4,026

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik zit niet echt in m'n beste periode qua online aankopen. Nou had ik vorige week in het weekend een los broekje van een tweedeling trisuit besteld bij Triathlonaccessoires.nl, goede ervaringen mee. Levertijd 2-5 dagen, maar ik heb nog niets gehoord en al helemaal niks ontvangen natuurlijk. Kan ik ook weer achteraan...

Paar mail-uitwisselingen verder, inmiddels een track&trace ontvangen, dus als het goed is, wordt het morgen bezorgd.

Louise

4,027

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:
Louise schreef:

Ik zit niet echt in m'n beste periode qua online aankopen. Nou had ik vorige week in het weekend een los broekje van een tweedeling trisuit besteld bij Triathlonaccessoires.nl, goede ervaringen mee. Levertijd 2-5 dagen, maar ik heb nog niets gehoord en al helemaal niks ontvangen natuurlijk. Kan ik ook weer achteraan...

Paar mail-uitwisselingen verder, inmiddels een track&trace ontvangen, dus als het goed is, wordt het morgen bezorgd.

Louise

Is dat Sanden? Heb ik ook al vaak voorgehad daar dat er iets enorm laat is, heb eens bijna 3 maanden op een Castelli pakje moeten wachten, ik denk dat die sommige dingen zelf moeten bestellen voor ze het kunnen leveren. Daarom bestel ik er eigenlijk niks meer.

4,028

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Is dat Sanden? Heb ik ook al vaak voorgehad daar dat er iets enorm laat is, heb eens bijna 3 maanden op een Castelli pakje moeten wachten, ik denk dat die sommige dingen zelf moeten bestellen voor ze het kunnen leveren. Daarom bestel ik er eigenlijk niks meer.

Ja, klopt, het is een merk van Sanden. En inderdaad moest dit eerst geleverd worden en dat was vertraagd. Vind ik op zich niet zo erg, maar zet dan niet in de mail dat het er binnen 5 werkdagen is. Ik had eerder dingen bij ze besteld en dat ging steeds prima, maar dit is zeker een mindere ervaring.

Louise

4,029

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

M'n bestelling is net aangekomen smile Ik ben er wel blij mee. Het is een effen zwart fietsbroekje met dunne zeem (vind ik op de TT-fiets fijner dan een gewone), ook te gebruiken als onderkant van een tweedelig trisuit.

Louise

4,030

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na de zoveelste keer gedoe met mn Tacx heb ik een Stages SB20 smartbike besteld.

Vorige week binnengekomen en gisteren uiteindelijk de laatste dingetjes in elkaar gezet en ingesteld.
Eerst ritje van 50km beviel prima! Hopelijk kan dit ding de komende jaren voor veel indoor fiets plezier zorgen.

De tacx ga ik laten maken en verkoop ik samen met de racefiets die erop stond. Niet meer nodig.

4,031

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:

Na de zoveelste keer gedoe met mn Tacx heb ik een Stages SB20 smartbike besteld.

Vorige week binnengekomen en gisteren uiteindelijk de laatste dingetjes in elkaar gezet en ingesteld.
Eerst ritje van 50km beviel prima! Hopelijk kan dit ding de komende jaren voor veel indoor fiets plezier zorgen.

De tacx ga ik laten maken en verkoop ik samen met de racefiets die erop stond. Niet meer nodig.

Laat weten hoe deze bevalt, zoek naar de winter toe ook zo een indoor bike te kopen omdat ik toch wel vaak op Zwift zit en die Stages lijkt me een goede aankoop en nog betaalbaar tgo bv een Wahoo.

4,032

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

New Bike: Ku Cycle TF1
Vandaag m'n nieuwe Ku Cycle TF1 in Almere opgehaald en na het fitten meteen daar in de buurt een flink aantal aero testen gedaan. Geweldige fiets, gaat zo veel "makkelijker" hard dan op m'n oude Cervelo P3 en de ervaring en resultaten van het aero testen waren ook erg nuttig. Team van Ku Cycle en Dirk-Jan van De Bikefitter waren fantastisch. Ik ben benieuwd hoeveel ik van m'n bike splits kan afhalen! Dat ik sneller ga is sowieso duidelijk.
Foto: Ku Cycle link
Instagram post: Iron Len

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4,033

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wow, wat een machine. Ik kan mij zeker voorstellen dat je hier tijdswinst mee zal behalen.
Veel snelle km gewenst.

