4,001

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

En Ronny, heb je al gezwommen met je nieuwe aanschaf?
Indien ja; wat is je eerste indruk?

4,002

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:

Gave schoen.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw paar trailschoenen. Heb nu de Wildhorse van Nike en twijfelde tussen de nieuwe versie daarvan of de Saucony peregrine. Maar die hokas lijken me ook wel wat.


Hoka heb ik nu een 110km getest. Voornamelijk op droge stoffige hete ondergrond.
Zet ik mijn 'la Sportiva's ' ernaast dan is er wezenlijk verschil.

In hoeverre kijk jij naar de schoen zoals de Wildhorse van Nike, de Saucony peregrine ivm de ondergrond, grip en afstand ?
(dit indien de  beide schoenen jou perfect passen natuurlijk)

Hoka begeleid mijn voetafrol meer dan de La Sportiva's. Ik zou bijna durven zeggen dat de Hoka meer energie efficiënter lijkt en daardoor  voor langere afstanden gebruikt gaat worden.
Beide schoenen zijn qua grip heel goed. Alleen de feedback van de Sportiva is accurater. Minder 'foam' en bijna stugger te noemen.
Die zou ik dan voor de 'kortere' afstanden gebruiken.

4,003

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:

En Ronny, heb je al gezwommen met je nieuwe aanschaf?
Indien ja; wat is je eerste indruk?

Ja zwemt zalig, veel beter dan de HUUB Varman die ik ook nog heb, betere waterligging en souplesse. Op een rondje van een kleine 250m zwem ik 20sec sneller met dit pak.

4,004

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

chrisbakker schreef:
davidr schreef:

Gave schoen.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw paar trailschoenen. Heb nu de Wildhorse van Nike en twijfelde tussen de nieuwe versie daarvan of de Saucony peregrine. Maar die hokas lijken me ook wel wat.


Hoka heb ik nu een 110km getest. Voornamelijk op droge stoffige hete ondergrond.
Zet ik mijn 'la Sportiva's ' ernaast dan is er wezenlijk verschil.

In hoeverre kijk jij naar de schoen zoals de Wildhorse van Nike, de Saucony peregrine ivm de ondergrond, grip en afstand ?
(dit indien de  beide schoenen jou perfect passen natuurlijk)

Hoka begeleid mijn voetafrol meer dan de La Sportiva's. Ik zou bijna durven zeggen dat de Hoka meer energie efficiënter lijkt en daardoor  voor langere afstanden gebruikt gaat worden.
Beide schoenen zijn qua grip heel goed. Alleen de feedback van de Sportiva is accurater. Minder 'foam' en bijna stugger te noemen.
Die zou ik dan voor de 'kortere' afstanden gebruiken.

Bedankt voor de feedback Chris!

Ik heb goede ervaring met de Wildhorse, maar die vond ik tikje zwaar en niet zo veel demping. Dat heb ik nu wel meer nodig. Ben een paar jaar geleden van Nike naar Saucony overgestapt omdat met name de Pegasus serie van Nike me niet meer beviel. De endorphin speed en triump van Saucony bevielen dan weer heel goed. De peregrine voelde voor mij te stug. Toch weer een setje Nikes besteld, de pegasus trail 4 vanwege de goede reviews en ze zijn ook erg mooi vind ik. Gepast maar zat voor mij te weinig demping in en voelden te plat (zal wel met offset oid te maken hebben). Gisteravond de Hokas besteld na nog wat meer te hebben ingelezen. Ze komen als het goed is morgen en hopelijk bevallen ze en mogen ze mee op vakantie smile

Ik loop af en toe maar trailruns, max afstand tot nu toe is 25 km. Maar mn huidige waren echt aan vervanging toe en wilde met name goede grip onder normale omstandigheden en goede demping. Ik ben vooralsnog niet van plan echt extreme dingen te gaan ondernemen of ultras oid. Wat wel ergens in mn achterhoofd zit is iets als bv de Mont Blanc marathon. Maar goed, eerst maar eens die schoenen dus.

4,005

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:
Louise schreef:

Ik heb net online anti-schuurspul gekocht voor bij wetsuits.

Nou, dat ging dus niet goed. Het kwam gister aan.... zonder dop! Dan is het sowieso niet bruikbaar en bovendien was de stick zelf en de envelop aan de binnenkant vet, dus er was ook al heel wat uitgelekt. Dus die gaat retour. Suf hoor.

Dit wordt een heel vervolgverhaal... ik zag gister dat Bol de retourzending had geannuleerd vanwege niet ontvangen. Dat klopt niet. Ik werd doorverwezen naar hun partnerorganisatie, die heb ik gemaild met m'n verzendbewijs. Vandaag nog niks gehoord dus maar eens gebeld, kreeg een wazig iemand aan de lijn. Als het goed is, hoor ik er vandaag van. En dat zijn dus weer een paar van die irritante 'gesprekken' met de Bol-chatbot verder. Ik wil wel gewoon m'n geld terug. En in elk geval: ASS Magic, de partner van Bol, maakt een zeer slechte beurt!

