1

Onderwerp: Wetsuit

Hoi,

Ik wil dit jaar mijn eerste (1/4) triathlon gaan doen. Ik heb dus een wetsuit nodig. Ik weet niks van die dingen, en kan me voorstellen dat er verschillende soorten zijn, omdat er verschillende sporten in  worden bedreven. Kan iemand tips geven waar ik op moet letten en weet iemand mischien goede pakken voor een leuke prijs? Ik heb inmiddels gelezen dat een pak in ieder geval goed strak moet zitten en dat een pak met mouwen het beste is om mee te zwemmen.

Groeten,
Walter

2 Laatst bewerkt door willem (11-03-07 22:48:58)

Re: Wetsuit

Hoi,

Er zijn verschillende merken die speciale zwemwetsuits hebben, je leest wel eens van mensen die een bij de Aldi of Lidl een wetsuit kopen, ik heb hier geen ervaring mee maar zou er zelf niet aan beginnen..

Misschien heb je het in een ander topic al wel gezien dat er heel mooi materiaal te krijgen is, maar dit is denk ik ook afhankelijk van je doelen en budgetten.. kijk eens bij onderstaande merken:



klik hier voor orca wetsuits..

klik hier voor blueseventy wetsuits..

klik hier voor aqua sphere wetsuits

klik hier voor een heel verhaal over wetsuits..

Soms zijn er testdagen bij winkels, dan kun je verschillende wetsuits testen, maar kan je zo niet vertellen waar en wanneer..  Pasvorm zullen ze je in de winkel ook wel mee helpen, volgens mij moet hij zo strak zitten dat als je de westuit op je buik vastpakt dat hij zich vacuum zuigt aan je buik..

Ik ben zelf ook voor een nieuw wetsuit aan het kijken, heeft er iemand ervaring met de XP van Aquashere? Ik zie die pakken namelijk bijna nooit maar zijn toch heel betaalbaar..

3

Re: Wetsuit

Wellicht is dit wat?

WETSUIT TESTDAG 8 APRIL 2007