2,051

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe zonnebril na gisteren door een valpartij mijn andere verloren te zijn :-( Direcht ook maar wat sport en recup drank besteld en nieuwe winterhandschoenen.

2,052

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een lange fietsbroek (zwart) en een blauw met geprint achterpand en accenten thermo fietsshirt met rits over de hele lengte, zakken op de rug en lange mouwen van het merk Craft. Heb een zwak voor dat merk en wilde nu een broek met een fijne zeem. Als dat bevalt koop ik aankomend zomer ook een korte wielerbroek van dit merk en een truitje met korte mouwen.

2,053

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lange hardlooptight van Adidas en een fietsjasje.

2,054

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Onze nieuwe team tri-suit is er eindelijk ....

2,055

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe helm, Giro Aerohead.
Het binnenwerk van de oude Giro Air Attach liet los (2 jaar oud), contact opgenomen met Mantel, opgestuurd voor garantie en uiteindelijk iets bij moeten betalen voor de nieuwe Aerohead. Ben benieuwd!

2,056

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Goede koop Harmen, schijnt erg snelle helm te zijn en de visor is ook gebruiksvriendelijk. En dat MIPS kan ook geen kwaad. Als nieuwe helm vrij prijzig natuurlijk maar met wat bijleggen op een Air Attack (die eigenlijk helemaal niet zo aerodynamisch is) doet t wat minder pijn aan de portemonnee.

2,057 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (02-10-16 19:56:18)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn nieuwe wielen, ik zit alleen in dubio over vouwbandjes of tubes. (wie helpt me te overtuigen)

http://www.2-spoke.com/news/

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,058

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik zou sowieso geen draadbanden nemen. Als je voor clinchers wilt gaan, doe dan vouwbanden wink Draadbanden hebben meestal een veel hogere rolweerstand dan vouwbanden. Maar kan je verder niet echt op weg helpen, nog nooit met tubes gereden. Volgens mij is het voordeel tegenwoordig vooral te vinden in lager gewicht (minder materiaal nodig om de band op de velg te houden). En mocht je er de bergen mee in gaan, dan zou ik niet voor carbon clinchers gaan (maar uberhaupt niet voor carbon wielen imo)

Waar kan men die onafhankelijke testen bekijken? Op de site zie ik alleen CFD analyses en dat zegt niet zoveel, plus men rept alleen over 90 graden zijwind (een situatie die alleen in theorie bestaat, en niet gangbaar is als je ook maar een beetje snelheid hebt). Ik zie liever wat yaw-grafiekjes met andere wielen ernaast.

2,059

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik begrijp je vraag niet goed? Draadbanden op zulke wielen.... En ofwel zijn het tubes ofwel bandjes combi van de 2 ken ik niet. Tubbeles banden dat zou nog kunnen en als dat kan tja dan zou ik daar voor gaan natuurlijk. Je zal makkelijk te herkennen zijn nu als ik je tegenkom want ik zal volgend jaar veel fietskilometers door Zeeuws Vlaanderen moeten maken :-)

2,060

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vouwbandjes bedoel ik, vergeef me de verwarring (dus met binnenband). Maar Tubes schijnt sneller te zijn maar ik ben een beetje huiverig voor het wisselen tijdens een wedstrijd.

ronnyke schreef:

Ik begrijp je vraag niet goed? Draadbanden op zulke wielen.... En ofwel zijn het tubes ofwel bandjes combi van de 2 ken ik niet. Tubbeles banden dat zou nog kunnen en als dat kan tja dan zou ik daar voor gaan natuurlijk. Je zal makkelijk te herkennen zijn nu als ik je tegenkom want ik zal volgend jaar veel fietskilometers door Zeeuws Vlaanderen moeten maken :-)

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,061

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dennis Florussen schreef:

Vouwbandjes bedoel ik, vergeef me de verwarring (dus met binnenband). Maar Tubes schijnt sneller te zijn maar ik ben een beetje huiverig voor het wisselen tijdens een wedstrijd.

Wisselen tijdens de wedstrijd kun je vergeten (tenzij je zeer ervaren bent met tubes), je moet hopen dat pitstop oid je weer op weg helpt. Tubes-wielen zijn meestal stuk lichter dan clinchers, maar als ik het goed zie is dat bij 2-spoke niet zo (hetzelfde gewicht). Qua rolweerstand zou ik mij niet druk maken, verschil is tegenwoordig niet meer zo groot. (Ik rij zelf met tubes, mn omdat bij shimano dura-ace wielen er wel een redelijk fors gewichtsverschil is.)

Opmerking van thomass over carbonwielen in de bergen begrijp ik niet: waarom zou je die niet gebruiken (velg wordt niet heet, itt carbon clinchers) ? Alle profs rijden met carbon + tubes en die dalen toch echt stuk harder dan de gemiddelde amateur. Als ze maar goed geplakt zijn (vraag Kelderman..).