Louise

4,006

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

ASS Magic, de partner van Bol, maakt een zeer slechte beurt!

Louise

Hahaha heerlijk, wat schrijf je toch puntig big_smile

4,007

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
Louise schreef:

ASS Magic, de partner van Bol, maakt een zeer slechte beurt!

Louise

Hahaha heerlijk met zo'n naam ook, wat schrijf je toch puntig big_smile

4,008

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuw horloge besteld, deze week met mijn Fenix5 2x gezwommen en 1x gelopen en 2x op moeten laden dus vrees dat hij ver om zeep is. Heb de Wahoo Rival besteld, blijkt een prima horloge te zijn en bevat juist de funkties die ik nodig heb?

4,009

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet vandaag besteld maar vorige week: de Garmin forerunner 265S. Ik had een Polar Vantage M maar miste toch de uitgebreide data die de Garmin geeft; vandaar dat ik terug naar Garmin ben overgestapt. Tot nu toe blij met mijn keuze, en het amoled display is mooi smile

4,010

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dit vervolgverhaal kent een goede afloop:

Louise schreef:
Louise schreef:
Louise schreef:

Ik heb net online anti-schuurspul gekocht voor bij wetsuits.

Nou, dat ging dus niet goed. Het kwam gister aan.... zonder dop! Dan is het sowieso niet bruikbaar en bovendien was de stick zelf en de envelop aan de binnenkant vet, dus er was ook al heel wat uitgelekt. Dus die gaat retour. Suf hoor.

Dit wordt een heel vervolgverhaal... ik zag gister dat Bol de retourzending had geannuleerd vanwege niet ontvangen. Dat klopt niet. Ik werd doorverwezen naar hun partnerorganisatie, die heb ik gemaild met m'n verzendbewijs. Vandaag nog niks gehoord dus maar eens gebeld, kreeg een wazig iemand aan de lijn. Als het goed is, hoor ik er vandaag van. En dat zijn dus weer een paar van die irritante 'gesprekken' met de Bol-chatbot verder. Ik wil wel gewoon m'n geld terug. En in elk geval: ASS Magic, de partner van Bol, maakt een zeer slechte beurt!

Ik heb inmiddels én  mijn geld terug, én een stick met dop! Op die manier heeft ASS Magic me gecompenseerd voor de vertraging en verwarring. Ik ben nu wel in mijn nopjes dus. Eind goed, al goed!

Louise

4,011

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zaterdag mijn nieuwe Wahoo horloge aangekregen en gisteren de eerste training mee gehad, na 55min zwemmen duw ik hem af en het was.... gedaan. Dat was een kort succes hopelijk neemt het bedrijf waar ik hem gekocht heb hun verantwoordelijkheid en krijg ik een nieuwe maar ze reageren niet echt op mijn mails.

4,012

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo, das balen. Zat er water in of weet je het niet?

Je moet sneller dan de klos zijn.

4,013

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik denk het wel want de instelling en voor en tijdens de training werkte alles perfect, was pas als ik de training wilde stoppen dat hij raar begon te doen, dus vermoed idd dat hij niet 100% waterdicht is.

4,014

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ronny , ik heb de Forerunner 255 , en daar zit ook alles op , met multisport functie ,en nog prijselijk ook .

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

4,015

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als je hem in Duitsland hebt gekocht, ben ik bang dat je het lastig krijgt met de verkoper. Ik heb ooit een Fenix 2 gekocht, welke niet waterdicht was. Mij werd vriendelijk gemeld dat 5 ATM waterdicht niet geschikt is om mee te zwemmen, waardoor ik via hen geen aanspraak kon maken op garantie.
Toen heb ik rechtstreeks contact gezocht met Garmin, welke mijn horloge gelijk omgeruild hebben.
Kortom, indien de winkel geen reactie geeft, of geen garantie wil claimen, kan je proberen rechtstreeks met Wahoo contact te zoeken.

4,016

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mja de Wahoo is een typisch triatlon horloge dus zwemmen zou geen probleem mogen zijn, vind het uiteraard weer klote dat ik dit voorheb maar tja...

4,017

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Opeens ging het heel snel, horloge mocht direct opgestuurd worden en als de trackingcode actief is word de nieuwe verstuurd dus als het goed gaat zal het allemaal nog meevallen, nu hopen dat ik met de nieuwe wat meer geluk heb.

4,018

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Balen dat het gebeurt maar fijn dat ze snel reageren en een andere opsturen.

4,019

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik zit niet echt in m'n beste periode qua online aankopen. Nou had ik vorige week in het weekend een los broekje van een tweedeling trisuit besteld bij Triathlonaccessoires.nl, goede ervaringen mee. Levertijd 2-5 dagen, maar ik heb nog niets gehoord en al helemaal niks ontvangen natuurlijk. Kan ik ook weer achteraan...

Louise

4,020

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een verse Ekoi corsa light helm besteld.De oude is 4 jaar oud en een beetje doorgezweet en geschaafd.

