1

Onderwerp: Buiten zwemmen

Wie zwemt er momenteel al buiten? (open water)
Waar is dat goed te doen?
In wetsuit neem ik aan?
Wat is momenteel de watertemperatuur?
En de waterkwaliteit?

Misschien een aantal domme vragen, maar ja ik vroeg het me af en vind hier misschien m'n antwoorden.

Groet
Roy

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

2

Re: Buiten zwemmen

Open water is momenteel een graad of 6-7 kouder dan normaal ivm de lage temperaturen van de afgelopen maanden. Het wordt een frisse start in mei ben ik bang smile Wetsuit, uiteraard. Pas boven de 20 graden (watertemperatuur) overweeg ik om zonder pak te gaan zwemmen.

Waterkwaliteit is een ander topic over, staat een hele rits van plassen enzo waar je prima terecht kan.

3

Re: Buiten zwemmen

En zwemt er toevallig iemand regelmatig in open water in de buurt van Epe?
Wellicht dan samen trainen?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

4

Re: Buiten zwemmen

Bussloo, maar dat is niet direct naast Epe. Wel de moeite van het ritje waard! Doorgaans glashelder. Ik hoop dat het al gauw weer kan, ik heb er gruwelijk zin in.

5

Re: Buiten zwemmen

Kom er dagelijks kort langs, werk in arnhem namelijk.
Dus wellicht maar es iets afspreken.....

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

6

Re: Buiten zwemmen

Ik heb vorige week in een buitenbad gezwommen en dat was ijs ijs koud. Maar zal ook wel blij zijn dat ik in open water kan beginnen trainen. Ben benieuwd voor de eerste triathlons in Mei want het water zal toch wel lange tijd koud blijven dit jaar of de zwemproef dan zal doorgaan? Vorig jaar hier in Zwijndrecht is de start een half uur ofz uitgesteld omdat ze eerst geen toelating kregen dus dat zal dit jaar zeker niet beter zijn.

7

Re: Buiten zwemmen

Roy W schreef:

Kom er dagelijks kort langs, werk in arnhem namelijk.
Dus wellicht maar es iets afspreken.....

Ja prima joh. Ik werk in Ede dus kom er ook elke dag langs richting Deventer. Wetsuit en een handdoek is makkelijk meenemen.

8

Re: Buiten zwemmen

We zijn alweer een paar weken verder... Wordt er al buiten gezwommen? En ga je dan dood of valt het mee?
Ik zag op www.actuelewaterdata.nl dat het water in binnenland zo'n 13 graden is. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het nu alweer zou kunnen gezien de schitterende winter die we achter ons hebben....

9

Re: Buiten zwemmen

Ik heb woensdag buiten gezwommen in een meertje in het bos en dit was zeer goed te doen. Als ik instak voelde het zelfs lauw aan. Wel met pak natuurlijk en 2 badmutsen.

10

Re: Buiten zwemmen

ronnyke schreef:

Ik heb woensdag buiten gezwommen in een meertje in het bos en dit was zeer goed te doen. Als ik instak voelde het zelfs lauw aan. Wel met pak natuurlijk en 2 badmutsen.

Als je twee badmutsen nodig hebt, vind ik het te koud smile

11

Re: Buiten zwemmen

Ik had 2 badmutsen op of ik ze nodig had is een andere zaak tongue  btw ik ben dan ook maar een 1e klas watje. Maar deze week ga ik zeker terug want heb nog wel wat werk aan mijn zwemmen mad

12

Re: Buiten zwemmen

vandaag voor het eerst buiten geweest, 25 minuutjes, pak en 2 badmutsen. Natuurlijk effe een paar seconden koud met inkomen, en na een tijdje krijg je wat koude voeten, maar het was goed te doen.

13

Re: Buiten zwemmen

Wat helpt is eerst inzwemmen, (koud) water in je pak laten lopen, als je er dan uitkomt lekker even laten opwarmen tot lichaamstemperatuur, en als je dan opnieuw te water gaat hou je het veel warmer; er loopt dan niet (of veel minder) opnieuw koud water in je pak.

Vandaag zo gezwommen in triatlon Lille (14 gr), en geen last gehad van de kou.  't was ook wel mooi weer, dat helpt wanneer je er weer uitkomt. ;-)

14

Re: Buiten zwemmen

ronnyke schreef:

Ik heb woensdag buiten gezwommen in een meertje in het bos en dit was zeer goed te doen. Als ik instak voelde het zelfs lauw aan. Wel met pak natuurlijk en 2 badmutsen.

En waar was dat?  Ik heb vandaag naar de ster gebeld en blijkbaar mag/kan je er nog niet zwemmen.
Zou dringend eens mijn wetsuit willen uitproberen. Het liefst buiten.

15

Re: Buiten zwemmen

Normaal mag je vanaf Mei op vrijdagavond zwemmen in de sterre. Ikzelf heb in de Clinge weeste zwemmen deze week ga er donderdag ook zwemmen aangezien het zwembad in Sint Niklaas dan gesloten is.

