2,326

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@ EB86 , Thanks .
Heb haar  bij de Giant store in s,Heerenberg gekocht .
Daar heb ik ook mijn racefiets en MTB vandaan .
Hele fijne winkel en super service .

2,327

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie fiets hoor.. Mijn vrouw zat ook te twijfelen tussen deze en een Canyon. Uiteindelijk is het toch de Canyon geworden omdat ze de zwarte kleurstelling toch wat mooier.. Maar ze is ook nog steeds erg blij met haar Liv Envie 2.

2,328

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Over de kleur/en zat ik ook eerst te twijfelen Macer ...
Maar in het echt heeft hij wel wat speciaals .
Ben er heel erg blij mee .

Gisteren ondanks dat ik s,ochtends al indoor training had s,middags toch nog een klein stukje op mijn nieuwe fiets gedaan .
Was al snel boven de 40 km/u .
Nice .

2,329

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

En thuis ....

Wilde dus met de Defy heen fietsen ( ca 15 km ) kunnen ze meteen een beurtje doen .
En met de LIV terug ...
Ben ik ca 500 meter van huis weg ...denk wat voelende trappers toch raar ...net alsof er speling op zit .
Ineens beide pedalen beneden ...en pof viel links de drijfas eraf ...na ja zeg ....
Dus toch maar in de auto gepakt ..


De LIV thuis ....en nu maar hopen op beter weer .

Super, die kleuren! Dat zwart is ook zo somber wink

2,330

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hé, zijn die LIV trirathlonfietsen nu ook in Europa te koop? Toen ik op zoek was, paar jaar terug, alleen nog maar in Australië. Goeie zaak dat ze dat uitbreiden. Ik heb deze nog nooit in het echt gezien maar vind hun racefietsen wel erg mooi. 

Louise

2,331

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LIV TT  fietsen zijn toch al een tijdje te verkrijgen? 2 jaar terug op een Ironman expo nog zien staan in Polen.

2,332

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eergisteren na 130km onderuit gegaan door een gat in de weg... Stuur sloeg uit mijn handen. En ik lag met een klap op de grond. Schade aan TT fiets viel mee, meeste kon ik zelf herstellen, de verbogen achter derailleur heeft de fietsenmaker opgelost. Forse schaafwonden aan heup en knie en gaten in broek en jack. Laat de fietsenmaker nu uitverkoop hebben met de winterkleding smile. Dus Pearl Izumi softshell en winterbroek en voorjaars broek aangeschaft en paar nieuwe handschoenen. Zoveel korting, ik kon het niet laten liggen.... Zou mijn vrouw zeggen wink

triathlon is 3x leuker!

2,333 Laatst bewerkt door @Jeanette (24-03-18 09:03:38)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Hé, zijn die LIV trirathlonfietsen nu ook in Europa te koop? Toen ik op zoek was, paar jaar terug, alleen nog maar in Australië. Goeie zaak dat ze dat uitbreiden. Ik heb deze nog nooit in het echt gezien maar vind hun racefietsen wel erg mooi. 

Louise

Ik denk toch wel al een paar jaar Louise . ( toevallig nagevraagd vandaag .. idd ca twee jaar )
Zal morgen nog wel een foto uploaden van mijn nieuwe aanwinst. Via de mobiel lukt dit namelijk niet .

Jammer ...via de laptop nu ook niet .

Balen van je val Hans ....maar wel een mooie kans leuke kleding te scoren .

2,334

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

HansH schreef:

Eergisteren na 130km onderuit gegaan door een gat in de weg... Stuur sloeg uit mijn handen. En ik lag met een klap op de grond. Schade aan TT fiets viel mee, meeste kon ik zelf herstellen, de verbogen achter derailleur heeft de fietsenmaker opgelost. Forse schaafwonden aan heup en knie en gaten in broek en jack. Laat de fietsenmaker nu uitverkoop hebben met de winterkleding smile. Dus Pearl Izumi softshell en winterbroek en voorjaars broek aangeschaft en paar nieuwe handschoenen. Zoveel korting, ik kon het niet laten liggen.... Zou mijn vrouw zeggen wink

Oei, beterschap!

