4,051

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb ook 165 cranks gehad op mn TT fiets.
Moest er aan wennen, het voelde als een kinderfietsje in t begin. Maar voor mn heuphoek was het super, scheelde een hoop ongemak in dat gebied.

Ik vind van 172,5 naar 170 zo'n klein verschil dat ik daar geen ander crankstel voor zou kopen eigenlijk....

4,052

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Intussen heb ik ook mijn Stages SB20 indoorbike besteld, benieuwd hoe dit gaat bevallen, hopelijk goed en kan ik mijn Wahoo Kickr en Climber aan een volgende liefhebber doorverkopen.

4,053

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Intussen heb ik ook mijn Stages SB20 indoorbike besteld, benieuwd hoe dit gaat bevallen, hopelijk goed en kan ik mijn Wahoo Kickr en Climber aan een volgende liefhebber doorverkopen.


Mooie aankoop, ik zit nu ook naar een smart bike te kijken. Het steeds monteren van de fiets op de tacx en er weer vanaf is best irritant. Ook zal al dat zweet op mijn tt fiets niet heel goed zijn op de lange termijn.

Ik kijk nu met name naar een kickr bike, maar ben er nog niet helemaal uit na hem recent een keer in het echt te hebben gezien. Hij lijkt wat "rammelend" op het eerste gezicht. Ik moet maar eens gaan proefrijden, wellicht valt het dan mee. De stages schijnt in ieder geval degelijk en stevig (en zwaar) als een huis te zijn.

4,054

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gringo schreef:
ronnyke schreef:

Intussen heb ik ook mijn Stages SB20 indoorbike besteld, benieuwd hoe dit gaat bevallen, hopelijk goed en kan ik mijn Wahoo Kickr en Climber aan een volgende liefhebber doorverkopen.


Mooie aankoop, ik zit nu ook naar een smart bike te kijken. Het steeds monteren van de fiets op de tacx en er weer vanaf is best irritant. Ook zal al dat zweet op mijn tt fiets niet heel goed zijn op de lange termijn.

Ik kijk nu met name naar een kickr bike, maar ben er nog niet helemaal uit na hem recent een keer in het echt te hebben gezien. Hij lijkt wat "rammelend" op het eerste gezicht. Ik moet maar eens gaan proefrijden, wellicht valt het dan mee. De stages schijnt in ieder geval degelijk en stevig (en zwaar) als een huis te zijn.

Ik gebruik nu sinds een jaar een Wahoo Kickr bike. Wat bedoel je precies met 'rammelend'? Het is in elk geval niet iets wat ik direct herken of kan plaatsen. Het is erg prettig om een vaste fiets te hebben voor het binnenwerk in elk geval, welke je ook koopt. Eerlijk gezegd kan ik niet zeggen wat de exacte verschillen zijn tussen de Stages en de Wahoo en waarom je voor de een of de ander moet kiezen. Wel bevalt de Kickr bike mij prima. De climb functie is vermakelijk, of het echt nut heeft weet ik niet. Ik heb een ligstuurtje gemonteerd en de positie van mijn triathlonfiets zoveel mogelijk geprobeerd na te bootsen, inclusief 165mm cranks (wat wel een voordeel is van de Wahoo, op de andere bikes kan je dit niet zomaar aanpassen).

4,055

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
Gringo schreef:
ronnyke schreef:

Intussen heb ik ook mijn Stages SB20 indoorbike besteld, benieuwd hoe dit gaat bevallen, hopelijk goed en kan ik mijn Wahoo Kickr en Climber aan een volgende liefhebber doorverkopen.


Mooie aankoop, ik zit nu ook naar een smart bike te kijken. Het steeds monteren van de fiets op de tacx en er weer vanaf is best irritant. Ook zal al dat zweet op mijn tt fiets niet heel goed zijn op de lange termijn.

Ik kijk nu met name naar een kickr bike, maar ben er nog niet helemaal uit na hem recent een keer in het echt te hebben gezien. Hij lijkt wat "rammelend" op het eerste gezicht. Ik moet maar eens gaan proefrijden, wellicht valt het dan mee. De stages schijnt in ieder geval degelijk en stevig (en zwaar) als een huis te zijn.

Ik gebruik nu sinds een jaar een Wahoo Kickr bike. Wat bedoel je precies met 'rammelend'? Het is in elk geval niet iets wat ik direct herken of kan plaatsen. Het is erg prettig om een vaste fiets te hebben voor het binnenwerk in elk geval, welke je ook koopt. Eerlijk gezegd kan ik niet zeggen wat de exacte verschillen zijn tussen de Stages en de Wahoo en waarom je voor de een of de ander moet kiezen. Wel bevalt de Kickr bike mij prima. De climb functie is vermakelijk, of het echt nut heeft weet ik niet. Ik heb een ligstuurtje gemonteerd en de positie van mijn triathlonfiets zoveel mogelijk geprobeerd na te bootsen, inclusief 165mm cranks (wat wel een voordeel is van de Wahoo, op de andere bikes kan je dit niet zomaar aanpassen).


Dank voor je reactie, mooi om te horen dat hij goed bevalt! Met rammelend bedoel ik het volgende. Ik was laatst bij 12gobiking voor iets heel anders en daar stonden verschillende smart bikes in een test opstelling. Ik heb ze niet geprobeerd, want geen tijd. Maar toen ik ze even allemaal vastpakte en er wat aan schudde, leek het alsof het deel dat met het klimmen kantelt behoorlijk wat speling had met de "voet" van de fiets. Het was natuurlijk een niets voorstellende test, een beetje tegen de band van een auto schoppen om te zien of het wat is :-) ,  maar het was wel wat me opviel. Ik ga er vanuit dat het niet waarneembaar is als je er echt op fietst en eigenlijk bevestig je dat nu (gelukkig). Ik ga desondanks toch een keer ergens erop zitten en even testen.