4,034

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik zag het op Instagram, wat een gave bak .
Gefeliciteerd

4,035

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Veel plezier ermee!

4,036

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kende het merk Ku niet, is Nederlands mooie machine met allerlei handige opbergvakjes.
Veel plezier ermee!

4,037

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hele gave fiets die Ku! Mooi is niet het juiste woord, al begin ik eraan te wennen. Maar form follows function, zeker in triathlon. Het idee achter Ku is om de snelste fiets in combinatie met de berijder te maken, niet het snelste frame of de snelste fiets an sich. Dat concept spreekt me wel aan. Erg benieuwd hoe de fiets in de praktijk bevalt. Veel snelle en veilige kilometers gewenst Lennart!

Dan Empfield van Slowtwitch en oprichter van Quintana Roo heeft ook een Ku en schrijft er onder andere dit over: https://www.slowtwitch.com/Products/Tri … _8682.html

4,038 Laatst bewerkt door Trilen (18-08-23 09:28:06)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het ontwerp van de Ku is apart door de hoge en brede voorvork. Omdat ik niet de kleinste ben, is alles ook wat extremer. Bij een standaard TT fiets zit de voorvork krap om het voorwiel heen (breedte en hoogte) maar bij de Ku is dat juist niet het geval. Aerodynamica is de leidraad van het hele ontwerp. Snelheid over looks, al zijn de looks me steeds meer gaan bevallen. Ook dat je je eigen spuit ontwerp mag aanleveren is uniek en een leuke extra. Dat was zeker niet het belangrijkste verkooppunt (al was de Ku alleen in zwart leverbaar, had ik hem ook gekocht) maar het hele verhaal over de aero en dat het frame voor productie aangepast wordt aan de rider heeft mij doen beslissen voor deze fiets te gaan.
Ik heb deze week m'n eerste 2x 3 uur duurritten gemaakt en het is echt een wereld van verschil met m'n (toch niet langzame) Cervelo P3 (PB in IM70.3 Duisburg van 2:17). Zelfde intensiteit en ik fiets makkelijk een paar kilometer per uur sneller. Dat is dan zo'n 5% wat op een middle-distance meer dan 5 minuten tijdswinst zou moeten zijn en op een hele ruim 10 minuten. Ik verwacht nog wat meer als ik op race-tempo fiets en met m'n disc wiel achter. Dat is natuurlijk lastig bewijzen en je moet het natuurlijk nog steeds wel zelf doen smile Ik ga het zien over 2 weken in Zell am See.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4,039 Laatst bewerkt door Maca944 (18-08-23 11:50:09)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuwe fiets (en dat zou dan ook best een Ku hebben kunnen worden) ging me te ver, maar een nieuwe kleur wilde ik wel. Ook omdat ik momenteel erg goed zit op mijn P3X zit en ik het nog steeds een geweldig mooie fiets vind. Ik heb de fiets bij mijn fietsenmaker uit elkaar laten halen, de fiets moest toch een flinke servicebeurt hebben voor Nice, en vervolgens naar Beca bikespray gebracht. Zie onder de foto voor en na. Ik vind het zelf het geld meer dan waar geweest.

P3X

4,040

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi oranje! De origniele kleur vond ik ook mooi, maar dit wel echt strak. Zeer goed vindbaar in de wisselzone ook! Heb je de zadelpen afgezaagd of staat hij gewoon hoger voor de foto nu? Kan het niet goed zien..

Fijn dat die KU zo goed bevalt! Is toch een investering, dan is het ook wel relaxed als het goed uitpakt. Succes in Zell am See, mooie plek voor een triathlon!

4,041

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat oranje springt er wel uit! Gaaf hoor! Ik vond een spuit ontwerp maken best lastig. Was ook dat ik daar totaal niet mee bezig was voordat ik besloot voor de Ku te gaan. Ik was meer bezig met de verschillende onderdelen enz.
Voordat ik voor de Ku besloot te gaan, heb ik ook sterk nagedacht over de P3X maar ook over de Canyon Speedmax.
Zell am See is waar mijn triathlon verhaal 6 jaar geleden begonnen is. Dus het is wel een speciale wedstrijd voor me smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4,042

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

Mooi oranje! De origniele kleur vond ik ook mooi, maar dit wel echt strak. Zeer goed vindbaar in de wisselzone ook! Heb je de zadelpen afgezaagd of staat hij gewoon hoger voor de foto nu? Kan het niet goed zien..

