51 Laatst bewerkt door oldtimer (18-06-12 20:28:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een trisuit gekocht. Mijn eerste! smile  smile Ik ben helemaal blij  smile

52

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

DeDuif schreef:
Maca944 schreef:

Mooie spullen zijn er om gekocht te worden, als je het geld er voor (over) hebt. Dat staat volledig los van de te leveren prestatie. En die spullen zie ik graag in dit topic verschijnen.

Eens.
Op het niveau waar wij allemaal sporten zijn deze spullen sowieso niet te rechtvaardigen wink
Kunnen we er maar mooi naar kijken, ongeacht prestatie.

Precies. Wat heeft het publiek eraan als we op een mooie fiets zo hard rijden dat ze die niet kunnen zien? tongue

53

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

nieuwe schoenen! saucony guide 5. nog niet in hardgelopen verder (behalve in de winkel uiteraard)

vraagje voor ingewijden: zijn er ook ( lichte ) wedstrijdschoenen voor mensen met lichte overpronatie? of is het gewoon inherent dat je minder/geen steun hebt in wedstrijdschoenen, en daardoor dus of kiest voor minder steun tijdens een wedstrijd, of ervoor kiest om geen wedstrijdschoenen te dragen?

54

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thomass schreef:

vraagje voor ingewijden: zijn er ook ( lichte ) wedstrijdschoenen voor mensen met lichte overpronatie?

De Saucony Fastwitch heeft een ondersteunend element in de zool voor lichte overproneerders. De Saucony Mirage staat niet als wedstrijdschoen te boek maar heeft er wel het gewicht voor en is ook bedoeld voor (lichte) overproneerders. Ik heb overigens met beiden geen ervaring want ik heb een neutrale loop (ik loop op de Kinvara).

55

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thomass schreef:

vraagje voor ingewijden: zijn er ook ( lichte ) wedstrijdschoenen voor mensen met lichte overpronatie? of is het gewoon inherent dat je minder/geen steun hebt in wedstrijdschoenen, en daardoor dus of kiest voor minder steun tijdens een wedstrijd, of ervoor kiest om geen wedstrijdschoenen te dragen?

Asics DS trainer en DS racer.

56

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wedstrijdschoen vs pronatie (het woord overpronatie ken ik niet  tongue , je proneert of je supineert)
Maar goed, hoe je het ook noemt, geldt voor een wedstrijdschoen (ook) niet dat je er vanwege die verminderde steun eigenlijk niet hele lange afstanden op mag lopen?

ij de Kalenji schen staat er bij dat je er maar tot 45 min op mag lopen. Okay, een Kalenji is geen Saucony mirage, maar toch. Ik weet zeker dat, al loop ik nog zo neutraal, mijn knieën naar de knoppen gaan als ik een marathon op wedstrijdschoenen ga lopen

Wat denken jullie?

57

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Geen idee, zeg jij het maar. Er zijn barefoot-runners die op minimalistisch materiaal zonder problemen een marathon afleggen. Er zijn mindere goden die op de meest ondersteunende orthopedische wonderschoenen amper 5km volbrengen. Het zal (zoals met praktisch alles) ook wel gebonden zijn aan je persoonlijke lichamelijke gesteldheid, weerbaarheid en aanleg. Sommigen zijn nou eenmaal niet gemaakt om te lopen, anderen lopen een ultraloop op hun blote poten. Dus verminderde steun zegt me niet zoveel. Zinloze discussie als je het mij vraagt.

58

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dorter..........mee eens  smile

59

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net binnengekregen.

https://p.twimg.com/AvvVZcrCMAArRpO.jpg

60

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren nieuwe trainingloopschoentjes gekocht. De adidas  supernova sequence. Loop nu eenmaal goed op adidas had me vorige keer laten verleiden voor een nike maar pff waardeloos voor mij. Op gebied van wedstrijdschoentjes heb ik de adidas tempo had er 2x een uurtje op gelopen en dan zonder problemen een marathon op gedaan dus....? dat was niet echt slim maar die voelde van in het begin zogoed aan dat ik eigenlijk niet twijfelde.

61

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De afgelopen maand teveel gekocht......

Kleding, allemaal nieuw......o.a. Een lijn van 2XU en nog meer..

Voorts....als trainingsschoen erbij de asics noosa tri 7..

Nu nog een andere tt machine en we zijn er echt klaar mee!
(fiets nu op giant tcr full carbon met spinergy wielen e.d.)

Portemonnee is leeg...

Peter

If triathlon was easy they would have called it soccer!

62

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Peter1972 schreef:

De afgelopen maand teveel gekocht......

