26

Re: Triathlon Gerardmer

Hey... ik heb je vraag nu pas gezien ivm voornemens kleding.... ik heb voor de veilige oplossing gekozen...telkens klerenwissel inclusief thermische onderlijfjes.... ik kan namelijk niet tegen de koude.... Zo heb ik wel de wedstrijd kunnen uitdoen...maar toch veel afgezien....
ook wat pech gehad.... bloedneus getrapt na 20 zwemmeters.... achterband stond plat bij vertrek terwijl ik hem smorgens nog gecontroleerd had.... gefinished in 5uur49...al bij al tevreden....ook al omdat ik in een koude tent zo goed als niet geslapen had...
wel prachtige organisatie
nadeel is wel dat je een leuke fietstrui kreeg die gewoon 5 maten te groot is en die ik dus gewoon kan wegsmijten...ik zag mannen van tegen de 1.90 groot hunne large inruilen tegen een small en toen wist ik al genoeg...

27

Re: Triathlon Gerardmer

Hey,

Ik heb ook voor comfort gekozen en ben in full battle gear op de fiets en met lopen weggegaan. Leverde wel een paar bizar langzame wissels op, maar in elk geval geen onderkoelingsverschijnselen en dat kon niet iedereen zeggen. Treurig als je op zo'n dag jankend langs de weg staat te blauwbekken met een jas van een barmhartige toeschouwer om je schouders. Ik heb er meerdere gezien en was er niet jaloers op.... Verder een geweldige dag gehad! De start; jongens jongens, kippenvel. Ik ben nog nooit gestart met tranen in mijn ogen dus dat was een first. Goede zwemtocht gehad, na het verkleedcircus ook een relatief goede fietstocht. Onderweg de nodige slip- en valpartijen, lekke banden, kapotte kettingen en andere ellende gezien. Na de laatste afdaling in de straten van Gerardmer handen geschud met ene Franse Laurent die net als ik hardop lachend blij was dit onderdeel te hebben overleefd. Redelijke halve marathon er achteraan en ik was binnen in 6:35:23. Vijf minuutjes langer dan ingeschat bij een droge wedstrijd dus gezien de omstandigheden was ik zeer tevreden over deze eerste halve. Extra bonus; 0,0 spierpijn. Nergens. Ongelooflijk.

"Mijn" inschrijfmevrouw was zo leep om een pas-exemplaar van het wielershirt bij de hand te houden om de goede maat in te schatten. Ik kan met mijn 1,90 goed uit de voeten met mijn "aangemeten" L-shirt. Heb jij ook een L gekregen? Als je hem anders wegdondert mag je hem mij wel toesturen, de verzendkosten neem ik in dat geval graag voor lief. Ik vind het een mooi shirt.

Organisatie was waanzinnig. Heb nog nooit zoiets meegemaakt, de verzorging is werkelijk op superniveau. Al zou je al je voeding vergeten, dan nog zou je niets tekort komen zowel bij het fietsen als het lopen. Aanrader, al wens ik een ieder dan wel betere omstandigheden. 8 graden bij de start en 11 graden bij de finish maakte het niet al te zweterig. Maar ik heb genoten.

28

Re: Triathlon Gerardmer

Mooie prestatie. Wat waren je tussentijden dan?

29

Re: Triathlon Gerardmer

Ha Dorter en Patrick,

Topprestaties! Gefeliciteerd met het op een goede manier overleven!

Het was inderdaad te gek! Zowel in postitieve zin, de organisatie, sfeer en de supporters als in negatieve zin met die heerlijke nevel van 7 graden in de afdaling op je bovenbenen smile Een keer of 15... Gelukkig was het in het dal 11 graden en waren de supporters talrijk!

Het zwemmen is niet mijn favoriete onderdeel, maar deze keer zeker wel!! Lekker met je wetsuit in water van 18-19 graden smile 38 minuten was niet slecht voor mij. 834e uit het water.

Ik hield wel gewoon mijn triathlon pak aan, alleen deed er een fietstrui, armstukken en een ultra aerodynamisch klapperend regenjack overheen. Ook heb ik de "banaan" (de bijnaam van mijn aero helm) opgezet, want daar zitten maar 2 luchtgaten in en en oorwarmers op smile Nog een paar sokjes over de schoenen en toen moest het maar.

Fietsen zelf was een supermooi parcours. Niet gemaakt voor mijn Canyon speedmax (wel gebruikt). Lekker klimmen en dalen. Ik had wat moeite op gang te komen en werd in de eerste ronde ondanks mijn zwemtijd en rustige wissel toch aan alle kanten voorbij gereden. Dat bleek niet aan mezelf maar aan de anderen te liggen. Ik reed 3 rondjes allemaal met 26.2 gemiddeld en waar ik in ronde 1 door 50 man werd ingehaald, haalde ik er in ronde 3 200 in. 4.36, positie 572 (overall) en 436 op de fiets.

