1

Onderwerp: Gekneusde enkel

Hallo, ik heb al een tijdje niets meer geschreven op dit forum.
Komt omdat ik een een tijd ook niet meer heb kunnen trainen, i.v.m. een zwaar gekneusde enkel.
Ik ben ongelukkig op de rand van een trampoline geland, wat behoorlijk pijnlijk was.
Baal er stevig van omdat het net zo lekker ging met trainen.
Hoplelijk kan ik over een paar weken weer aan de slag om de opgelopen achterstand weer een beetje goed te maken.

2

Re: Gekneusde enkel

ajh, das niet zo best he!

Wanneer denk je weer te kunnen beginnen?

Ik ben ongelukkig op de rand van een trampoline geland, wat behoorlijk pijnlijk was.

trampolines blijven levensgevaarlijk he!? tongue

in ieder geval sterke met revalideren!!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3

Re: Gekneusde enkel

Ben vandaag nog in het ziekenhuis geweest, inderdaad voor de foto's.
Mijn huisarts wil uitgesloten hebben dat mijn kuitbeen is gebroken.
Ik heb namelijk na 4 weken nog behoorlijk pijn aan mijn enkel en onderbeen, wat niet normaal is volgens mijn huisarts.
Even afwachten dus, sporten zit er voorlopig niet in, eerst maar eens pijnvrij lopen.....

4

Re: Gekneusde enkel

Ik heb vorige week een MRI scan laten maken, omdat het totaal niet opschiet met die enkel.
Uitslag: klein gedeelte in enkel met botoedeem ( botkneusing), het vlies van de spronggewrichten is ontstoken en er zit een verdikking in de pees die naar de onderkant van je voet loopt.
Conclusie: dit jaar geen triathlon voor mij!
Verwachting is dat ik nog een herstel tijd heb van 4 tot 6 maanden, voordat ik weer een beetje kan gaan hardlopen.
Balen.........

5

Re: Gekneusde enkel

hmm, dat is erg balen ja. En dat door een trampoline. Ik hoop  dat je snel weer het fietsen mag gaan oppakken, weet niet hoe lang dat duurt, ik neem aan dat je nu op krukken loopt?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Gekneusde enkel

Nee, ik loop niet meer op krukken.
Het probleem met de enkel is dat ik hem niet goed kan afwikkelen, waardoor ik nogal houterig loop.
Dus stevig ddorwandelenkan ik nog niet.
Fietsen mag ik wel, alleen met een niet zo soepele enkel gaat dat ook nog niet zo lekker.
Beetje zwemmen gaat goed, alleen het flipperen gaat wat lastig.

7

Re: Gekneusde enkel

Hallo allemaal.
Intussen zijn we heel wat maanden verder en kan ik nog steeds niet goed hardlopen.
Heb nog steeds pijn en de enkel voelt nog heel stijf aan.
Heb wel gemerkt dat ik iets beter op mijn voorvoet kan landen, misschien een goede reden om daarop te gaan oefenen.
Ook het fietsen gaat nog niet helemaal soepel, hoewel dat de goede kant op gaat.
Dit seizoen zal ik in ieder geval geen wedstrijden meer kunnen doen en daar baal ik stevig van.

8

Re: Gekneusde enkel

Hallo!
En we zijn zo maar weer 5 maanden verder, ik ben nu sinds een maandje of 2 weer een beetje aan het lopen,
hoewel het nog steeds niet soepel gaat, en dat na ruim een jaar!
Ben wel blij dat ik weer wat kan doen, heb me ingeschreven voor 5 wedstrijden dit jaar.

9

Re: Gekneusde enkel

Kijk eens aan, das goed nieuws!!! Helemaal top voor je dat je weer wat kan gaan doen.
Succes het komende seizoen, ennuh, kijk uit voor trampolines he!?

Gelukkig hebben we de foto's nog.......