1

Onderwerp: Gel

Heeft er iemand enig idee na hoeveel tijd een gelletje z'n werk doet, en zo ja hoe lang?

1-2-Tri!

2

Re: Gel

Geen idee hoe lang het duurt voordat het werkt.
Volgens mij geeft 1 gel energie voor ongeveer 20 minuten.

3

Re: Gel

Als je in de tour zag dat Froome een inzinking kreeg en hij een gelletje van zijn ploegmaat kreeg begon dat precies vrij vlug te werken. Een gel bevat rond de 25a30gr Kh dus zal de duur ook afhangen hoe intensief je inspanning is eer deze verbrand zijn.

4

Re: Gel

Ik bedoelde ook niet voor dat je gaat slapen of tijdens een dagje op kantoor  lol

5

Re: Gel

Aviator schreef:

Heeft er iemand enig idee na hoeveel tijd een gelletje z'n werk doet, en zo ja hoe lang?


Volgens duurt het iets van een kwartier tot 20 minuten voordat de gel omgezet is in energie. Hoe lang die werkt weet ik niet precies. Je hoort er verschillende verhalen over. Het zal inderdaad ook sterk afhangen van je inspanning. Op de marathon nemen sommigen om de 20 minuten een gelletje, anderen elke 45-55 minuten. Kwestie van zelf uitproberen wat het beste voor je werkt. Wat voor mij goed werkt bij het hardlopen is een gel zodra ik begin en dan elke 40-45 minuten.

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.