1 Laatst bewerkt door Lieke (12-09-12 14:33:32)

Onderwerp: Trainers en schema's

Mijn seizoen is voorbij en nu al ben ik plannen aan het maken voor volgend jaar.. Het moet natuurlijk beter, verder en sneller! cool Ondanks de kosten zou ik willen kijken of een op maat gemaakt schema mij hierbij kan helpen. Ik weet dat er diverse mensen/bedrijven zijn die dit aanbieden maar ieder heeft zo z'n eigen aanpak, z'n eigen theorie/structuur/methode etc.. Wie heeft ervaring met bepaalde trainers? En dan ben ik met name geïnteresseerd in de methode die ze gebruiken en hoe het proces en de samenwerking eruit ziet. Als voorbeeld: ik heb onlangs begrepen dat Frank Heldoorn eerst aan je inhoud en belastbaarheid gaat werken en daarna pas op de snelheid focust. Je hebt dus wat geduld nodig alvorens er resultaat komt. Hoe gaat dit bij andere trainers/methodes?

Thanks alvast! Het is lastig om zomaar iemand te kiezen..

2

Re: Trainers en schema's

Ik heb een jaar via Lars Karmelk getraind.
Het positieve is dat je leert je trainingen in te plannen en leert om op hartslag te trainen.
Wat ik negatief vond is dat de schema's nogal strikt zijn.
Door mijn gezinsleven met 3 schoolgaande en sportende kinderen moet ik soms enorm aanpassen in bepaalde weken.
Ook "onverwachte" loop wedstrijdjes gooien roet in het uitgewerkte schema. Of niet geplande blessures.  hmm

Natuurlijk kun je dan kiezen voor een veel directere begeleiding, maar daar zijn de kosten dan ook naar.

3

Re: Trainers en schema's

Ik denk dat blessures nooit echt voorzien zijn  roll maar ik zou iemand aanbevelen die zowel met recreanten als met profs ervaring heeft. Dat geeft toch wel wat vertrouwen en zulke mensen staan meestal wel open voor alternatieven of oplossingen in bepaalde situaties. Train zelf ook met zo iemand en op gebied van kosten valt dit (voor mij toch) echt wel mee.

4

Re: Trainers en schema's

Hoi Lieke

Ik heb net een maand begeleiding van André Schaap gewonnen  lol  Ik zal je laten weten hoe en wat.

Verder heb ik gewerkt met Martin Breedijk. Hij werkt veel met de bekende (?) DI,II, II en IV zones.   Lange langzame trainingen afgewisseld met kort en snel werk op de baan (hardlopen)

Verder hoor ik veel goede beirchten over Frank Heldoorn. Vele "facers" tranen bij hem

5

Re: Trainers en schema's

Petitmas,

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaring met André Schaap dus een uitgebreid verslag is zeer welkom.

Gr.

6

Re: Trainers en schema's

ronnyke schreef:

Train zelf ook met zo iemand en op gebied van kosten valt dit (voor mij toch) echt wel mee.

Wat zijn de kosten bij zo'n training per maand of per jaar? Moeilijk te vatten hier wat betaalbaar is of niet.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

7

Re: Trainers en schema's

Werk sinds April met Merijn Schuurman van www.positri.nl
Het moet niet alleen klikken met het schema maar ook met de persoon erachter.
Hij moet jou ook begrijpen. Een schema is niet alles, bij mij wordt ie afgestemd op mijn werkschema.

Dus ook de belastbaarheid wordt daarop afgestemd. Schema gaat iedere week retour met evt op of aanmerkingen en je krijgt dan weer een aangepaste retour. Hierop geef ik ook aan hoe ik me voel, moe, fit dit doe ik in de vorm van een cijfer.

Bij de meeste internet coaches staat bv pakket 1 kost .... en daarvoor krijg je schema en 2 keer e-mail contact p/w en 1 keer telefonisch contact p/m. Dat werkt voor mij niet. Ik zocht een persoonlijke benadering en die heb ik gevonden bij www.positri.nl

Alles gaat bij mij ook op hartslag, ik heb het gedaan omdat ik het voor mijn gezondheid beter vindt om het onder begeleiding te doen dan zelf maar wat aan prutten, en ja dat het dan geld kost dat is maar zo.

8

Re: Trainers en schema's

Rose69 schreef:

Wat zijn de kosten bij zo'n training per maand of per jaar?

Wat ik van anderen begrepen heb moet je denken aan zo'n 30 euro per maand..

9

Re: Trainers en schema's

Prijs verschilt enorm, ik probeer op dit moment ook een beeld te krijgen van wat er allemaal mogelijk is. Prijsverschillen zijn zo groot dat ik het nog lastig vind om in te schatten wie wat levert voor dat bedrag. Vooral in hoeverre schema's op maat worden gemaakt, of dat het vooral copy-paste werk is.

Gelukkig bij de vereniging mensen die met verschillende trainers ervaring hebben. Ben nu nog aan het zoeken, vooral ook bij welke trainers het meteen vertrouwt over komt (lekker objectief…..).

10 Laatst bewerkt door JanR (14-09-12 16:05:11)

Re: Trainers en schema's

Chris Brands.. Maar dat wist je al. Als bewegingswetenschapper heeft hij de nodige kennis in huis, als topsporter de nodige ervaring en daarnaast is het ook handig dat hij heea weet vanuit zijn interesse over voeding en supplementen e.d. Al vanaf eind 2008 train ik daar en nog steeds tevreden. Hangt helemaal van jezelf af hoe intensief je de begeleiding verlangt. Aanvankelijk had ik niet zoveel behoefte aan begeleiding, opmerkingen of terugkoppeling, maar wilde ik gewoon mijn schema's vooral om een beetje te weten hoe ik moest trainen. De schema's volgde ik zeer losjes en ik sloeg vaak trainingen over of wisselde trainingen om.

