26

Re: Triathlon Viersel

Ik had net je uitslag al gezien op de site van KTT. Proficiat alvast mooi dat je op zo een korte periode al 3 sporten kunt combineren.

27

Re: Triathlon Viersel

Zo net terug uit Viersel. Goed georganiseerde wedstrijd en een zeer snel parcours. Gezien de resultaten was dit een mooi test moment voor de IM 70.3 Luxembourg.

Prognose:                             Daadwerkelijk:
Zwemmen:  16min                  17,04 min   (valt een beetje tegen maar laatste weken wat minder intensief gezwommen)
T1:              1min                   1,35 min
Fietsen:      68min                  64,24 min   (hard gefietst, maar mezelf niet opgeblazen)
T2:              1min                   1,24 min
Lopen:        45min                 42,42 min   (het vele lopen werpt zijn vruchten af)
------------------------
Totaal:        2h11min.             2h 07min 04sec

Erg tevreden hoe ik ervoor sta. Heb zin in 08 september. big_smile

28

Re: Triathlon Viersel

Eerst en vooral wil ik hier iets kwijt : IK BEN TRIATLEET  big_smile

Vanmiddag mijn eerste kwarttriatlon voltooid te Viersel.

Mijn prognose was :

Zwemmen:  17min
T1:              3min
Fietsen:      80min
T2:              3min
Lopen:        50min
------------------------
Totaal:        153 = 2u33min

ik had schrik voor het lopen want laatste loopje liep voor geen meter

Resultaat :

Zwemmen:  15min29sec
T1:              2min21sec
Fietsen:      1u17min06sec
T2:              1min23sec
Lopen:        53min38sec
------------------------
Totaal:        2u29min57sec

Super, onder de 2u30 voor mijnen eerste, en ik weet nu waar ik op moet letten en trainen. smile

29

Re: Triathlon Viersel

Hmmz ik vrees dat ik wat in een negatieve spiraal zit. Met de pech in Oudenaarde nu een pijnlijke duik genomen op de fiets. Maar goed heb de wedstrijd kunnen afmaken maar ben zo stijf als een plank nu.

Zwemmen:21:53 valt me wat tegen
Fietsen:1:12:06 met die duik veel tijd verloren ketting er 2x af en voorwiel eruit pfff
lopen:46:11 is wat mijn niveau op de moment
Dus met wissels erbij 2u22min en 20sec

Sam nog proficiat met je status van triathleet nu wink

30

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Sam nog proficiat met je status van triathleet nu wink

Thx, en hou u maar vast want mijn streefdoel is nu 'samen met Ronnyke' over de meet komen.   wink

31

Re: Triathlon Viersel

Dit lijkt wel een titel voor een soap program lol er heeft vandaag een poosje een motard met een camera naast me gereden om te filmen dus wie weet. De 111 in Bilzen staat nog op het programma dit jaar dus waag je kans.

32

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Dit lijkt wel een titel voor een soap program lol er heeft vandaag een poosje een motard met een camera naast me gereden om te filmen dus wie weet. De 111 in Bilzen staat nog op het programma dit jaar dus waag je kans.

100km fietsen is mij voorlopig nog niet gegeven, maar er zal aan gewerkt worden...

Ik ken iemand bij de VTM, misschien wil die de rechten al kopen.

33

Re: Triathlon Viersel

Nog volk dat hier meedoet?

Dit jaar amper (lees: af en toe eens lopen, af en toe eens fietsen en zo goed als niet gezwommen) kunnen trainen door het werk (nieuw project dat me al enorm tegensteekt, nog 3 jaar te gaan!).
Ondanks dat ik absoluut niet getraind ben kriebelt het toch om dit jaar nog 1 wedstrijd te doen en Viersel is achter mijn hoek. Het zal de 1/8 worden en ik heb absoluut géén verwachtingen (zuiver recreatief, puur voor de fun!).

Iemand nog tips over het parcours enzo?
Proberen dit weekend nog wat km's te fietsen, volgende week te lopen + nog 2x het zwembad induiken. Gelukkig heb ik wel op mijn voeding gelet en weeg ik een 5-tal kg (hopelijk vooral vet en niet te veel spiermassa) minder dan tijdens mijn wedstrijden vorig seizoen.

Mijn voorspelling (zeer ruim gerekend zodat ik volgende week kan zeggen dat het een pak vlotter ging):
500m zwemmen: 12min
23km fietsen: 48min
5km lopen: 25min
Wissels: 5min
Totaal: 1u30

34

Re: Triathlon Viersel

Ik doe de kwart daar nog eens mee. Word mijn laatste tri voor dit jaar :-( Maar train nu ook niet echt nog veel meer.