26 Laatst bewerkt door bvoruns (21-07-13 17:05:34)

Re: Frame Planet X

Scighera schreef:
bvoruns schreef:
Scighera schreef:

@BVOruns
zou aan die mountainbike niet beginnen, die lekker zo laten en beter kijken op marktplaats voor een leuke fiets....

Beter ja, maar dat gaat niet gebeuren. Tenzij ik ze ga stapelen is er geen plek meer voor meer dan 2 sad

pssssst...ze passen ook perfect in woon of slaapkamer....daar heb ik ze staan (A)

Dat gaat hier niet gebeuren...

Wat vind jouw partner (if any) daar dan van.. of was dat de keuze "ik eruit of die fiets eruit". Dat is voor mij het punt niet.. wil zo'n ding niet in de huiskamer hebben.

27

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Iets duurder? € 2300 tegen € 1300 Tja, tis maar wat je "iets" noemt natuurlijk  cool

Scighera, dank voor de uit-1-zetting en de foto's. Denk dat ik toch ook zelf ga (laten  tongue ) bouwen.
Kan ook nog aan diverse losse onderdelen komen, heb de wedstrijdwielen al en het is niet meteen € 1300

Wat voor trapas gaat er overigens in? Alles is/wordt nu BB30 (wat me ook geen moer zegt) maar belangrijkste is dat, mocht de trapas stuk gaan er wel vervanging te koop is.

Je schreef overigens een M als maat, maar eh...........ik ben 189, rij nu ook op de grootste CUBE aerium. Hoe kan je bepalen welke maat je nodig hebt?

Ja ik heb het dan enkel over het kader... die 1000 euro verschil zit hem ook in de groep en wielen.

28

Re: Frame Planet X

bvoruns schreef:
Scighera schreef:
bvoruns schreef:

Beter ja, maar dat gaat niet gebeuren. Tenzij ik ze ga stapelen is er geen plek meer voor meer dan 2 sad

pssssst...ze passen ook perfect in woon of slaapkamer....daar heb ik ze staan (A)

Dat gaat hier niet gebeuren...

Wat vind jouw partner (if any) daar dan van.. of was dat de keuze "ik eruit of die fiets eruit". Dat is voor mij het punt niet.. wil zo'n ding niet in de huiskamer hebben.

Ex-vriendinnen waren er aan gewend smile En maak de fiets schoon na elke rit + ze vallen onder de inboedelverzekering (daarnaast is de berging te klein voor 5 fietsen tongue )

Het liefst zo ik een extra kamer hebben puur voor trainingsmateriaal, maar helaas, heb een woonkamer en een hele grote slaapkamer...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

29

Re: Frame Planet X

TOP, bedankt

30

Re: Frame Planet X

Mijn interesse is gewekt smile Niet voor n TT frame, maar zag ook scherp geprijsde carbon road frames (430,- incl verzending). Ik heb nu een alu racefiets (modeljaar 07 geloof ik) en deze is toch een stukje slapper dan mijn giant TT (ook alu, maar stijf). Groot verschil als ik vd een op de ander stap. Dus nu maar 's uitvogelen of alle onderdelen van mn gazelle dauphiné op een planet x frame passen... Wielen / remmen lijkt me geen probleem, bb30 kan je omzeilen lees ik al (heb shim ultegra).. iemand nog tips waar ik op moet letten? Zadelpen diameter sowieso.

31

Re: Frame Planet X

Al zou het frame voor BB30 geschikt zijn, dan kun je er alsnog een adapter in persen met BSA-draad. Ik kan het weten want datzelfde geintje heb ik met mijn BeOne Raw ook gedaan (vanwege inderdaad een crankstel dat ik nog had van een vorige fiets). Even kijken of er ook een vork bij zit. Zo niet even goed opletten of het een standaard vork is of een tapered vork met oversized onderzijde, zodat je de goede headset bestelt. Verder is eigenlijk alleen het crankstel interessant, in principe zou je de rest zonder probleem over moeten kunnen zetten.