Was het donker of keek je niet naar voren?

2,335 Laatst bewerkt door HansH (24-03-18 00:04:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

RolandF schreef:

Oei, beterschap!

Was het donker of keek je niet naar voren?

Dank je, vandaag al weer 70k gefietst. smile Gat was slecht te zien door de lage zon... En ik was zelf denk ik ook wat minder alert door kou en vermoeidheid. Ik lag opeens op de grond. Dat houdt je wel weer bij de les: om een IM te finishen moet je wel eerst kunnen starten..

triathlon is 3x leuker!

2,336

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gave fiets, die LIV! Inderdaad, al dat zwart/rood/wit is wel erg saai.

Gisteren een Rogelli tri-suit gekocht via 'bart dissel', oftewel racefietskledingonline.nl
Ik ben benieuwd! Het is mijn eerste. Beter dan uit het water komen, hardloopbroek aan, hempje (blijft op de rug zitten want nat),... Dat scheelt dus vast wel een minuut.

Nu nog een keer een shorty bij de Decathlon halen, dan ben ik voor dit jaar weer voorzien. Een heel pak gaat me nog wat te ver.
En zo'n shorty is ook bij het oefenen in open water misschien wel handig. :-)

2,337

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gister bij de pasmiddag van Tripro een nieuw wetsuit gekocht: de Sailfish Attack. Ik heb het nog niet in huis want ze hadden 'm niet op voorraad, het gaat nog een weekje duren voor ik 'm thuisgestuurd krijg, maar dat is niet zo erg want ik vind het water toch nog te koud (al schiet het wel lekker op nu).

Er ging een intensief aankoopproces aan vooraf want ik was maandag ook al naar een pasavond geweest, van Dare2Tri, met alleen hun merk, en gister dus naar Hilversum voor een paar andere merken. Al met al heeft het bijna 10 uur gekost afgelopen week, en dat ging ten koste van een lange fietstraining, maar goed, dit was wel even nodig/nuttig. Ik vond het ook best pittig, enerzijds om de knoop door te hakken (het blijft lastig vergelijken en het gaat wel om flink wat geld) en anderzijds ook fysiek, al dat gehijs en getrek om die die pakken aan te krijgen over een nat lijf, in de warmte van het zwembad. Gister heb ik zelfs een knokkel opengeschuurd!

Maar ook leuk, want en passant zwom ik even voor mijn doen een paar razendsnelle baantjes (en dat na een zwemloze winter). Dus erg benieuwd wat het me op gaat leveren, die Zeilvis Aanval!

Het viel me ook op dat ik veel meer keus had dan toen ik m'n eerste wetsuit kocht, 5 jaar geleden. Ik heb niet de makkelijkste pasvorm, met relatief lange en dikke benen en een veel ieler bovenlijf, en 5 jaar geleden vielen de meeste pakken al af omdat ik ze óf niet om m'n benen kreeg óf ze boven veel te groot waren. Dat probleem had ik nu amper meer. Er zijn meer maat-varianten (ook voor vrouwen, hoera) en het materiaal is soepeler.

Louise

2,338

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb gister bij de pasmiddag van Tripro een nieuw wetsuit gekocht: de Sailfish Attack. Ik heb het nog niet in huis want ze hadden 'm niet op voorraad, het gaat nog een weekje duren voor ik 'm thuisgestuurd krijg, maar dat is niet zo erg want ik vind het water toch nog te koud (al schiet het wel lekker op nu).

Er ging een intensief aankoopproces aan vooraf want ik was maandag ook al naar een pasavond geweest, van Dare2Tri, met alleen hun merk, en gister dus naar Hilversum voor een paar andere merken. Al met al heeft het bijna 10 uur gekost afgelopen week, en dat ging ten koste van een lange fietstraining, maar goed, dit was wel even nodig/nuttig. Ik vond het ook best pittig, enerzijds om de knoop door te hakken (het blijft lastig vergelijken en het gaat wel om flink wat geld) en anderzijds ook fysiek, al dat gehijs en getrek om die die pakken aan te krijgen over een nat lijf, in de warmte van het zwembad. Gister heb ik zelfs een knokkel opengeschuurd!

