1

Onderwerp: Kuitblessure wat nu??

Half november vorig jaar heb ik een kuitblesure opgelopen (Zweepslag) Op 16 december toch kunnen deelnemen aan de Hel van Kasterlee ( Belgie )15L-105ATB-30L dus niet de eerste de beste wedstrijd. Hierna heb ik eigenlijk geen meter zonder pijn kunnen lopen, en wordt het eigenlijk alleen maar erger.
Wie heeft er voor mij enkele goede tips over hoe weer mijn looptraining op te pakken, en/of hoe deze blesure te behandelen.

2

Re: Kuitblessure wat nu??

een goede fysio die bij voorkeur een loopliefhebber is en daardoor goede oefeningen voorschrijft om herstel te bevorderen werkt bij mij altijd. in elk geval even niet lopen. met zwemmen moet ik zelf altijd uitkijken als ik last heb van mijn kuit, dan wil de kramp er wel eens inschieten. als je weer begint met lopen rustig opstarten met een echt beginnersschema van bijvoorbeeld 10x1' lopen met telkens 1' wandel tussendoor. als je even op internet kijkt heb je legio opbouwschema's (runnersweb.nl, atletiek.nl etc). dergelijke opbouwschema's lijken niet echt uitdagend, maar uit ervaring gemerkt dat je (a) kunt lopen zonder last en (b) lopen sneller opbouwt i.v.m. het direct lange blokken (20' kan al lang zijn als je een blessure hebt).

3

Re: Kuitblessure wat nu??

hmm, nare blessure. Ik zou iig gaan overleggen met een goede sportfysio en met zijn/haar begeleiding de training weer opbouwen. Een goede opbouw + massage zou de belastbaarheid weer snel moeten gaan vergroten. Maar goed, dat is afhankelijk van de exacte schade, en hoe lang je er al mee door heb gelopen (littekenweefsel).
Ik ken iemand die ook haar kuitspier fors had gescheurd. kleine maand later liep ze weer op 90% van wat ze eerst deed... oa dankzij de hulp van een fysio

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Kuitblessure wat nu??

Jullie goede raad ter harte genomen en een sportfysio gevonden, die wist mij exact hetzelfde te vertellen (littekenweefsel) . ondertussen 2 behandelingen gehad en weer lichte looptrainingen opgepikt volgens een beginnersschema, gaat redelijk moet ik zeggen dus bedankt Rahul en Scighera.

5

Re: Kuitblessure wat nu??

Probeer aan je fysio te vragen of hij je met kinesiotape wil tapen, geeft meer steun en verbeterd de circulatie, laat deze tape een aantal dagen zitten.
succes,

6

Re: Kuitblessure wat nu??

Ik heb heel veel goede berichten gehoord over die Vitasan compressiekousen. Het ziet er misschien niet erg stoer uit, maar het helpt wel!
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.