1

Onderwerp: Herhalen van schema….

All,

Leef nu op een schema voor de IM 70.3 van panama.
Vooral gebaseerd op het opbouwen van snelheid.
Na de Im van Panama wil ik San Juan gaan doen dat is zes weken later.
Wat denken jullie kan ik de laatste zes weken van het "speed" schema panama herhalen?

2 Laatst bewerkt door ronnyke (25-11-13 18:44:58)

Re: Herhalen van schema….

En je recuperatie dan?

3

Re: Herhalen van schema….

Goeie vraag,

Heb de gedachte dat aangezien ik in het midden van het seizoen zit ik maar een paar dagen nodig heb om te herstelen.
En daarna door voor de volgende…

4

Re: Herhalen van schema….

Dat ligt er mijn inziens wel een beetje aan hoe je Panama gaat doen. Wordt het een training van San Juan? Dan zal een paar dagen wel genoeg zijn. Wil je tot het gaatje gaan dan zal dat een ander verhaal worden. Denk ik...

5

Re: Herhalen van schema….

Strave gasten hier op het forum :-)

6

Re: Herhalen van schema….

ronnyke schreef:

Strave gasten hier op het forum :-)

Jong geweld é. Dat konden wij vroeger ook é.

7 Laatst bewerkt door ronnyke (29-11-13 10:44:35)

Re: Herhalen van schema….

'k heb het eigenlijk nooit geprobeert. 2IM op een paar weken tijd,ik word al moe da'k eraan denk. Ik ga eerst Luxemburg doen voor ik iets anders plan.

8

Re: Herhalen van schema….

Het gaat hier niet om twee ironmans maar om een halve. Een tweede wedstrijd 6 weken na een halve kan makkelijk.

Ik zou niet al teveel op schema's werken tussen twee wedstrijden in. Als ik een paar weken heb tussen twee (halve) ironmans zorg ik er eerst voor dat ik volledig herstel. Ik doe dagelijks korte langzame trainingen (maximaal 30 minuten) en pas als de snelheid terug komt bouw ik de afstanden weer op. Het is altijd lastig om van te voren in te schatten wanneer dat is, dus ik plan ook niks. Soms is het binnen een week, soms duurt het 3 weken. Ik zou zeker niet niets doen. Rust roest.
Als ik hersteld ben en slechts een paar weken heb zou ik niet al te hard meer trainen. Wel zou ik een paar keer per week heel specifiek trainen (langere stukken wedstrijdintensiteit) om goed gevoel te houden voor wedstrijdsituaties. Bij 6 weken tussen twee wedstrijden gaat het er meer om om in vorm te blijven dan om opnieuw op te bouwen (mits je natuurlijk fit was voor de eerste race!)
En ik zou in de laatste twee weken voor de tweede race nog een paar lange hele rustige trainingen doen.
En ik zou zeker geen lange rustige hersteltrainingen doen na de eerste race. Mijn ervaring is dat lange hersteltrainingen na een lange race je herstel juist zeer vertraagd.