Maar ook leuk, want en passant zwom ik even voor mijn doen een paar razendsnelle baantjes (en dat na een zwemloze winter). Dus erg benieuwd wat het me op gaat leveren, die Zeilvis Aanval!

Het viel me ook op dat ik veel meer keus had dan toen ik m'n eerste wetsuit kocht, 5 jaar geleden. Ik heb niet de makkelijkste pasvorm, met relatief lange en dikke benen en een veel ieler bovenlijf, en 5 jaar geleden vielen de meeste pakken al af omdat ik ze óf niet om m'n benen kreeg óf ze boven veel te groot waren. Dat probleem had ik nu amper meer. Er zijn meer maat-varianten (ook voor vrouwen, hoera) en het materiaal is soepeler.

Louise

De Zeilvis Aanval big_smile Wat heeft bij jou uiteindelijk de keuze bepaald? Puur de pasvorm gegeven jouw specifieke vereisten?

2,339

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

De Zeilvis Aanval big_smile Wat heeft bij jou uiteindelijk de keuze bepaald? Puur de pasvorm gegeven jouw specifieke vereisten?

Door pasvorm vielen twee andere lekkere pakken af: een vergelijkbare van Blue Seventy (Reaction) had toch een beetje wat ik hierboven beschreef: ofwel benen krap ofwel bij een maat groter boven te wijd, en die van Dare2Tri (Mach 3) vond ik om m'n bovenlijf juist te krap (verrassend). Ten opzichte van een pak van Zone3 (Aspire) was het deels meer gevoelsmatig, kwestie van lekkerder zitten en zwemmen zonder dat ik precies kon benoemen waar dat hem in zat, plus ook wel dat die van Sailfish net wat makkelijker aanging. Dat is niet het allerbelangrijkste, maar speelt toch ook wel een rol, dat ik niet 20 minuten moet sleuren, hijsen en trekken voordat ik een uurtje kan gaan zwemmen.

Nouja, en verder was het budgettair natuurlijk. Althans, ik was eigenlijk uit op een prijsklasse lager, maar dat ene stapje duurder scheelde toch wel heel veel, qua souplesse van het pak en zwemsnelheid. Dus dat had ik er wel voor over. Bij Dare2Tri heb ik ook nog hun topmodel aan gehad, veel duurder dus, maar dat is aan mij niet besteed.

Het is gister niet gelukt om van alle merken iets te passen, in dat opzicht blijft het een beetje een gok, maar goed.

Louise

2,340

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

die van Dare2Tri (Mach 3) vond ik om m'n bovenlijf juist te krap (verrassend).

Ik heb die inderdaad, omdat ik er met brede heupen en smal bovenlijf goed inpas. Heb echter geen andere geprobeerd, want was zo enthousiast en kwam een kortingsactie tegen net na het passen.

Zijn er dus ook passessies waar je verschillende merken kan proberen?

2,341 Laatst bewerkt door Louise (16-04-18 10:49:50)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Zijn er dus ook passessies waar je verschillende merken kan proberen?

Ja, van TriPro dus, daar waren gister 5 merken. Begin mei doen ze 't nog een keer. Je kan Jeroen van te voren informatie opsturen en dan maakt hij een voorselectie van merken, modellen en maten.

Wat de vergelijking wel lastig maakt is dat ze per merk anders helpen, dus bij het ene merk zijn ze wat fanatieker in helpen sjorren en letten ze ook beter op of het pak echt helemaal goed zit dan bij het andere. Dus dat die van Zone3 minder lekker zat, kan ook daaraan gelegen hebben.