Fijn dat die KU zo goed bevalt! Is toch een investering, dan is het ook wel relaxed als het goed uitpakt. Succes in Zell am See, mooie plek voor een triathlon!

Dank! De zadelpen is afgezaagd toen ik zeker wist dat dit de goede hoogte was. Aerodynamisch zal het niks uitmaken maar esthetisch zeker wel in mijn ogen.

Ik zat nog eens te kijken naar de andere aanpassingen die ik heb gemaakt sinds de bovenste foto. Andere armpads, een geïntegreerd drinksysteem, kortere cranks met Favero Assioma pedalen, andere achterderailleurwieltjes, ander zadel. Best nog een lijst eigenlijk...

4,043

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi geworden zeg!

Ik zoek nog een adresje om lakschade aan mn graveller te laten fixen, zitten ze een beetje in de buurt?

4,044

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mooi geworden zeg!

Ik zoek nog een adresje om lakschade aan mn graveller te laten fixen, zitten ze een beetje in de buurt?

Als Dongen voldoende in de buurt zit, dan zit daar carbonherstel.nl, ik zou daar eens navragen wat de mogelijkheden zijn.

4,045

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:
Hedcandy schreef:

Mooi geworden zeg!

Ik zoek nog een adresje om lakschade aan mn graveller te laten fixen, zitten ze een beetje in de buurt?

Als Dongen voldoende in de buurt zit, dan zit daar carbonherstel.nl, ik zou daar eens navragen wat de mogelijkheden zijn.

Dank, ik zal eenskijken.
Geen idee waar Dongen precies ligt, niet in de buurt dus, anders wist ik t wel smile

4,046

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Dank! De zadelpen is afgezaagd toen ik zeker wist dat dit de goede hoogte was. Aerodynamisch zal het niks uitmaken maar esthetisch zeker wel in mijn ogen.

Ik zat nog eens te kijken naar de andere aanpassingen die ik heb gemaakt sinds de bovenste foto. Andere armpads, een geïntegreerd drinksysteem, kortere cranks met Favero Assioma pedalen, andere achterderailleurwieltjes, ander zadel. Best nog een lijst eigenlijk...

smile het is altijd mogelijk nieuwe dingen te vinden om te verbeteren.. Dat is een van de leuke dingen van onze sport!

Begrijp ik het drinksysteem goed, als ik denk dat achter je zadel het reservoir zit, en je dan de slang door je frame en zadelpen loopt?

4,047

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

he Maca944 , kortere cranks , welke lengte had je en welke nu ? en hoe groot ben jij ?

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

4,048

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

Begrijp ik het drinksysteem goed, als ik denk dat achter je zadel het reservoir zit, en je dan de slang door je frame en zadelpen loopt?

Nee, het reservoir zit in het gedeelte voor met een drinkzak van Specialized. Aan de bidon achter het zadel heb ik een tasje voor wat binnenbanden, de bak van de P3X waar nu mijn normale bidonhouder zit vond ik niet stevig genoeg.

ciske schreef:

he Maca944 , kortere cranks , welke lengte had je en welke nu ? en hoe groot ben jij ?

Er zaten standaard cranks op van 172.5mm. Ik ben 1m83. Door de kortere cranks merk ik dat de hoek van mijn bovenbeen ten opzichte van mijn bovenlichaam minder extreem wordt bij het fietsen en daardoor heb nu geen enkele last van mijn hip flexors. Ik zou het eigenlijk iedereen aanraden (net als Jeroen van Geelen die mijn bikefit deed wink )

4,049

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ik heb mijn Tri fiets ( Kuota Kalibur ) van 2007 en daar zaten standaard ook 172.5 cranks op .
ik ben 1m62.......... maar vroeger was het van langere cranks op een TT fiets dan kan je meer kracht zetten big_smile en die gedachte is ondertussen verandert .
ik heb 2 weken geleden ook geswitcht naar 170mm zoals op mijn wegfiets en de prestaties zijn niet minder !

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

4,050

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn oude Cervelo P3 heeft cranks van 172.5 mm en m'n nieuwe Ku Cycle heeft cranks van 165 mm. Ik ben 190 cm lang.
Het fietst trouwens fantastisch smile Ontspannen en toch sneller!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com