1

Onderwerp: Snelle wielen

Ik ben op zoek naar snelle wielen, maar wel zo zijwind ongevoelig als mogelijk.

Ik heb nu zelf cosmics maar de hoge velg maakt rijden in zijwind niet zo prettig voor mij. Na een weekje Lanzarote ben ik er wel achter dat deze wielen daar geen feestje zijn. Althans, het voorwiel zeker niet. Daar word ik echt zo mee van de weg geblazen.

Wie weet er een goed alternatief?

2

Re: Snelle wielen

Met 50 mm vind ik de cosmics niet extreem windgevoelig, maar als je vrij licht bent, kan dit inderdaad bij hevige wind problemen opleveren.

Alternatieven zijn volgens mij de lagere zipps (303 en 404), laag maar toch aerodynamisch genoeg.

3

Re: Snelle wielen

Wat je zou kunnen doen is twee verschillende HED's of Zipp nemen. Dus een hogere velg achter nemen (bijv 80mm) en een lagere (40mm) voor. Heb je minder hinder van met het in ee nrechte lijn houden van de fiets.

Andere optie is Xentis Mark 1. volgens mij zijn die nl niet extreem windgevoelig door de relatief lage velg (dus niet de nieuwe TT versie nemen)

Verder kan je kijken naar de semi aero (30-38mm) wielsets (oa de American Classic CR-420 en Easton Vista SL)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800