Lopen kan ik kort over zijn. Ging stabiel, pijn in mijn benen van alle koude die er al op was gekomen, en mijn linkervoet was pas op km 14 volledig ontdooid. Maar ik kon stevig doorlopen en een 192e looptijd (1.40) bracht me naar plaats 418 overall in 6.03 en een beetje.

Al met al veel plezier gehad, goed tevreden maar wel achteraf. Tijdens het fietsen was er geen zak aan smile.

30

Re: Triathlon Gerardmer

Mooie verhalen en dito prestaties! Eigenlijk vrij bizar deze omstandigheden tijdens de 'zomer'.

31

Re: Triathlon Gerardmer

Knappe prestaties lijken met zo met een horrorweerweekend. Hoewel een weekend ervoor het daar snikheet was, wat wel lekker is voor afdalingen betwijfel ik of dat prettige omstandigheden zouden zijn. Althans ik vond het bij Veenendaal met het lopen voor mij killing. Maar dat is mijn lijf die er niet tegen kan. Wat frisse lucht is meer aan mij besteed hoewel je dan wel serieus wat beter gekleed moet gaan.

Hopelijk volgend jaar met mooie omstandigheden?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

32

Re: Triathlon Gerardmer

Wow wow wow ............ jullie hebben me TE enthousiast gemaakt met deze verhalen. Zeer goede prestaties mannen, CHAPEAU.

Het kan niet volgend jaar weer zo koud zijn, dus ik ga bezien of ik het in mijn schema gepropt krijg. Lastig trainen hier tijdens het hoogseizoen, maar moet te doen zijn, tis maar een halve  tongue

Eén ding vind ik jammer............jullie namen op het forum. Ik kan jullie niet opzoeken in de uitslagen. Zat maandag meteen te kijken maar ben net zo snel weer gestopt, had geen zin.

Voor de bikkels die zaterdag ook aan de start staan..........bonne chance, het wordt fraai weer geloof ik in Almere. Ik sta vrijdag 06.00 uur onder aan de voet van de Ventoux voor 2 beklimmingen per fiets en 1 beklimming me de hardloopschoenen aan.

Groeten uit een warm en zonnig Frankrijk

33 Laatst bewerkt door Vanzella (04-09-12 14:11:42)

Re: Triathlon Gerardmer

petitmas schreef:

Wow wow wow ............ jullie hebben me TE enthousiast gemaakt met deze verhalen. Zeer goede prestaties mannen, CHAPEAU.

Het kan niet volgend jaar weer zo koud zijn, dus ik ga bezien of ik het in mijn schema gepropt krijg. Lastig trainen hier tijdens het hoogseizoen, maar moet te doen zijn, tis maar een halve  tongue

Eén ding vind ik jammer............jullie namen op het forum. Ik kan jullie niet opzoeken in de uitslagen. Zat maandag meteen te kijken maar ben net zo snel weer gestopt, had geen zin.

Voor de bikkels die zaterdag ook aan de start staan..........bonne chance, het wordt fraai weer geloof ik in Almere. Ik sta vrijdag 06.00 uur onder aan de voet van de Ventoux voor 2 beklimmingen per fiets en 1 beklimming me de hardloopschoenen aan.

Groeten uit een warm en zonnig Frankrijk


Tsja Arthur, dat is het nadeel van een forum smile  Merci smile

Ik ben nog twee plaatsen gezakt zie ik in vergelijking met mijn diploma.

420. NED 11263 VAN ZOELEN Jeroen 36 NEDERLANDSE TRI 6:03:32  73  S4H 

Veel succes vrijdag! Een van mijn fietsvrienden doet ook mee. Ik ga ervanuit dat je facebook regelmatige updates geeft smile

34

Re: Triathlon Gerardmer

Yep, facebook wordt gevuld............ yikes

35

Re: Triathlon Gerardmer

Mooie verhalen inderdaad. Ik richt me volgend seizoen eerst maar eens op kwartjes en OD's. Misschien in september een halve. Maar voor in de verdere toekomst lijkt mij dit wel een mooie ervaring.

Even off topic, vanzella ik zag dat jij op een Canyon speedmax je triathlons afwerkt. Nu vroeg ik me af op welke je rond rijdt en wat je ervaringen ermee zijn. Ik overweeg ook de aanschaf van een canyon speedmax. Welke ligt nog een beetje aan het budget dat ik kan los krijgen! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

36

Re: Triathlon Gerardmer

hoi Aabe,

Ik lees net je vraag.
Ik heb een zelfde fiets, type 8.0 AL.
Vorig jaar aan het eind van het seizoen aangeschaft. Ben er erg blij mee.
De fiets heeft een tamelijk agressieve zithouding, oftewel je zit vrij diep. Wellicht niet voor iedereen even prettig. Ik heb er geen last van iig.
Gemiddeld zijn mijn fietstijden met ongeveer 5-6 min. afgenomen over 40 km tov vorig jaar. Toen reed ik op een van een ligstuur voorziene carbon racefiets.

