1

Onderwerp: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Vanmorgen gezwommen. Er schijnen veel mensen op het idee te zijn gekomen om ´s morgens te gaan zwemmen want het was slalommen langs de oversized beppende badpakken.
Toch nog 3x200 en 8x100 kunnen doen!
Tijden niet opgenomen omdat ik mijn horloge vergeten was en de seconden klok in het zwembad het niet deed.

2

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Ja het lijkt toch steeds populairder geworden dat beppen in je grootste badpak met een hippe " oldskool" badmust met bloemenmoties, vanmorgen lagen we ook met 8 man in de baan met "snelle zwemmers" leekr net een polonaise in het zwembad...  toen maar een baantje terug gegaan dus tussen de iets minder snelle mensen daar lagen we maar met z'n 3en :S

3 Laatst bewerkt door long distance (26-12-06 13:32:27)

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Tip:50 m vlinder met oversized peddels ;-))) Je hebt gegarandeerd ruimte.

4

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

yup; ik den kdat het in elke zwembad wel zo is; in twentebad word ter een baan afgelijnd voor crawl; waar dan 's ochtends ook mensen gaan zwemmen die wel crawl zwemmen maar qua snelheid hinderlijk laag zitten., snap niet dat ze niet even twee banen afzetten (ze hebben 2 25m baden open 's ochtends) is wel zo prettig voor de mensen die even willen doorzwemmen. Gelukkig heb je geen last van beppende badmutsen in die banen.

wel een keer op een dinsdagavond gehad dat er ook 2 snelle zwemmers naast elkaar bleven zwemmen; 2 banen afgezet. 1 baantje ok (Onder het mom van inhalen) maar  ca 10x heen en weer: nou nee.....

of mensen die niet doorhebben waarom er lijnen op de bodem zijn getegeld; en daar zwem je rechts van, en niet steeds links.... oftwel hij zwom dus steeds rondjes linksom tussen twee lijnen ipv linksom om een lijn.

@long distance
hmm:) is idd een subtiele en effectieve oplossing big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Maar word gewoon lid van een club, daar leer je zelf ook zwemmen, zodat anderen zich ook niet aan jou hoeven te ergeren als je hinderlijk langzaam zwemt...
Het probleem is namelijk zelden dat iemand langzaam zwemt, maar juist dat iemand denkt harder te kunnen zwemmen dan hij of zij werkelijk kan. Dit laatste is ook vaak het probleem bij de triathlonstart. Als iedereen z'n plek weet, zal het minder hectisch gaan.

6

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

@le coq
je hebt gelijk inderdaad. Maar de vereniging waar ik lid van wilde worden traint op tijden die voor mij zeer ongunstig zijn. Ik ga trouwens ook niet als een asociaal door de ´vrijzwemmers´ heen liggen rammen hoor. Ik doe gewoon rustig en dan gaat eht goed.
Wat betreft de start van een triathlon kan ik niet zo meepraten maar wel de start van stratenloopjes. Er zijn altijd mensen die rond het uur lopen op de 10 km lopen maar wel op de eerste startlijn gaan staan......word je inderdaad niet goed van.

7

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Het is inderdaad zeer vervelend om geconfronteerd te worden met personen die vinden dat ze op de eerste rij moeten liggen (bij welke start dan ook) maar daar nog niet horen.
Maar als je goed bent dan pak je ze toch binnen 15 meter.
Voor degene die aankomende winter "de zwemstart onder druk" wat willen verberen, kijk eens op: http://weshobsonperformance.com/images/video.mpeg

8

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

Mijn zwemtrainingen zijn de in de Tongelreep in Eindhoven daar hebben ze een 10 baans 50 meter bad waarvan 4 banen met lijnen voor de wat snellere zwemmers en de rest is zonder lijnen waar de puur reacreatieve zwemmers die hun baantjes zwemmen
Wanneer ik kom of het nou vroeg is of iets later,daar heb ik nog nooit geen problemen met andere zwemmmers gehad,ik kan vezekeren dat dit wel een lekker ontspannen gevoel geeft om puur op kwaliteit te trainen

9

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

@Hans van Vijmen
50m? dat is luxe smile
Twentebad heeft wel een 50m bad, maar dat is buiten en nu gesloten.
En idd, als je nie tsteeds moet opletten of je tegen iemand anders botst is dat moooi meegenomen, lig je toch een tsuk ontspannender in het water

@Le Coq & Duursporter
idem voor mij, heb mijn lidmaatschap om die reden ook opgezegd; zwemtijden zaten bij mij in de knoop met m'n werktijden.
Bij een triathlonstart sta ik vooralsnog achter in het veld smile ook om te voorkomen dat ik mijzelf zou opblazen.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10

Re: zwemmen met (zichzelf verplaatsende)obstakels

@long distance: brilliant filmpje zeg!!!

Ik lig ongeveer 3 maal per week in het water, 's ochtends voor het werken. Er liggen geen lijnen in het water, maar de snelle zwemmers blijven aan de ene kant en de obstakels aan de andere kant. Als het heel druk is ben je wel in polonaise aan het zwemmen, en dat vindt ik voor mijzelf niet echt ontspannen trainen. Helemaal als er een paar snelleere zwemmers tussen zitten. Je kan dan niet echt je eigen tempo zwemmen.

Ik ben wel van plan om lid te worden van een triathlon vereniging. Hier in de buurt heb ik eigenlijk de keuze uit 3. Hierdoor kan ik kiezen voor de vereniging die traint op voor mij gunstige tijden. (het zwemmen kan bij mij nog welk een stukje beter.)
Binnenkort ga ik het ook eens proberen in het zwembad in Dordrecht. Das ook een 50 meter bad.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......