Kleding, allemaal nieuw......o.a. Een lijn van 2XU en nog meer..

Voorts....als trainingsschoen erbij de asics noosa tri 7..

Nu nog een andere tt machine en we zijn er echt klaar mee!
(fiets nu op giant tcr full carbon met spinergy wielen e.d.)

Portemonnee is leeg...

Peter

Gewoon kopen die TT. Met het prijzengeld verdien je het vanzelf terug wink

63

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thomass schreef:

nieuwe schoenen! saucony guide 5. nog niet in hardgelopen verder (behalve in de winkel uiteraard)

vraagje voor ingewijden: zijn er ook ( lichte ) wedstrijdschoenen voor mensen met lichte overpronatie? of is het gewoon inherent dat je minder/geen steun hebt in wedstrijdschoenen, en daardoor dus of kiest voor minder steun tijdens een wedstrijd, of ervoor kiest om geen wedstrijdschoenen te dragen?

Zoals inderdaad eerder werd genoemd de DS Racer, heb ik zelf 3-4jr gebruikt, biedt voldoende ondersteuning voor 5-10km, halve marathon is er ook mee te doen .

Ik heb er eind vorig jaar ervoor gekozen om te stoppen met antipronatie schoenen. was al van GT2000 reeks naar Gel1000 reeks overgestapt, nu dus naar DS Sky Speed als trainer. Was even wennen, ook de tijd voor genomen, maar bevalt super, Ik loop soepeler en geen last meer van de kuiten (DS Sky Speed heeft minder hoogte verschil tussen hak en voorvoet). Ik draag nog wel steeds lichte steunzolen.
Maar zoals ook al werd aangekaard: iedere persoon is anders.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

64

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Setje nieuwe slofjes! Fijn.

PunBB bbcode test

65

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuw trisuit, SKINS Tri400

66

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren besteld..

http://s.wiggle.co.uk/images/H-Orca-ZVNJ01-Med.jpg?w=350&h=350&a=7

67

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Duidelijk allemaal. Had misschien beter een ander draadje kunnen beginnen maar goed smile Voorlopig ga ik nog even buffelen op deze schoenen en wie weet in de toekomst kijken naar specifieke wedstrijdschoenen. Dan weet ik in ieder geval dat ze wel bestaan wink

68

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

trisuit in clubkleuren aangeschaft. Gister gelijk kunnen testen en goed bevonden. Volgende aankoop hartslagmeter met GPS

69

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Al die triatleten lijken me goed bij kas te zitten  tongue
Kom voorlopig niet verder dan een paar slippers en nieuwe batterijen voor mijn 10 jaar oude polar  cool

70

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Al die triatleten lijken me goed bij kas te zitten  tongue
Kom voorlopig niet verder dan een paar slippers en nieuwe batterijen voor mijn 10 jaar oude polar  cool

Het leuke is net dat je daarmee net zo goed kan triatlonnen.

71

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Al die triatleten lijken me goed bij kas te zitten  tongue
Kom voorlopig niet verder dan een paar slippers en nieuwe batterijen voor mijn 10 jaar oude polar  cool

Iedereen heeft net het vakantiegeld binnen en iemand moet de economie toch stimuleren? Materiaal-geile triathleten zijn daar bij uitstek voor geschikt.

72

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Helemaal mee eens. Ik ga een parallel topic starten over wat we zouden willen kopen. kijken of dat nt zo een succes is...

73

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ik ben in de purchase flow. Net een setje aero bidons gekocht..
http://www.specializedwinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/1/31651.jpg

74

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

ik ben in de purchase flow. Net een setje aero bidons gekocht..
http://www.specializedwinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/1/31651.jpg

Mooi, waar en hoe duur? Ik ben na twee maanden aan vervanging van mijn Profile Design aerobidon toe. Wat een kl#$%$teding is dat (want dop krijg ik met zeer veel moeite los, draaien is beter dan trekken. Bij bidons).

75

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

ik ben in de purchase flow. Net een setje aero bidons gekocht..
http://www.specializedwinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/1/31651.jpg

Mooi, waar en hoe duur? Ik ben na twee maanden aan vervanging van mijn Profile Design aerobidon toe. Wat een kl#$%$teding is dat (want dop krijg ik met zeer veel moeite los, draaien is beter dan trekken. Bij bidons).


Ik kan nog niets over de kwaliteit zeggen, maar duur waren ze niet (in vergelijking met andere aero bidons). 20 Euro voor de combi, 10 Euro extra bidon en 7,50 verzendkosten bij www.specializedwinkel.nl