoek voor over je fiets (al heb je ook speciale tacx doeken). Het zweet kan je fiets anders snel aantasten.

3,302

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nielss schreef:

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?


Ik moest destijds na aanschaf van mijn tacx nog apart een ant+ antenne kopen omdat dat niet in mijn laptop ingebouwd zit. Ik kwam daar achter toen ik mijn eerste training wilde doen en dat was dus niet heel handig van mij. Maar waarschijnlijk heb jij dat allemaal wel goed van tevoren gecheckt smile

3,303

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vaak kan het ook met BT ipv ANT+, de meeste laptops hebben dat wel.

Ga ook nu op zoek naar een ventilator, want ik zocht er 1 in November en dan is het onmogelijk om er 1 in een winkel te vinden.

3,304

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nielss schreef:

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?

Ga je geen spijt van krijgen! Zeker in combinatie met Zwift.
Ik heb er nog een zweetdoek bijgekocht. die span je tussen je zadel en je stuur, want tjonge wat loop je leeg op een Tacx!

3,305 Laatst bewerkt door ArnoS (09-09-20 09:26:59)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gringo schreef:
Nielss schreef:

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?


Ik moest destijds na aanschaf van mijn tacx nog apart een ant+ antenne kopen omdat dat niet in mijn laptop ingebouwd zit. Ik kwam daar achter toen ik mijn eerste training wilde doen en dat was dus niet heel handig van mij. Maar waarschijnlijk heb jij dat allemaal wel goed van tevoren gecheckt smile

Het kan wel handig zijn om een ant+ dongle te gebruiken. Ik gebruik mijn garmin FR 945 om tegelijk met Zwift mijn training te loggen. Die doet alleen ant+. Als je Tacx Flux S 2 verbindingen heeft met twee apparaten, waarvan er 1 op ant+ en 1 op bluetooth, krijg je rare schommelingen in je vermogensmeting.

Enfin, ik gebruik een ant+ dongle om dat te voorkomen.

3,306

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:

Vaak kan het ook met BT ipv ANT+, de meeste laptops hebben dat wel.

Ga ook nu op zoek naar een ventilator, want ik zocht er 1 in November en dan is het onmogelijk om er 1 in een winkel te vinden.


Ja klopt, ik maakte destijds gebruik van een wat oudere laptop en had geen bluetooth er op zitten. Overigens gebruik ik voor hartslag een Garmin HRM-Tri die ik ook koppel aan Zwift en die werkt volgens mij alleen via Ant+.

3,307

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nielss schreef:

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?

Fijn ding, ik heb vorig jaar een Tacx gekocht, geen spijt. Hele winter door kunnen trainen en op zo'n apparaat is het wat makkelijker om gestructureerde trainingen te doen.

Handdoeken, bidons, kleine TV, Netflix.
Als je het geluid voor de medemens/slapende kleine kinderen wil beperken, kan ik aanraden dikke foam matten er onder te doen. Die yoga matjes zijn vrij dun. De wat dikkere matten die bedoeld zijn om op te fitnessen met gewichten werken redelijk goed.
Cassette kan je ook van je wiel halen. Ik heb een extra cassette gekocht met andere tandwielen zodat ik nu een cassette voor heuvels en één voor het vlakke heb.

3,308 Laatst bewerkt door Nielss (10-09-20 07:49:28)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel een laptop met bluetooth maar als dat voor problemen zorgt met mijn Garmin Fenix 3/hartslagband dan zal ik zo'n ANT+ aansluiting kopen. Zag er op Amazon al voor 12 euro dus dat is nu ook weer niet de grootste aanschaf.

Ook die matten tip is een goeie, hij komt op zolder namelijk. Ook die zijn er in veelvoud op Amazon.

3,309 Laatst bewerkt door sanger (11-09-20 15:18:02)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Remco schreef:
Nielss schreef:

Een Tacx Flux S. Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een smak geld uitgegeven om in de winter lekker te blijven fietsen.

Nu nog een ventilator, Zwift, matje en een cassette en dan kan straks mijn racefiets naar zolder. Of vergeet ik nog iets?

Fijn ding, ik heb vorig jaar een Tacx gekocht, geen spijt. Hele winter door kunnen trainen en op zo'n apparaat is het wat makkelijker om gestructureerde trainingen te doen.