2,062

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Top, Bedankt voor je toelichting Bas, duidelijk verhaal en de druk? men zegt dat je in tubes meer lucht steekt tov clinchers 

Gelukkig zijn er in Zeeland geen bergen, Wel bergen wind :-)

Bas schreef:
Dennis Florussen schreef:

Vouwbandjes bedoel ik, vergeef me de verwarring (dus met binnenband). Maar Tubes schijnt sneller te zijn maar ik ben een beetje huiverig voor het wisselen tijdens een wedstrijd.

Wisselen tijdens de wedstrijd kun je vergeten (tenzij je zeer ervaren bent met tubes), je moet hopen dat pitstop oid je weer op weg helpt. Tubes-wielen zijn meestal stuk lichter dan clinchers, maar als ik het goed zie is dat bij 2-spoke niet zo (hetzelfde gewicht). Qua rolweerstand zou ik mij niet druk maken, verschil is tegenwoordig niet meer zo groot. (Ik rij zelf met tubes, mn omdat bij shimano dura-ace wielen er wel een redelijk fors gewichtsverschil is.)

Opmerking van thomass over carbonwielen in de bergen begrijp ik niet: waarom zou je die niet gebruiken (velg wordt niet heet, itt carbon clinchers) ? Alle profs rijden met carbon + tubes en die dalen toch echt stuk harder dan de gemiddelde amateur. Als ze maar goed geplakt zijn (vraag Kelderman..).

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,063

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bas schreef:

Opmerking van thomass over carbonwielen in de bergen begrijp ik niet: waarom zou je die niet gebruiken (velg wordt niet heet, itt carbon clinchers) ? Alle profs rijden met carbon + tubes en die dalen toch echt stuk harder dan de gemiddelde amateur. Als ze maar goed geplakt zijn (vraag Kelderman..).

Hoezo wordt de tubevelg niet heet dan? Remvlak zit er nog steeds... Alleen zijn de gevolgen anders. Geen last van delamineren van het remvlak omdat deze niet zo dun hoeft te zijn omdat deze ook de band erop hoeft te houden. Maar door opwarming van de velg kan de lijm minder goed werken en je tube eraf rollen, hoe goed ie ook geplakt is. Profs zijn met betrekking tot materiaal zeer zelden goede raadgevers. Zij dalen sneller, klopt, maar ze remmen minder (betere bochtentechniek), zijn vaak lichter, en kunnen de hele weg gebruiken in een afdaling (geen verkeer). Kijk maar eens naar een ronde van Oman ofzo, hele Bardiani ploeg met tubes die eraf rolden...

Maargoed, mijn primaire argument om geen carbon in de bergen te gebruiken heeft niet zozeer te maken met het mogelijke falen van de carbonstructuur (Dit zijn natuurlijk worst case scenario's, maarja, wel met mogelijk grote gevolgen) maar meer met de belabberde remkwaliteit van carbon. Goede kwaliteit carbon remt vaak nog wel goed in het droge maar zoals iedere bergfietser weet, ligt een regenbui altijd om de hoek. Carbon en remmen in het nat is gewoon waardeloos, al helemaal in combinatie met afdalen.

2,064

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank je Thomass voor jouw mening!! ikzelf zit niet zozeer in over in de bergen fietsen ik geloof niet dat ik de komende jaren daar een triathlon ga doen. Ik zit alleen wat met het wisselen wanneer ik lek moest rijden, wat dan.
De rolweerstand is naar het schijnt bijna gelijk tussen de twee, tubes ligt nog wel wat in het voordeel.

We puzzelen nog effe verder.

Bedankt

thomass schreef:
Bas schreef:

Opmerking van thomass over carbonwielen in de bergen begrijp ik niet: waarom zou je die niet gebruiken (velg wordt niet heet, itt carbon clinchers) ? Alle profs rijden met carbon + tubes en die dalen toch echt stuk harder dan de gemiddelde amateur. Als ze maar goed geplakt zijn (vraag Kelderman..).

Hoezo wordt de tubevelg niet heet dan? Remvlak zit er nog steeds... Alleen zijn de gevolgen anders. Geen last van delamineren van het remvlak omdat deze niet zo dun hoeft te zijn omdat deze ook de band erop hoeft te houden. Maar door opwarming van de velg kan de lijm minder goed werken en je tube eraf rollen, hoe goed ie ook geplakt is. Profs zijn met betrekking tot materiaal zeer zelden goede raadgevers. Zij dalen sneller, klopt, maar ze remmen minder (betere bochtentechniek), zijn vaak lichter, en kunnen de hele weg gebruiken in een afdaling (geen verkeer). Kijk maar eens naar een ronde van Oman ofzo, hele Bardiani ploeg met tubes die eraf rolden...

