1

Onderwerp: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik zat er aan te denken om te beginnen met magensium supplementatie.
iemand van julliie die daar ervaring mee heeft?

groetjes Paul

2

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik doe voor mijn studie ook onderzoek naar magnesium supplementatie. Maar ik moet mij eerst orienteren op dit gebied.
Ik doe dit door middel van een enquete, dus als je magnesium gebruikt en 1 minuut de tijd hebt, zou je hem dan in willen vullen.

http://www.surveymonkey.com/s/T2N6R7B


alvast bedankt

3

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Heb het alleen gebruikt toen ik last kreeg van kramp in mijn kuiten bij zwemmen of 's nachts. Hielp goed!

triathlon is 3x leuker!

4

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

paul312 schreef:

Ik zat er aan te denken om te beginnen met magensium supplementatie.
iemand van julliie die daar ervaring mee heeft?

groetjes Paul

Heb je een magnesium tekort?

5

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik gebruik het ook tegen kramp(heeft te maken met de hoeveelheid vocht die ik verlies tijdens een training). Dagelijks neem ik een bruistablet, en al jaren geen last meer. Ze zijn o.a. te koop bij Lidl en Action, en helpt bij mij prima.

6

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Als je aanhoudende kramp hebt kun je beter naar de oorzaak proberen te zoeken dan preventief supplementen te nemen. Meer drinken,meer groenten/fruit,minder vlees enz.

7

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Mee eens, als het met de juiste voeding opgelost kan worden, dan vooral doen.

Oorzaak bij mij is bekend, want dat is overmatig zweten, dus ook overmatig verlies van mineralen. Dit kun je opverschillende manieren compenseren, bijv. met de juiste sportdrank (want water alleen vult de mineralen niet aan). Het nemen van sportdrank of gel's is overigens ook vaak een combinatie van supplementenm + koolhydraten en dat neemt vrijwel iedereen tijdens een langdurige inspanning, omdat het nu eenmaal handiger is dan bananen en krentenbollen mee te nemen.  Omdat ik veel train is in mijn geval een magensium supplement een goede oplossing. Ik gebruik het sinds 2005 en daarna nooit meer wakker geworden van de kramp.

8

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Dan ken je idd de oorzaak. Ik had bij mijn laatste marathon ook last van krampen en ook eens over nagedacht en ik denk te veel koffie/ alcohol en te weinig water gedronken in de laatste weken. Nu heb ik vanmorgen een duurloopje van een 24km gedaan en kreeg precies weer wat last zal toch eens dieper moeten zoeken denk ik.

9

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

ja ik heb ook last van overmatig zweten en van nature een tekort aan magnesium. Ik heb mijn dieet al zo aangepast dat ik genoeg binnen zou moeten krijgen maar dat lukt nog niet erg. Daarom dacht ik aan supplementen.

10

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Klopt het trouwens dat er maar heel weinig mensen magnesium supplementen gebruiken?
Want ik krijg verrassend weinig reacties op de enquete terwijl ik het op alle fora waarvan ik al een tijdje lid ben heb geplaatst.
iemand een idee?

11

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik gebruik geen magnesium supl.
Ik heb even geprobeerd om je enquete in te vullen, maar er zit een fout in. Op het moment dat ik aangeef dat ik geen mg. gebruik, zou de enguete klaar moeten zijn. Dat blijkt niet het geval, ik blijk desondanks toch de andere vragen te moeten invullen. Zoals de enquete nu is opgebouwd krijg je alleen reacties van personen die mg. gebruiken.

12

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik gebruik mg pilletjes aan het begin van het buitenzwemseizoen, een maand of 2, helpt een beetje tegen kramp in de kuiten. de enquete is voor mij niet in te vullen.

13

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

ja het is ook de bedoeling dat alleen magnesium gebruikenden hem invullen. Ik doe namelijk geen onderzoek naar het feit of er wel of geen magnesium wordt gebruikt. Het onderzoek is gericht op de beweegredenen van mensen om magnesium te gebruiken

14

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

ja maar gedurende die 2 maanden heb je als het goed is wel een bepaald inname patroon van magnesium. En daarbij zijn je beweegredenen ook nog een duidelijk

15

Re: het gebruik van magnesium supplementen?

Ik slik nu 3 mnd iedere ochtend een Mg pil van Ortica met als doel het herstel na zwaardere training te bevorderen. Tov de wedstrijden die ik 'voor' en 'na' deed zie ik een groot verschil.
Volgens mijn coach kun je na 3 mnd stoppen met slikken aangezien je dan van nature het Mg niveau in je lichaam heb aangepast aan de activiteiten.

Mvg

1-2-Tri!