37

Re: Triathlon Gerardmer

Kan nog 2 minuten vanaf als je die punt in je nek legt....  big_smile

38

Re: Triathlon Gerardmer

Dat zijn goede berichten! Ik rijd nu ook met opzetstuur, maar ik hoop met een tijdritfiets serieuze stappen te kunnen maken. Heb je de fiets uit Koblenz gehaald? Hoe beviel dat? Jij hebt ook nog de zwarte versie, helaas nu alleen in het wit. Al gaat functionaliteit boven het uiterlijk uiteraard. Afgelopen zondag in Drachten meegedaan zie ik wel. Ben even wezen kijken. Ik denk dat ik je heb zien wisselen;)

Groet

39

Re: Triathlon Gerardmer

Dorter schreef:

Kan nog 2 minuten vanaf als je die punt in je nek legt....  big_smile

Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens ziet waar je heenfietst big_smile

40

Re: Triathlon Gerardmer

Paul851 schreef:
Dorter schreef:

Kan nog 2 minuten vanaf als je die punt in je nek legt....  big_smile

Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens ziet waar je heenfietst big_smile

Heren,

Bedankt voor jullie tips! big_smile

Ik zal eens zien of jullie adviezen mij zaterdag in Almere wat opleveren! cool

41

Re: Triathlon Gerardmer

Aabe schreef:

Dat zijn goede berichten! Ik rijd nu ook met opzetstuur, maar ik hoop met een tijdritfiets serieuze stappen te kunnen maken. Heb je de fiets uit Koblenz gehaald? Hoe beviel dat? Jij hebt ook nog de zwarte versie, helaas nu alleen in het wit. Al gaat functionaliteit boven het uiterlijk uiteraard. Afgelopen zondag in Drachten meegedaan zie ik wel. Ben even wezen kijken. Ik denk dat ik je heb zien wisselen;)

Groet

Nee, tweedehandsje, zgan, strak op de bandjes, altijd binnen gestaan, etc... wink

42

Re: Triathlon Gerardmer

@AABe,

Het duurde even, maar ik heb de Speedmax CF can Canyon en vind het een super fijne fiets. strak, stuurt goed (voor een TT fiets), is ook zeer goed mee te fietsen op lastige parcoursen (zie dit topic), relatief betaalbaar dus heb niets te zeiken erover.

Hard gaat ie ook (of ik in IIG) heb hem tweedehands met Campa en Ritchey onderdelen, dus niet standaard zoals je hem bij Canyon kunt kopen. Er is nu wel sale trouwens in Koblenz dit weekend, dus misschien een buitenkasje. Is sowieso leuk om een keer heen te gaan. Ik heb mijn gewone fiets daar wel nieuw gekocht.

43

Re: Triathlon Gerardmer

Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me zeker de moeite waard om eens naar Koblenz te gaan. Ga ik binnenkort zeker doen!

Hebben jullie nog wat wedstrijden op de planning staan?

44

Re: Triathlon Gerardmer

only 1 Ironman wales over 10 dagen.

45

Re: Triathlon Gerardmer

Voor zover ik de namen ken heb ik geen reacties op mijn Ven2 avontuur gezien van jullie op facebook  roll

46

Re: Triathlon Gerardmer

Hey Dorter,

Wat je vraag over dat fietstuitje betreft.... ik heb een small maar die staat wel gelijk aan een normale large denk ik...
Ik heb hem aan een maat van mij beloofd omdat dat een scott rijder is (staat ook op de trui)...maar als die niet past dan laat ik je nog iets weten en wil ik ze gerust opsturen...

47

Re: Triathlon Gerardmer

petitmas schreef:

Voor zover ik de namen ken heb ik geen reacties op mijn Ven2 avontuur gezien van jullie op facebook  roll

wel veel "likes"

48

Re: Triathlon Gerardmer

Ja, maar er stond niet : Vanzella vindt je foto leuk, waarschijnlijk een andere naam  lol

49

Re: Triathlon Gerardmer

petitmas schreef:

Ja, maar er stond niet : Vanzella vindt je foto leuk, waarschijnlijk een andere naam  lol

Arthur, vond wel je website van je camping en gites in Frankrijk (goed om te weten), je fb maar niets over je ventoux verslag.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

50

Re: Triathlon Gerardmer

Rose, probeer deze eens :

https://www.facebook.com/Arthur4alpedHuZes


Yep, heet alpedhuzes omdat we daar voor gingen, maar uitgeloot werden. Op facebook kan je dan niet meer veranderen helaas. Lastiger met zoeken.