1,901

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb net twee nieuwe zwembrilletjes op sterkte gekocht (besteld) - voelt als moeten kopen, althans, eentje dan. Ik kwam er donderdag niet mee thuis, dus het moet in het zwembad zijn achtergebleven, vermoedelijk in het kleedhokje. Maar het is niet gevonden. Tsja. Ik hoop dat de 'vinder' lekker scheel gaat kijken van mijn -2,5. M'n reservebrilletje was van een jaar nietsdoen niet veel beter geworden, vandaar dat ik er maar meteen twee heb besteld: een blauwe en een zwarte (Tabata). 

Louise

Dicht deze goed af? Ik ben namelijk ook aan het rondkijken naar een nieuwe. Mijn aqua sphere begint uit te drogen, waardoor hij gaat lekken.

1,902

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Dicht deze goed af? Ik ben namelijk ook aan het rondkijken naar een nieuwe. Mijn aqua sphere begint uit te drogen, waardoor hij gaat lekken.

Bij mij zit-ie super, beter dan de Aqua Sphere, en hij blijft ook langer goed. Maar de pasvorm is heel persoonlijk natuurlijk.

Louise

1,903

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Gisteren mijn nieuwe fiets gaan ophalen en nog wat klein materiaal zoals zadeltasje enz bijgekocht. Voordeel van het shoppen bij de fietsenmaker is dat ik er geen zware benen aan overhoud, enkel een lege bankrekening.

Ik verwacht wel snel foto's op het bijbehorende topic smile...

1,904 Laatst bewerkt door Dorter (29-02-16 23:15:07)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gokje genomen en een setje Salming Distance A3 hardloopschoenen besteld. Gokjes pakken in mijn geval meestal goed uit dus eerlijk gezegd verwacht ik er wel wat van. De visie van de fabrikant spreekt me zeer aan, de recensies die ik ervan gelezen heb ook en het is zo te zien gewoon een degelijke schoen met slijtvast rubber op de plek waar ik het nodig heb (buitenzijde middenvoet). Heel benieuwd.
http://unihockeycenter.ch/media/catalog/product/cache/5/image/437x344/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/salming-running-shoes-distance-a3-men.png
Gelijk een nieuw trisuitje besteld. Niets spectaculairs maar kleurt mooi bij mijn mtb dus leuk voor de offroad duathlons en triathlons.
http://content1.sportpursuit.com/media/catalog/product/cache/7/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/13111405_4ml-1.jpg

1,905

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren weer wat spulletjes binnen gekregen voor de fiets. Een compact stuur, zodat deze iets lager kan komen zodat de verhouding met het opzet stuur beter wordt voor mij.
Verder een stel triathlon schoenen voor op de fiets. Ik heb gekozen voor de goedkoopste die ik via de mij bekende winkels te vinden waren. Dus de DHB t1 schoenen voor €35. Ik weet dat de kwaliteit naar het geld zal zijn (zie ik ook duidelijk aan de schoenen af) maar ik wilde dit eens proberen voor een zeer laag bedrag.

1,906

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog eens een flinke bestelling sportvoeding gedaan. Recup is ver op en iso en gelletjes gaan er ook goed door nu ik wat deftig aan het trainen ben.

1,907

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag twee badpakken gekocht, een van Tyr en een van Essenuoto.
Totaal verschillend maar kon niet kiezen smile komende maanden maar eens kijken welke het beste bevalt.

1,908

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

http://www.wigglestatic.com/product-med … 30&a=7 Nog wat brilletjes besteld en wat gel enz want dat gaat er allemaal nogal snel vandoor tegenwoordig.

1,909

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eindelijk gekozen en dit is m dan geworden.

1,910

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nu met foto!

1,911

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie bike

1,912

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Prachtige fiets, ik vind zowel het ontwerp als de kleurstelling van Argon18 echt heel strak. Gefeliciteerd met je aanwinst!

1,913

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zeker weten! Mooi fietsje!

1,914 Laatst bewerkt door elderenbosch (17-03-16 23:17:50)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanavond tijdens wetsuit testavond een nieuwe wetsuit gekocht: blueseventy reaction. Kende het merk nog niet, maar fijn ding!
Ook vandaag weer nieuwe schoenen gekocht, zelfde als vorige keer (Saucony Triumph)+ voorraad gels.

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0151/3877/products/Reaction_Full_Mens_Front_web_large.jpg?v=1456860887

1,915 Laatst bewerkt door HermanB (19-03-16 14:43:03)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mede op basis van de positieve ervaring van enkele forummers hier: Een Casco Speedairo helm. Reactie van het thuisfront: "Je lijkt wel een insect." Ik had eigenlijk op Robocop gerekend, maar ja.