Tegenwoordig vind ik het wel prettig om wat meer terugkoppeling en begeleiding te krijgen en dat kan dan gelukkig ook. Inmiddels hoef ik geen trainingslogboek meer bij te houden, want de schema's volg ik zo secuur, dat het tegelijk mijn logboek is.

Trainingen krijg ik per vier weken opgestuurd, ingepland per dag en er wordt gebruik gemaakt van hartslagzone's of evt vermogenszone's. Je kunt on-line inloggen op je persoonlijke pagina en daar vul je al je bijzonderheden in: wanneer je wilt trainen, hoeveel je ongeveer wilt trainen, wat je trainingshistorie is, je blessures, je wedstrijddoelen enz enz.

De nadruk bij mijn schema's -maar dan moet ik er bij zeggen dat ik voor de lange afstand train- ligt vooral bij het fietsen.

De schema's zijn zelfs na vier jaar nog steeds afwisselend! Kosten: euro-tje of 40p/maand.

Nog een algemene opmerking: mocht je een trainer hebben gekozen, blijf daar dan een tijdje bij (tenzij het natuurlijk écht niet bevalt). Sowieso lijkt het mij verstandig om niet telkens van trainer te wisselen omdat ze vast allemaal andere trainingsfilosofien hebben, maar daarnaast - en dat is veel belangrijker - is het van belang dat een trainer jou goed leert kennen. Ben je iemand die zichzelf gauw overbelast, of ben je juist een mietje die bij de eerste regendruppels al binnen blijft zitten. Ben je iemand die bij het eerste beetje verzuring de beentjes stilhoud of ga je altijd tot diep in het rood en verder. Ben je iemand die altijd een halve zone te hoog traint, of juist eerder altijd een halve zone te laag. Hoe beter een trainer je kent, hoe beter hij zijn (of haar) schema's op je af kan stemmen.

11 Laatst bewerkt door Roy W (17-02-14 11:15:04)

Re: Trainers en schema's

Toch dit topic maar weer es nieuw leven inblazen.
Door omstandigheden ben ik op zoek naar andere begeleider.
Hoe zijn jullie situaties nu?
Wie kan er worden aanbevolen?
Tegen welke prijs?
Ik woon in noord-oost gelderland.

Laat u het maar weten wat u van wie vind.

Dank alvast

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

12

Re: Trainers en schema's

Ik ben ook net van trainer verandert. Voelt wel goed aan eigenlijk zo nieuwe inpulsen in je training zorgen dat je terug meer motivatie hebt.

13

Re: Trainers en schema's

Ik ben ook wel benieuwd naar tips die jullie hebben voor triathlon-coaches (liefst werkend met/via TrainingPeaks of iets vergelijkbaars). Ik was net een paar weken bij André Schaap, maar die kondigt nu aan er per 1 maart mee te gaan stoppen (tot verdriet van velen vermoed ik). Ik zoek nu dus vervanging.

Herman

14

Re: Trainers en schema's

Idd HermanB.
Ik moet ook op zoek ivm het stoppen van André.
Erg spijtig, maar het is niet anders.

Dus als iemand nog een goed adres weet....etc etc etc....

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

15

Re: Trainers en schema's

Hier nog 1....balen hoor, maar heb inmiddels links en rechts een email gestuurd, ook naar degene die Andre had aangeraden, maar Chris Brands en Bert Flier bijvoorbeeld zijn tegenwoordig best prijzig. Ik wacht even de reacties af en kijk waar ik het beste gevoel bij heb.

16

Re: Trainers en schema's

Dat was mij ook opgevallen DannyWs. En de sport is al niet voordelig. Ik denk dat ik thuis de prijzen van Chris en Bert er niet door krijg wink.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

17

Re: Trainers en schema's

Goede ervaringen met Lars Karmelk

18

Re: Trainers en schema's

Over welke prijzen praat je dan?

19

Re: Trainers en schema's

Als Chris Brands nog steeds € 40 per maand vraagt zou ik daar snel op intekenen. Is een hele nette prijs.

20

Re: Trainers en schema's

40 euro per maand vind ik echt geen geld. Als je jezelf laat begeleiden als recreant door bv een energielab praat je al over een 1300 euro per jaar. En dat was 5 jaar geleden dus ik weet niet wat dat vandaag kost. Ikzelf betaal 60 euro per maand.

21

Re: Trainers en schema's

petitmas schreef:

Als Chris Brands nog steeds € 40 per maand vraagt zou ik daar snel op intekenen. Is een hele nette prijs.


Volgens mij kost zijn goedkoopste pakket idd per kwartaal 125 euro maar komen extra kosten bij

22

Re: Trainers en schema's

ronnyke schreef:

40 euro per maand vind ik echt geen geld. Als je jezelf laat begeleiden als recreant door bv een energielab praat je al over een 1300 euro per jaar. En dat was 5 jaar geleden dus ik weet niet wat dat vandaag kost. Ikzelf betaal 60 euro per maand.

He Ronnyke waar word jij door begeleid, ik heb vandaag na enig mail verkeer met wat coaches besloten om voor frank heldoorn te gaan, bij zijn contact kreeg ik het beste gevoel