Maargoed, mijn primaire argument om geen carbon in de bergen te gebruiken heeft niet zozeer te maken met het mogelijke falen van de carbonstructuur (Dit zijn natuurlijk worst case scenario's, maarja, wel met mogelijk grote gevolgen) maar meer met de belabberde remkwaliteit van carbon. Goede kwaliteit carbon remt vaak nog wel goed in het droge maar zoals iedere bergfietser weet, ligt een regenbui altijd om de hoek. Carbon en remmen in het nat is gewoon waardeloos, al helemaal in combinatie met afdalen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,065

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nee klopt en wat Bas zegt, bij de 2 spoke wielen is het gewichtsverschil ook miniem. Waar tube wielen nog interessant kunnen zijn is dat ze vaak redelijk aantrekkelijk geprijsd op de tweedehands markt te vinden zijn, juist omdat de meesten er niet echt veel mee willen rijden. Maar dat gaat voor een nieuwe aankoop natuurlijk niet echt op wink Reken daar dan wel weer bij dat een goed rollende tube toch al snel het dubbele van een goede vouwband kost, zeker als je bedenkt dat je de banden ook nog moet (laten) lijmen. Voor pure "racewheels" niet echt een probleem natuurlijk, voor dag-in-dag-uit wielen zijn er wel goedkopere tubes, maar ja dan is banden wisselen voor wedstrijden ook weer niet zo makkelijk.

Ik zou gewoon voor de clinchers gaan dan, rolweerstand is idd (vooral als je een latex binnenband voor races gebruikt) redelijk gelijk. Het kan zijn dat het "gevoel" wat fijner is op een tube, dat is vrij persoonlijk. Tubes kunnen over het algemeen ook veel meer druk aan, maar met hoge druk fietsen is al redelijk achterhaald dus dat is ook geen voordeel meer. Ohja, en je kunt op een lege tube nog wel blijven fietsen (erg hard gaat het dan natuurlijk niet), met een lege clincher lukt dat uiteraard niet.

2,066

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vele mensen denken omdat de profs nog met tubbes rijden dat dit direcht beter is terwijl de tubes die daar gebruikt worden meestal voor ons gewoon niet te koop zijn.

2,067

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heren, bedankt voor jullie inbreng, ik denk dat ik overtuigd ben.
Clinchers!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,068

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Weer wat broodnodige standaard spullen besteld, loopschoenen lange koersbroek+vestje bidon's en een multitooltje. Ik koop er elk jaar zo eentje maar waar die steeds naartoe zijn weet ik niet.

2,069

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

een multitooltje. Ik koop er elk jaar zo eentje maar waar die steeds naartoe zijn weet ik niet.

Heel herkenbaar. Ik zou er ook een stuk of 10 moeten hebben ondertussen, maar kan op dit moment maar 1 helemaal compleet vinden en 2 waar al wat gereedschappen van ontbreken.

2,070

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik vind momenteel geen enkel meer. Heb deze week wat aan het ruimen geweest omdat ik toch niet moest trainen maar niks te vinden. Ach ja ander en beter ;-)

2,071

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ook weer nieuwe loopschoenen en een licht shirtje met lange mouwen. Schoentjes modeljaartje oud, kosten ze maar 60 euro ipv het dubbele, heerlijk! Shirtjes van dat soort wol (weet niet of het merino is?) ben ik ook wel fan van de laatste tijd.

http://www.21run.com/ru_en/media/product/original/s15460_standardview.jpg

https://i2.keller-sports.nl/shop/products/1000x1000/22972E3CC8DE716037D8E401A06063A9.jpg

2,072

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Top schoenen. Wave Enigma. Verslijt 3 paar per jaar. Koop ze ook altijd 1 of 2 modellen voor de nieuwe kleur. Scheelt inderdaad een hoop geld.

2,073

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dit is de Wave Inspire, maar idd, ben er wel tevreden mee. Al moet ik zeggen dat bij de laatste paar versies de "upper" wel van een wat karige kwaliteit is gemaakt, ik vermoed om het gewicht te verminderen. Heb al vrij snel last van gaten aan de boven/zijkant terwijl de zool nog wel meekan. Loopt nog verder prima maar toch jammer. Heb een wat ouder paar Wave Elixir (bestaat nie meer dacht ik) die ik voor de "snelle" trainingen doe, en die hebben dus nog niet zo veel kilometers, haha. Maar die zien er nog piekfijn uit.

2,074 Laatst bewerkt door Peterx (05-10-16 20:49:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Afgelopen week een nieuw frame gekocht Scott plasma, nu wachten op de levering.

GR Peter

2,075

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog een fiets er bij ...een MTB .
Is een paar keer als test fiets gebruikt voor MTB clinics vanuit  Giant ...

http://i216.photobucket.com/albums/cc35/ditanoh/Diverse%202016/CF-52040114-52040117_1.jpg

http://i216.photobucket.com/albums/cc35/ditanoh/Diverse%202016/FullSizeRender.jpg