Handdoeken, bidons, kleine TV, Netflix.
Als je het geluid voor de medemens/slapende kleine kinderen wil beperken, kan ik aanraden dikke foam matten er onder te doen. Die yoga matjes zijn vrij dun. De wat dikkere matten die bedoeld zijn om op te fitnessen met gewichten werken redelijk goed.
Cassette kan je ook van je wiel halen. Ik heb een extra cassette gekocht met andere tandwielen zodat ik nu een cassette voor heuvels en één voor het vlakke heb.

Bij de Action verkopen ze een soort van schuimachtige foamtegels. Die klik je als een puzzel in elkaar. Die werken echt perfect smile

Zoiets dus: https://www.grandado.com/products/6-stk … r-yoga-hwc

3,310

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nielss schreef:

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel een laptop met bluetooth maar als dat voor problemen zorgt met mijn Garmin Fenix 3/hartslagband dan zal ik zo'n ANT+ aansluiting kopen. Zag er op Amazon al voor 12 euro dus dat is nu ook weer niet de grootste aanschaf.

Ook die matten tip is een goeie, hij komt op zolder namelijk. Ook die zijn er in veelvoud op Amazon.

Op zich heb je je Fenix 3 / Fietscomputer helemaal niet nodig bij Zwift.. Alles werkt gewoon op je laptop en wanneer je deze opslaat kan je deze automatisch laten syncen met Garmin Connect en Strava.

3,311

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Toch maar de garmin hrm run besteld. Mijn oude heeft alweer problemen met de aansluiting van de borstband. Dus de keuze was nieuwe borstband of gelijk een hele nieuwe unit. Nu kijken hoe lang dit type het uithoudt.

3,312

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:
Nielss schreef:

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel een laptop met bluetooth maar als dat voor problemen zorgt met mijn Garmin Fenix 3/hartslagband dan zal ik zo'n ANT+ aansluiting kopen. Zag er op Amazon al voor 12 euro dus dat is nu ook weer niet de grootste aanschaf.

Ook die matten tip is een goeie, hij komt op zolder namelijk. Ook die zijn er in veelvoud op Amazon.

Op zich heb je je Fenix 3 / Fietscomputer helemaal niet nodig bij Zwift.. Alles werkt gewoon op je laptop en wanneer je deze opslaat kan je deze automatisch laten syncen met Garmin Connect en Strava.

Enige nadeel is dat Garmin dan geen 'load' score berekent. Dat doet Garmin alleen als de training door een eigen device gelogd is. Mocht je dat niet gebruiken, geen probleem natuurlijk.

3,313

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Toch maar de garmin hrm run besteld. Mijn oude heeft alweer problemen met de aansluiting van de borstband. Dus de keuze was nieuwe borstband of gelijk een hele nieuwe unit. Nu kijken hoe lang dit type het uithoudt.

Hoe lang hielden de vorigen het uit? Ik heb een aantal keer met de hartslagbanden van Garmin gehad dat ze er na ongeveer een jaar mee stoppen. Of dat ze gewoon niet echt meer werken na het verwisselen van batterijen (terwijl ik dat toch echt wel secuur doe).
Heb nu een Wahoo TCKR, die werkt wel ok maar verliest vrij vaak (kort) de connectie en laat regelmatig een spike zien aan het begin van activiteiten die bij de garmin banden niet voorkwam.

3,314

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb ook een Wahoo Tickr in combinatie met mijn Garmin .
Ben er tot nu toe wel tevreden over .

3,315

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Enige nadeel is dat Garmin dan geen 'load' score berekent. Dat doet Garmin alleen als de training door een eigen device gelogd is. Mocht je dat niet gebruiken, geen probleem natuurlijk.

Die load score vind ik niet zo interessant, hartslagzones daarentegen wel. Maar eerst eens maar een paar keer zonder proberen als de fiets voor de winter op de Tacx gezet is.

Bedankt ook voor de Action matten tip, ik ga daar eens kijken.

3,316

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:
wilagro schreef:

Toch maar de garmin hrm run besteld. Mijn oude heeft alweer problemen met de aansluiting van de borstband. Dus de keuze was nieuwe borstband of gelijk een hele nieuwe unit. Nu kijken hoe lang dit type het uithoudt.

Hoe lang hielden de vorigen het uit? Ik heb een aantal keer met de hartslagbanden van Garmin gehad dat ze er na ongeveer een jaar mee stoppen. Of dat ze gewoon niet echt meer werken na het verwisselen van batterijen (terwijl ik dat toch echt wel secuur doe).
Heb nu een Wahoo TCKR, die werkt wel ok maar verliest vrij vaak (kort) de connectie en laat regelmatig een spike zien aan het begin van activiteiten die bij de garmin banden niet voorkwam.