16 Laatst bewerkt door Rose69 (06-05-13 23:15:50)

Re: Buiten zwemmen

Vandaag heerlijk gezwommen in het Henschotermeer bij Woudenberg in mijn nieuwe wetsuit Sailfish Attack. Tevens mijn 1e x in wetsuit. Laatste ff wennen met de armen maar verder voelde het meer en water vertrouwd en was zalig. Zwom zelfs al tussen badende kinderen door tijdens mijn halve triathlon training.

Hier een filmpje van mijn 1e doorkomst op 1km https://dl.dropboxusercontent.com/u/700 … %20tri.mp4

Wat mij betreft is het open water seizoen geopend.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

17

Re: Buiten zwemmen

ronnyke schreef:

Normaal mag je vanaf Mei op vrijdagavond zwemmen in de sterre. Ikzelf heb in de Clinge weeste zwemmen deze week ga er donderdag ook zwemmen aangezien het zwembad in Sint Niklaas dan gesloten is.

Ja dat klopt, in het weekend kan je zwemmen ALS er een redder is. En als het goed weer is.  sad

18

Re: Buiten zwemmen

Rose69 schreef:

Vandaag heerlijk gezwommen in het Henschotermeer bij Woudenberg in mijn nieuwe wetsuit Sailfish Attack. Tevens mijn 1e x in wetsuit. Laatste ff wennen met de armen maar verder voelde het meer en water vertrouwd en was zalig. Zwom zelfs al tussen badende kinderen door tijdens mijn halve triathlon training.

Hier een filmpje van mijn 1e doorkomst op 1km https://dl.dropboxusercontent.com/u/700 … %20tri.mp4

Wat mij betreft is het open water seizoen geopend.


Wat ziet deze locatie er super uit, heb je ook enig idee wat voor een water temp het nu is ???

en toevallig ook een adres / bestemming om op deze plaats te komen

19

Re: Buiten zwemmen

marcelca schreef:
Rose69 schreef:

Vandaag heerlijk gezwommen in het Henschotermeer bij Woudenberg in mijn nieuwe wetsuit Sailfish Attack. Tevens mijn 1e x in wetsuit. Laatste ff wennen met de armen maar verder voelde het meer en water vertrouwd en was zalig. Zwom zelfs al tussen badende kinderen door tijdens mijn halve triathlon training.

Hier een filmpje van mijn 1e doorkomst op 1km https://dl.dropboxusercontent.com/u/700 … %20tri.mp4

Wat mij betreft is het open water seizoen geopend.


Wat ziet deze locatie er super uit, heb je ook enig idee wat voor een water temp het nu is ???

en toevallig ook een adres / bestemming om op deze plaats te komen

Geen idee wat de temperatuur is maar ik kijk altijd naar weerstation Houten: http://weerstation-houten.nl/index2.php die gisteren 14,8 graden afgaf voor de Rietplas. Ik had het idee dat Henschoter zeker warmer was op sommige plekken zeker warm met de zon er op. Max 2 meter diep maar dat is zeker niet overal. Soms moet je het midden zoeken om niet je armen over de bodem te laten gaan ;-)

Is ook super locatie. Je moet wel betaald parkeren voor de auto, niet voor de fiets trouwens en entree is gratis en open tussen zonsop- en ondergang. Zie mijn data: http://connect.garmin.com/activity/308763710

Het is tussen Zeist en Woudenberg (vlakbij): http://www.recreatiemiddennederland.nl/ … rmeer.html

Veel triatleten testen. Het rondje wat ik doe is net 1 km dus makkelijk tellen. Waar ik opstap is prettiger omdat je van gras naar water loopt, bij ingang is het nog even over zandstrand.

Ik heb er vorig jaar een aantal keren in de vroege ochtend gezwommen, niemand die er was behalve de parkdienst en heel meer voor mezelf, nouja soms want er waren van de camping later meer vroege badgasten :-)))

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

20

Re: Buiten zwemmen

Vandaag weer in Zijkanaal B tussen Amsterdam en Velsen gezwommen, max 2,5 meter diep en nu lekker op temperatuur.

21

Re: Buiten zwemmen

Vanavond gezwommen in de kleine plas van Madestein en dat ging perfect, geheel niet koud. Morgen weer!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

22

Re: Buiten zwemmen

Weet er iemand of je al kan zwemmen in Rotselaar (regio Leuven)?

Andere mogelijkheden in Vlaams Brabant?

23

Re: Buiten zwemmen

Gisteren gaan zwemmen in het meer en het was uit het water precies kouder dan erin hmm ga vanaf nu elke week 1 training in buitewater doen baat het niet schaad het niet wink

24

Re: Buiten zwemmen

Iemand al in Bussloo gezwommen?

25

Re: Buiten zwemmen

wezep schreef:

Iemand al in Bussloo gezwommen?

YEZZZZZ, vorige week woensdag. Was heel goed te doen. Wel een beetje koude handjes en snuit de eerste 5 minuten, maar daarna was het eigenlijk alleen maar genieten. Het is naderhand niet overdreven zonnig geweest dus ik verwacht dat er wel weer 1 a 2 graadjes watertemperatuur vanaf gegaan zijn (vrij diep dus onderin zal het nog frisjes zijn en de bovenlaag warmt nu totaal niet op). Zal nu niet echt super lekker zijn. Even een paar daagjes de zon erop.

Maar het was wel weer heerlijk om buiten in de plomp te liggen. Ik heb het gewoon echt gemist.