1

Onderwerp: Trainingsschema

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en heb nog nooit een triathlon gedaan. Ik wil in juli een 1/8 ste doen met als doel blessure vrij over de finish te komen. De tijd is niet zo belangrijk omdat ik weet wel leed blessures veroorzaken.

Ik ben nu vooral mijn benen aan het trainen (kuiten en voeten vanwege achillespees problemen). Hardlopen is verder geen probleem 5 km in 26 minuten en 20 km fietsen dik onder het uur en zwemmen gaan we volgende week mee beginnen.

Ik realiseer me dat benen trainen goed is maar je hebt meer aan spieren in je lichaam. Ik doe daarnaast buikspieroefeningen en push ups. Aangezien er een familie thuis zit en door de ziekte van mijn dochter is de tijd soms beperkt.

Is er een schema of heeft iemand uit ervaring een schema met daarop niet alleen km maken op de fiets lopen en zwemmen maar ook fitness oefeningen die echt van direct belang zijn.

Misschien een beetje lui om het zo te vragen maar aangezien de meeste van jullie veel ervaring hebben kan dit voor mij als beginner ook voordelen opleveren....lees blessure vrij te blijven.

Groet,

Erwin

2

Re: Trainingsschema

Regelmatig een uurtje lopen, fietsen en zwemmen is in principe voldoende om een 1/8 heelhuids af te leggen. Push-ups voegen daar niet zoveel aan toe. Als je 2x een uurtje per week fietst, een uurtje per week loopt en 2x een uurtje per week zwemt moet het afleggen van de afstand geen probleem zijn als de finishtijd geen issue is. In het voorjaar een paar keer een stukje fietsen en direct daarna een paar kilometer hardlopen om de overgang te oefenen and you're good to go. Niet teveel studie van maken, trainingschema's zijn leuk voor na je debuut als je harder en/of verder wilt.