Als er een vork bij zit zou ik Ian van Planet X wel even mailen of ze de vork gemonteerd leveren of los. Vraag in elk geval of ze de vork niet af willen zagen! Niets irritanter (en lelijker) dan moeten gaan zitten rommelen met steile stuurpennen omdat de vork laag afgezaagd is terwijl je het anders misschien met een paar simpele spacertjes op had kunnen lossen...

Laatste tip; als je toch bij PX gat bestellen, pluis dan de hele site na. Er zitten qua sturen, cranksets, stuurpennen, snelspanners etc vaak aanbiedingen bij die je nergens goedkoper kan vinden.

32

Re: Frame Planet X

wat betreft TT frame: vork wordt niet afgezaagd geleverd wanneer je een losse frameset besteld.

Aanbiedingen daar zijn zeker interessant, oa flinke kortingen (60% oid) op DEDA sturen, stuurpennen en zadelpennen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

33

Re: Frame Planet X

Ik word steeds ongeduldiger om te gaan bestellen, maar moet het einde van ons seizoen afwachten.
Fingers crossed dat het frame er dan nog is.

Hebben ze trouwens elk jaar dit soort grappen?

34

Re: Frame Planet X

PX heeft het hele jaar door grappen. Maar rond november/december is het meestal wel extra grappig.

35

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Ik word steeds ongeduldiger om te gaan bestellen, maar moet het einde van ons seizoen afwachten.
Fingers crossed dat het frame er dan nog is.

Hebben ze trouwens elk jaar dit soort grappen?

had mijn roze ook in een grap gekocht.... nu is de grap nog mooier....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

36

Re: Frame Planet X

Bedankt voor de tips, ik heb PX gemaild met een paar vragen smile

Dit frame heb ik op t oog: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FRP … e_and_fork

37

Re: Frame Planet X

Die geel met groene toch?  wink

38

Re: Frame Planet X

Wel ver genoeg naar beneden scrollen Bleek, hou in de gaten dat niet alle kleuren en maten leverbaar zijn en dat ook niet alle kleuren/maten € 414,00 euro zijn....

Mocht je kleur en maat er wel tussen zitten; mooie bike! Ik vind het een mooi frame.

39

Re: Frame Planet X

Dorter, vertel.......over de "christmas jokes"  tongue
Eindejaars uitverkoop of zo? De nieuwe modellen komen dan en de "oude" moeten er uit?

Dus dan is het juist niet erg om even te wachten? Ik heb alle tijd. Ik denk geen wedstrijden meer dit jaar, we hebben sowieso nog gasten t/m 14 september en 28 september zit ik in NL.

Op 15 sept kan ik nog een sprint meedoen van onze club in Limoges en dan hebben we het wel gehad. Denk er over om de marathon van La Rochelle dan wel Cognac te gaan doen, allebei in november. Kan lekker trainen straks.

Maar eh........als er echte uitverkoop komt einde jaar dan wacht ik dat zeker even af

40

Re: Frame Planet X

Wordt een zwarte voor mij, kreeg gisteravond een mail van DPD dat deze in transit is, schijnbaar heeft er niemand zaterdag/zondag/maandag de mailbox gecheckt en mijn verzoek om een andere kleur gezien tongue

morgen is ie binnen iig, kan ik komend weekend een begin maken met opbouwen (meeste werk is de onderste balhoofdconus monteren tongue )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

41

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Dorter, vertel.......over de "christmas jokes"  tongue
Eindejaars uitverkoop of zo? De nieuwe modellen komen dan en de "oude" moeten er uit?

Dus dan is het juist niet erg om even te wachten? Ik heb alle tijd. Ik denk geen wedstrijden meer dit jaar, we hebben sowieso nog gasten t/m 14 september en 28 september zit ik in NL.

Op 15 sept kan ik nog een sprint meedoen van onze club in Limoges en dan hebben we het wel gehad. Denk er over om de marathon van La Rochelle dan wel Cognac te gaan doen, allebei in november. Kan lekker trainen straks.