Louise

2,342

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Des Sailfish Attack heb ik ook Louise .
Ben er zeer tevreden mee / over .
Merkte ook duidelijk een verschil qua beweeglijkheid in de schouders tussen de Attack en het model eronder .

2,343

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb al 10(!) jaar een Sailfish One (Attack was toen uitverkocht, en kreeg destijds een mooie korting op de One). Met Sailfish koop je in ieder geval dus iets dat én goed zit én lang meegaat... smile

triathlon is 3x leuker!

2,344

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Goed om te horen! Twijfels over de levensduur speelden trouwens bij die Mach3 van Dare2Tri ook wel een rol, daar had ik aan het eind van vorig seizoen een topic over, dat ik eigenlijk vond dat mijn vorige pak van Dare2Tri te kort is meegegaan. 10 jaar, daar teken ik voor!

En ja, die vrijheid rond je schouders, dat scheelde zeker een stuk! Dat waren die paar tientjes me wel waard.

Louise

2,345

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Veel plezier met je nieuwe wetsuit Louise!

2,346

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Via marktplaats een tijdrit stuurtje en ism zadel gekocht. Hiermee wil ik mijn oude race fiets iets meer triathlon gereed maken. Ik weet dat de geo niet overeenkomt met een echte tri-fiets maar voor de eerste periode zal het best volstaan. Helaas pas de fast forward zadelpen niet in mijn frame vanwege het feit dat daar een aero zadelpen in zit.

Via de de outlet van Skins had ik een tri-suit besteld.
Na levering bleek er geen tri-suit in te zitten maar een hardloopbroek. Na contact gezocht te hebben met Skins bleek te door mij bestelde Tris-suit niet meer leverbaar. Ik kon of mijn geld terugkrijgen of kiezen (zonder bij betalen) voor de nieuwste versie van het Tri-suit. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Dus direct een mail gestuurd om dat te bevestigen. Gisteren mail vanuit Skins dat het in orde gemaakt zou worden en vanmorgen stond UPC al voor de deur met het juiste tri-suit.

Vorige week al the triathlon bible besteld. Nu nog tijd vinden om er in te beginnen.

Als vervanger voor mij oude suunto ambit 1 ben ik nog aan het kijken naar een garmin 735xt of 935xt en dan wil ik daar direct ook nog de Arena Fastback 2.1 tas bij bestellen.

Dan hoop ik voorlopig wel weer even klaar te zijn.


Oh nee. Begin juni nog naar de test dagen voor het aan laten meten van een wetsuit.


leuk zo'n nieuwe hobby. Kun je eindelijk weer allemaal leuke dingetjes kopen.. big_smile big_smile

2,347

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nette oplossing van Skins!

Rugzak van Arena heb ik nu een maandje in gebruik en bevalt supergoed! Aanrader dus.

2,348

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Rugzak van Arena heb ik nu een maandje in gebruik en bevalt supergoed! Aanrader dus.

Ik had dan denk ik jouw post ergens hier op het forum over die tas gelezen. 
Mooi om te horen dat hij bevalt. Ik had hem zaterdag voor het eerst in het echt gezien bij Tripo en het leek me inderdaad een prettige, toch niet al t grote tas.

2,349

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zo, dat zijn een boel spullen! Blijf je niet bij Suunto? Zijn ook prima horloges.

Eén dingetje vond ik wel grappig vanwege mijn eigen ervaring:

marcomvanes schreef:

Oh nee. Begin juni nog naar de test dagen voor het aan laten meten van een wetsuit.

'aan laten meten' is niet precies hoe het gaat, hoor, het is geen maatpak ;)  Het is passen-passen-passen. Aan laten meten klinkt heerlijk relaxed, ik vond het hard werken, want zo makkelijk trek je een wetsuit niet aan.

Louise

2,350

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

En ik heb een veel te dure bit schroevendraaier gekocht.
Wel met verstelbaar moment, zodat ik alle boutjes op de fietsen toch met het juiste moment aan kan draaien. Ik had al een momentsleutel daarvoor, maar die is toch wel erg groot, en daarom niet heel handig in gebruik.