Overigens zag ik dat de nieuwere modellen Taxc neo bike plus en stages ook tot 165mm gaan tegenwoordig. Ik fiets zelf met 170mm maar wil al langer testen met 165mm, dus dat zou dan ook mooi kunnen. Overigens heb de de tacx neo bike obv verschillende reviews al uit mijn voorselectie gehaald.

Zoals het er nu voor staat, wordt het, zekert na jouw geruststellende woorden, waarschijnlijk de kickr bike :-)
Groeten Richard

4,056

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het verschil tussen de Wahoo en Stages is alvast 1800 euro :-) verder weet ik het ook niet precies, een Sages kan ook niet op en neer gaan bij het klimmen maar op mijn rollen heb ik een Wahoo climber en heb dit maar 2x gebruikt vond het niet aangenaam dat die fiets constant op en neer ging maar dat is ieder zijn ding. Hoop gewoon dat ik een goed toestel er aan ga hebben met niet teveel problemen.

4,057

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuwe indoor trainer .Het is de Tacx NEO smart geworden .

4,058

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Een nieuwe indoor trainer .Het is de Tacx NEO smart geworden .

Top! Lekker binnen doortrainen!

Heb zelf nu een maandje de Stages in bezit, ben er nog heel tevreden mee!

Nu nog wat meer functionaliteiten gaan proberen icm een leuke virtuele cycling app uitkiezen.

4,059

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik zal ook volgende week mijn racefiets weer op de Elite monteren en Rouvy updaten.
Ontopic, met de nieuwe €20 korting bij futurumshop en de tijdelijke korting op hidemybell daar. Een hidemybell raceday, plus twee bidonhouders en een bottom bracket voor mijn gravel project.

4,060

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja , dagen worden al weer korter .
Dus na mijn werk een rondje fietsen gaat dan niet meer op .
Ik had tot nu toe de Tacx Vortex smart .
Door een leuke share profit van mijn werk was een nieuwe indoortrainer kopen mogelijk

4,061

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en van marktplaats een erg mooie weinig gebruikte Wahoo Kickr bike gehaald. Mijn bij 12gobiking opgedane indruk bleek onterecht, het is een stevige solide trainer. Eerste testritten gemaakt, zowel via ERG vanaf de Garmin edge als op Zwift. Ging allebei feilloos. Wel een nieuw zadel besteld en een opzetstuur om mijn positie op mijn triathlonfiets zo veel als mogelijk te benaderen. Laat de herfst en winter maar komen :-)

4,062 Laatst bewerkt door Macer (02-11-23 13:01:27)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zone3 Vision wetsuit met 50% korting via de website (na mailtje van Challenge).. We hadden er nu 2 voor de prijs van 1..

Was wel eens nodig om mijn wetsuit te vervangen, gaten begonnen er nu wel in te komen...

4,063

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hier ga ik ook gebruik van maken.
Ik twijfel enkel nog tussen de Vision en Agile.
Iemand ervaring mee?

4,064

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Off topic: een wetsuit dat Agile heet? Daar kun je vast lekker in sprinten en scrummen!

Louise (die veel voor de IT-sector werkt)

4,065

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Off topic: een wetsuit dat Agile heet? Daar kun je vast lekker in sprinten en scrummen!

En vergeet de stand-up niet voor het echte werk begint!

Cootje - PSPO

4,066

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nico0105 schreef:

Hier ga ik ook gebruik van maken.
Ik twijfel enkel nog tussen de Vision en Agile.
Iemand ervaring mee?

Net de wetsuits binnen gekregen.. Geen vergelijking met de Agile, maar de Vision zit erg goed en voelt top aan.. Puur op basis van even aantrekken toen ze binnen kwamen, nog geen water gezien.

4,067

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Cootje schreef:
Louise schreef:

Off topic: een wetsuit dat Agile heet? Daar kun je vast lekker in sprinten en scrummen!

En vergeet de stand-up niet voor het echte werk begint!

lol

4,068

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe TT fiets besteld, zal hem in Maart hebben als alles goed gaat.

4,069

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Spannend Ronny, wat is het geworden?
Heb je al een plaatje??

4,070

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Nieuwe TT fiets besteld, zal hem in Maart hebben als alles goed gaat.

Nice , ben ook wel benieuwd

4,071

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja eigenlijk ken ik de fiets zelf ook niet, is een Spaans merk dat mijn fietsenmaker beginnen verdelen is, Mendiz noemt het ik heb er al enkele koersfietsen en mountainbikes van gezien en wel mooie proper afgewerkte fietsen met mooie kleurtjes dus ben er wel enthousiast over + dat ze nog betaalbaar want die nieuwe TREK of BMC fietsen dan praat je al direct over bedragen met 5 cijfers.  http://www.mendizbikes.com/bikes/road/triathlon

4,072

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ken het merk ook niet.
Ziet er strak uit!

4,073

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Met de Black Friday ga ik een nieuwe loopband kopen, heb mijn vriend al om prijs gevraagd maar die doet er blijkbaar niet aan mee dus heb ik tijd tot zondag voor hem ergens anders te bestellen. Mijn huidige valt ver uit elkaar dus die mag naar het oud ijzer.

4,074

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

. Mijn huidige valt ver uit elkaar dus die mag naar het oud ijzer.

Welke heb je nu? Ben me aan het orienteren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4,075

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een BH en zou graag terug naar dit merk gaan eigenlijk; is vrij intensief gebruik over de 13j dat ik hem heb dus...?