Beetje een traditionele Giro Atmos (voor de ouderen onder ons smile) achtige helm. Zit lekker, goed instelbaar, is licht op het hoofd en kost nu in de sale 58 euro inclusief shipping. 

Daarnaast in de Hoka sale een paar shiny oranje verse Carbon Rocket X3's gekocht voor 119 euro. Vast niet zo snel als de Asics en Nikes van 300 euro, maar de X2's hiervoor zaten heerlijk, liepen lekker en zijn 600km meegegaan. Dus die gok durf ik wel aan..

4,021

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hoka X2 zat bij mij ook goed, X3 kan ik niet mee lopen spijtig genoeg is een totaal andere schoen. Het bovenwerk irriteert verschrikkelijk bij mij aangezien ik nogal een hoge wreef heb.

4,022

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een paar Brooks Launch 9 in de sale gekocht .
Op de een of andere manier kom ik steeds bij de launch uit .
En een nieuwe sport bh .

4,023

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
chrisbakker schreef:
davidr schreef:

Gave schoen.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw paar trailschoenen. Heb nu de Wildhorse van Nike en twijfelde tussen de nieuwe versie daarvan of de Saucony peregrine. Maar die hokas lijken me ook wel wat.


Hoka heb ik nu een 110km getest. Voornamelijk op droge stoffige hete ondergrond.
Zet ik mijn 'la Sportiva's ' ernaast dan is er wezenlijk verschil.

In hoeverre kijk jij naar de schoen zoals de Wildhorse van Nike, de Saucony peregrine ivm de ondergrond, grip en afstand ?
(dit indien de  beide schoenen jou perfect passen natuurlijk)

Hoka begeleid mijn voetafrol meer dan de La Sportiva's. Ik zou bijna durven zeggen dat de Hoka meer energie efficiënter lijkt en daardoor  voor langere afstanden gebruikt gaat worden.
Beide schoenen zijn qua grip heel goed. Alleen de feedback van de Sportiva is accurater. Minder 'foam' en bijna stugger te noemen.
Die zou ik dan voor de 'kortere' afstanden gebruiken.

Bedankt voor de feedback Chris!

Ik heb goede ervaring met de Wildhorse, maar die vond ik tikje zwaar en niet zo veel demping. Dat heb ik nu wel meer nodig. Ben een paar jaar geleden van Nike naar Saucony overgestapt omdat met name de Pegasus serie van Nike me niet meer beviel. De endorphin speed en triump van Saucony bevielen dan weer heel goed. De peregrine voelde voor mij te stug. Toch weer een setje Nikes besteld, de pegasus trail 4 vanwege de goede reviews en ze zijn ook erg mooi vind ik. Gepast maar zat voor mij te weinig demping in en voelden te plat (zal wel met offset oid te maken hebben). Gisteravond de Hokas besteld na nog wat meer te hebben ingelezen. Ze komen als het goed is morgen en hopelijk bevallen ze en mogen ze mee op vakantie smile

Ik loop af en toe maar trailruns, max afstand tot nu toe is 25 km. Maar mn huidige waren echt aan vervanging toe en wilde met name goede grip onder normale omstandigheden en goede demping. Ik ben vooralsnog niet van plan echt extreme dingen te gaan ondernemen of ultras oid. Wat wel ergens in mn achterhoofd zit is iets als bv de Mont Blanc marathon. Maar goed, eerst maar eens die schoenen dus.

Van de week de Hokas binnen gekregen, eerst te groot besteld nu de goede maat. 1 loopje mee gedaan, zitten goed. Nu nog lekker(der) loopweer graag!

4,024

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Hoka X2 zat bij mij ook goed, X3 kan ik niet mee lopen spijtig genoeg is een totaal andere schoen. Het bovenwerk irriteert verschrikkelijk bij mij aangezien ik nogal een hoge wreef heb.

Ahh ja dat vertelde een clubgenoot ook al, dat door de stretch stof aan de bovenkant in combinatie met elastische veters ze niet lekker zitten als je met blote voeten loopt. Zondag in Eupen voor de eerste wedstrijd over de OD laat ik de gewone veters er nog wel inzitten. Ik zet er wel veter klem op om ze dicht te krijgen.

4,025

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:
ronnyke schreef:

Hoka X2 zat bij mij ook goed, X3 kan ik niet mee lopen spijtig genoeg is een totaal andere schoen. Het bovenwerk irriteert verschrikkelijk bij mij aangezien ik nogal een hoge wreef heb.

Ahh ja dat vertelde een clubgenoot ook al, dat door de stretch stof aan de bovenkant in combinatie met elastische veters ze niet lekker zitten als je met blote voeten loopt. Zondag in Eupen voor de eerste wedstrijd over de OD laat ik de gewone veters er nog wel inzitten. Ik zet er wel veter klem op om ze dicht te krijgen.

Update, gisteren 6km met wat versnellingen er mee gelopen (wel met sokken), maar persoonlijk vind ik de X3 hetzelfde lopen als de X2.. Lekker dus smile
Zondag in Eupen op het gravel in de regen nog even de X2's aan, maar volgende week in La gileppe worden het de X3's...