1

Onderwerp: Pijntjes na lopen op de loopband?

Aangezien het zo koud was de afgelopen weken en ik toch wel een koukleum ben, ben ik aan paar keer binnen op de loopband gaan rennen. Ik merk dat ik daarna veel meer last heb van pijntjes en dat ook een oude knieblessure weer op begint te spelen. Verder zit het vooral in mn enkel, de pezen lijken overbelast. Er er iemand met dezelfde ervaring? En wat zou ik er eraan kunnen doen? Buiten trainen is sowieso de beste optie en dat heb ik nu ook weer opgepakt nu de sneeuw weg is, maar ik ben toch benieuwd of er iets is waardoor ik mezelf niet zo overbelast tijdens het loopband rennen.

2

Re: Pijntjes na lopen op de loopband?

Is het een zachte loopband? Heel veel loopbanden zijn zo zacht dat je te weinig stabiliteit hebt. Alsof je ineens overschakelt op continu in los zand lopen zeg maar.

3

Re: Pijntjes na lopen op de loopband?

Normaal zou het omgekeerd moeten zijn een loopband is meestal iets meer comfort. Loop je niet te statisch op een loopband terwijl je anders de rest van je lichaam meer gebruikt? Ikzelf doe mijn recup trainingen daarom meestal op de loopband zodat ik zacht en niet te hard kan lopen.

4

Re: Pijntjes na lopen op de loopband?

Geen idee of het een zachte loopband is, maar ik heb wel een gevoel van instabiliteit. En zou idd kunnen dat ik wat houterig loop. Zal kijken of ik er mss wat meer ontspanning in kan brengen. Bedankt!