Ik heb specifiek de Garmin, vanwege de running dynamics. Die waardes moet ik op het juiste niveau houden om geen blessure op te lopen.

De oude unit houdt het ondertussen 5 jaar vol, maar wel met de 3e band. Kijken of de nieuwe het ook zo lang volhoudt

3,317

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:
wilagro schreef:

Toch maar de garmin hrm run besteld. Mijn oude heeft alweer problemen met de aansluiting van de borstband. Dus de keuze was nieuwe borstband of gelijk een hele nieuwe unit. Nu kijken hoe lang dit type het uithoudt.

Hoe lang hielden de vorigen het uit? Ik heb een aantal keer met de hartslagbanden van Garmin gehad dat ze er na ongeveer een jaar mee stoppen. Of dat ze gewoon niet echt meer werken na het verwisselen van batterijen (terwijl ik dat toch echt wel secuur doe).
Heb nu een Wahoo TCKR, die werkt wel ok maar verliest vrij vaak (kort) de connectie en laat regelmatig een spike zien aan het begin van activiteiten die bij de garmin banden niet voorkwam.

De units (910XT en FR235) doen het prima. Nog steeds!
Hartslagband van Garmin begaf het na een jaar of 2. De tweede garmin band idem. Nu een band van Decathlon waarop ik de garmin monitor klik. En dat gaat al een paar jaar prima. De monitor van Decathlon (ant en Bluetooth) vind ik wat instabiel.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

3,318 Laatst bewerkt door rdlk (16-09-20 21:15:56)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Omdat het ‘s-avonds al vroeg donker wordt:  een setje fietsverlichting:

https://www.futurumshop.nl/lezyne-lite- … sset.phtml

Een paar weken geleden in de aanbieding en vandaag voor het eerst gebruikt en superblij mee.
Ik kan er goed mee zien, en word ook goed gezien. Dat voelt en stuk veiliger.

En een setje zomerfietskleding, ook met korting. :-D

3,319

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb mezelf getrakteerd op een Garmin 735xt. Nu hij in de aanbieding is bij Decathlon ben ik toch maar overstag gegaan. Komende dagen uitproberen. Krijg nog geen workout naar Strava. Gelukkig is het nu voor mij weekend. Tijd genoeg dus.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

3,320

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De 735 zal inderdaad nu wel in de promo komen.

3,321

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De 735 was vorig jaar al regelmatig in de actie, nu net iets goedkoper nog zag ik. Ik ben er best wel tevreden over :Y

3,322 Laatst bewerkt door sanger (18-09-20 15:19:31)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag een afspraak bij de bikefitter. Eindelijk mijn eigen zadel er op en mijn aerobars op maat afgesteld. Tenminste, de bars zelf nog niet want daar wilde ik toch wel andere voor, dus die besteld. Meteen maar wat extra sokken en een sweat guard besteld zodat ik boven de € 100 kwam en mijn kortingscode kon gebruiken:')

En vandaag kwam mijn pakketje met zwemspullen binnen. Ivm de KNZB cursus heb ik via hun webshop maar de materialen aangeschaft, ik gebruikte voorheen leenspullen van de vereniging. Maar eigen spullen is wel zo fijn natuurlijk smile Zoomers, kickboard, zwembril en een front snorkel smile

3,323

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nice! Daar ga je vast veel plezier van hebben.
Ik zie vaker mensen zwemen met zoomers en snorkel. Waar is dat eigenlijk voor?

3,324

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na 6 jaar eentje in mijn zwemzak zitten te hebben heb ik deze week ook de eerste keer met een snorkel gezwommen :-) zoomers gebruik ik wel vrij regelmatig.

3,325

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik gebruik de snorkel in mijn trainingen om de techniek te verbeteren. Je kunt je bijvoorbeeld volledig op je catch en pull concentreren zonder te hoeven denken aan ademhaling. Je kunt zelfs naar de positie van je armen en ellebogen kijken en zien wat je eventueel verkeerd doet.



rdlk schreef:

Nice! Daar ga je vast veel plezier van hebben.
Ik zie vaker mensen zwemen met zoomers en snorkel. Waar is dat eigenlijk voor?