Vraagje aan jullie: hoe krijg ik de hoogte van de hoofdband aan de achterkant aangepast (zie het schuifje met het witte puntje op de foto)? Het moet namelijk een stukje omhoog, maar ik krijg het niet verschoven. Is het een kwestie van kracht zetten of moet ik ergens op drukken?

[Edit: Laat maar, ik heb hem door. Als je de helm niet op je hoofd hebt lukt het niet, maar met de helm op kun je hem naar voor of achter "rollen" over het hoofdbandmechanisme.]

/Herman

1,916 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (19-03-16 14:52:18)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

HermanB schreef:

Mede op basis van de positieve ervaring van enkele forummers hier: Een Casco Speedairo helm. Reactie van het thuisfront: "Je lijkt wel een insect." Ik had eigenlijk op Robocop gerekend, maar ja.

Vraagje aan jullie: hoe krijg ik de hoogte van de hoofdband aan de achterkant aangepast (zie het schuifje met het witte puntje op de foto)? Het moet namelijk een stukje omhoog, maar ik krijg het niet verschoven. Is het een kwestie van kracht zetten of moet ik ergens op drukken?

[Edit: Laat maar, ik heb hem door. Als je de helm niet op je hoofd hebt lukt het niet, maar met de helm op kun je hem naar voor of achter "rollen" over het hoofdbandmechanisme.]

/Herman


Kwestie van trekken,
Je kan ook eventueel die band nog verzetten die vast zit in het middel van je helm.
Ook kun je de binnenvoering nog verstellen aan de voor kant onder je voorste kussentjes (2x2 druksystemen) en aan de binnenkant vanachter

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,917

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dennis Florussen schreef:

Je kan ook eventueel die band nog verzetten die vast zit in het middel van je helm.

Ja, dat heb ik ook gedaan inmiddels. Hij staat nu wel zo'n beetje op de uiterste stand naar voren gedraaid, maar hij zit wel muurvast op mijn hoofd en dat was de bedoeling. Aanvankelijk leek hij wel goed te zitten maar kon ik hem gemakkelijk met een hand naar achteren schuiven en dat mocht niet kunnen van de handleiding.

Anyway, mooi ding! Straks even een proefrit maken.

/Herman

1,918

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie botsmuts Herman!

1,919 Laatst bewerkt door onthecountof23 (25-03-16 10:27:57)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De helm is er nog niet, maar ik denk dat ik deze ga kopen bij Decathlon, mijn dochter heeft hem ook en hij zit goed. Wit, of anders fluogeel. Mijn eerste fietssetje gister bij de Lidl aangeschaft (truitje, capri met zeem en handschoenen). Een paar trainingsbadpakken (ook budget) zijn onderweg. Ergens tussen de kampeerspullen moet nog een zwembrilletje en badmutsen liggen. Tegen de tijd dat mijn start2tri begint, wordt dan wel duidelijk of er iets is wat ik echt persé nodig heb en niet bezit.

1,920

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Onderschat het nut en belang van een goed zwembrilletje niet. Ik wil je geen onnodige kosten laten maken maar dit is zijn investering wel waard.

1,921

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Onderschat het nut en belang van een goed zwembrilletje niet. Ik wil je geen onnodige kosten laten maken maar dit is zijn investering wel waard.

Mee eens, het is een investering die ik nog even uitstel tot mijn eerste training in juni. Dan kan ik advies inwinnen bij de experts en misschien wat modelletjes van dichtbij bestuderen

1,922

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuw zwembrilletje:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0109/5012/products/F2-GREY_MIRROR_Full.jpg

Roka F2

Laatste paar jaar met de Zoggs (predator?) gezwommen, die zitten goed maar wilde een iets kleiner brilletje voor in het zwembad. Op het droge is de pasvorm vooralsnog goed, vanavond in het water testen.

1,923

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Armstukken voor over 3 weken als ik 2 weekjes naar California ga en ga fietsen daar.
En 2 parktool conussleutels om zelf mijn wiellagers te kunnen servicen.

1,924 Laatst bewerkt door Hedcandy (07-04-16 19:41:55)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuwe trisuit.
Mn huidige is niet geschikt om zonder wetsuit mee te zwemmen, ik schep teveel water aan de voorkant.
Wel een goede reden om weer iets te kopen smile

1,925

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik had eerder al een keer een snorkel gekocht, vandaag neusklemmetje erbij en er voor het eerst mee gezwommen. Moet nog wat prutsen ermee, kreeg te veel water binnen, maar hopelijk gaat het helpen voor de techniek met m'n linkerarm (die ik verstoor bij het ademhalen).

Tip: via de Vrouwentriathlon kun je op het ogenblik 10 % korting krijgen bij triathlonwinkel.nl Ja, mannen ook - zie die link.

Louise