1

Onderwerp: gezonder eten ?

zijn er mensen die speciaal gezond eten ivm trainingen ?

eet je specifieke dingen op bepaalde trainingsdagen ? (of eet je juist dingen niet ?)

2

Re: gezonder eten ?

Ik eet altijd gezond!!! 16 bruine boterhammen met zoet, kaas, worst of pindakaas. Ontbijtkoek, 2 stuks fruit( minimaal) Genoeg avond eten met pasta, rijst, aardappel en verse groente. en veel drinken !!! Maar ik groei nog dus ik moet wel zo veel eten. ik ben 13 jaar, weeg 55kg en ben 1.60 lang Voor een wedstrijd eet ik altijd een gigabak honeyhitters. dat geeft veel energie maar is niet zwaar. Na de wedstrijd schuif ik dan wel weer een half brood ofzo naar binnen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: gezonder eten ?

Ik eet vooral pap.
havermoutpap, griesmeelpap, rijstepap, brintapap, gortepap, bloempap.
Dat is echt goeie shit. Die Kenianen eten zich ook een ongeluk in pap; maispap; ugali.

Verder veel groente, fruit, mager vlees, sojamelk, ontbijtkoek, pure chocola, pannenkoeken en weinig rare voedingsmiddelen als light-rotzooi en voedingsmiddelen die smaken alsof er iets inzit dat er eigenlijk helemaal niet in zit.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

4

Re: gezonder eten ?

hmm.. defineer gezond? smile

ik ben iemand die 4-5x per dag warm eet, brood alleeen een keer tussendoor. en als ik brood eet moet het volkoren zijn. Heb een keer op een cursusdag een lading krentebollen meegenomen, werd mijn maag niet blij van smile .

Ik zorg ervoor dat ik voldoende eet, ook eiwitrijk (vlees en 2x per week nog een shake). Groenten helaas wat minder op het moment (krijg je als je op jezelf woont als student).
Fruit 1-2stuks/dag. verder veel drinken natuurlijk, suikers zoveel mogelijk vermijden (ok, met uitzondering de suikers die soms in de voeding zit tijdens het trainen, hoewel ik met fietsen voornl maltodextrine gebruik en liga). wel de nodige cola, met name na het trainen gaat er vaak een glas cola achterover : )

ik ben trouwens 73.5kg bij 1.80m met een kleine 9% vet. tevreden met het gewicht en blijf meestal ook rond dat gewicht zitten.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: gezonder eten ?

Ik probeer 5 a 6 kleine maaltijden per dag te eten. Als ik veel train, zijn de porties groter. Vetten vermijden, veel groente en fruit en het eerste halfuur na een training eten. Iets met veel koolhydraten om het herstel te bevorderen. En veel drinken. ik probeer te minderen met de koffie. Op de fiets tijdens duurtrainingen benik verslingert aan de ontbijtkoek. Das goeie shit. (toch, HJ tongue ?)
Ik probeer gevarieerd te eten, zodat ik alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijg.

Zijn er trouwens mensen die supplementen slikken om bepaalde stoffen binnen te krijgen? Zo ja/nee, waarom dan???

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6 Laatst bewerkt door HJ (15-03-07 10:40:27)

Re: gezonder eten ?

Ik slik standaard multvitamines, en als ik een verkoudheid voel opkomen vitamineC. Die multivitamines slik ik omdat je door een vrij hoge stofwisseling vrij veel van bepaald vitamines nodig bent. Op zich voldoe je vaak wel aan die verhoogde behoefte, omdat ze in koolhydraatrijke voedingsmiddelen zitten zoals volkorenbrood. Maar daarnaast eet ik ook nog wel eens 'arme' koolhydraatrijke voedingsmiddelen, zoals ontbijtkoek; dat is een prima koolhydratenbron, maar bevat verder niet veel andere voedingsstoffen. Daar supplementeer ik dus voor.
Trouwens,
ik heb m'n voeding eens tegen de lamp gehouden een paar jaar geleden. Daaruit bleek dat ik wel wat meer vet mocht eten; ik at altijd minimale hoeveelheden margarine op m'n brood en was met het koken ook vrij zuinig met vet. Alhoewel vet  heel veel calorieen bevat (en voor inactieve mensen vrij snel een dikmaker is), is het ook een hele belangrijke leverancier van bouwstoffen (ja, wie is er niet groot geworden met pindakaas).
Over het algemeen kun je stellen dat vet wat bij kamertemperatuur een vaste vorm   heeft ongezond is, en olie (dat bij kamertemp vloeibaar is) gezond. En dat zit dus in vette vis, pindakaas, olijfolie, zonnebloemolie, noten enz enz. Niet te zuunig met onverzadigd vet dus.

Eet smakelijk.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

7

Re: gezonder eten ?

mmm, ja, pindakaas!! Het liefst op alles!!!! tongue tongue

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

8

Re: gezonder eten ?

ik zelf slik ook altidj multivitamines. ook omdat ik weinig fruit eet (ik weet het, is niet een goede vervanger, maar iig beter dan niks...)

verder probeer ik vrij gezond te eten, ook met vis enzo. Verder drink ik ook veel, tegenwoordig meer water al, maar dronk ook veel sappen en frisdranken. Ben nu trouwens ook helemaal aan de groene thee....