Maar eh........als er echte uitverkoop komt einde jaar dan wacht ik dat zeker even af

hmm, weet dat nog zo net niet, de stealth staat daar al een tijdje in de aanbieding ivm de exocet, of ze een nieuw frame verwachten: geen idee

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

42

Re: Frame Planet X

November en december zijn altijd goede maanden om fietsen/onderdelen online te kopen. Maar bij Planet X kom je dan vaak kortingen tegen die eigenlijk niet of amper kunnen (maar doe er uw voordeel mee), het tabje Clearance Corner puilt dan nog wel eens uit. Of je nu tot eind 2013 moet gaan wachten weet ik niet, de voorraad blijft niet oneindig en aanbiedingen houden er soms ook maar zo weer mee op. Heel veel goedkoper zal dit frame denk ik niet worden.

43

Re: Frame Planet X

volgend DPD tracking moet ik morgen met de auto naar de werk ipv fiets tongue frame wordt morgen bezorgd! big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

44

Re: Frame Planet X

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1002322_10151610694478541_1237480103_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/935075_10151610694888541_1436504245_n.jpg

tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

45

Re: Frame Planet X

even een citaat vanuit Weigthweenies forum m.b.t. BB30 vs externe cups:

shimano does not do BB30 because they do not believe that BB30 is a superior standard. they have argued this before, and as a mechanical engineer, their argument does have merits. BB30 gives you a tiny and, to a human, imperceptible increase in stiffness for much much higher complexity in maintaining the system. you get smaller Q factor, yes, but that is not a good enough reason IMO. it is, technically more robust to the elements than outboard bearings, but they are a PAIN to replace if something goes wrong. outboard cransk are much easier to replace, more versatile, and less likely to damage your frame on installation. same goes for PF30, and to an extent, BB86 and BBright as well. shimano will also make less money. so I DO see why they would not support BB30.

BB30 is popular among frame manufacturers because it saves them money. it's much faster and cheaper to purchase an OE spec bearing and press it into the fram than having to machine out steel threaded inserts and bond them into frames. it's a simple case of frame manufacturers versus shimano here. but shimano is sticking to their guns and as the major industry player, they have evrey right and clout to do so.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

46

Re: Frame Planet X

sad krijg echt de kriebels als ik dit frame zie en voor die prijs sad!!! Echter moet er dan eerst een MTB de deur uit ivm ruimte en heb ik mezelf ten doel gesteld weer 75 kg te wegen alvoren een TT fiets op te mogen bouwen wink. Helaas blijf ik al maanden op de 80kg steken.........

#enjoylife

47

Re: Frame Planet X

rinke schreef:

sad krijg echt de kriebels als ik dit frame zie en voor die prijs sad!!! Echter moet er dan eerst een MTB de deur uit ivm ruimte en heb ik mezelf ten doel gesteld weer 75 kg te wegen alvoren een TT fiets op te mogen bouwen wink. Helaas blijf ik al maanden op de 80kg steken.........

Dan weet je waar je aan kan en moet werken ;-)

48

Re: Frame Planet X

Scighera schreef:

tongue

Dat ziet er wel gaaf uit....

49

Re: Frame Planet X

bvoruns schreef:
rinke schreef:

sad krijg echt de kriebels als ik dit frame zie en voor die prijs sad!!! Echter moet er dan eerst een MTB de deur uit ivm ruimte en heb ik mezelf ten doel gesteld weer 75 kg te wegen alvoren een TT fiets op te mogen bouwen wink. Helaas blijf ik al maanden op de 80kg steken.........

Dan weet je waar je aan kan en moet werken ;-)

Tja, dat betekend dat ik honger moet gaan lijden wink.. Anyway vrees ook dat ik bij 78kg het frame laat komen smile

#enjoylife

50

Re: Frame Planet X

rinke schreef:
bvoruns schreef:
rinke schreef:

sad krijg echt de kriebels als ik dit frame zie en voor die prijs sad!!! Echter moet er dan eerst een MTB de deur uit ivm ruimte en heb ik mezelf ten doel gesteld weer 75 kg te wegen alvoren een TT fiets op te mogen bouwen wink. Helaas blijf ik al maanden op de 80kg steken.........

Dan weet je waar je aan kan en moet werken ;-)

Tja, dat betekend dat ik honger moet gaan lijden wink.. Anyway vrees ook dat ik bij 78kg het frame laat komen smile

Een maandje alleen spaghetti met tomatenketchup en je bent de man (en je hebt geld voor de PX).