1

Onderwerp: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Heb het afgelopen jaar aardig wat stomme blesures gehad. Mezelf een liesbreuk gefietst, runnersknee en een hersenschudding.
Sinds gisteren mag ik daar een verzwikt middenvoetsbeentje bij optellen. Ontstaan tijdens het zwemmen. Niet dat ik heel erg hard zwem  wink  Het is ontstaan tijdens het dolfijnen. Toen ik mij afzette vanaf de grond om nogmaals een duik te maken ben ik niet op mijn tenen gaan staan, maar op de wreef van mijn rechter voet en heb met alle kracht die ik had afgezet. Na het zwemmen heb ik nog een uurtje zonder problemen gefietst, maar die avond begon het toch wel zeer te doen.
Foto's laten maken in het ziekenhuis; gelukkig niks gebroken, maar waarschijnlijk wel verzwikt.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? Aankomende zondag heb ik een wedstrijd en wil graag meedoen. is het een aanrader om op pijnstillers te gaan lopen? of ga ik dan dingen kapot maken? En... Hoe erg is het als ik dat kapot maak?

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

2

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Het is geen aanrader om op pijnstillers te gaan lopen. Zorg nou maar dat je fit bent voor Oss/Ravenstein. Het 2e-divisieteam heeft je nodig. Overleg anders eens met de teamcaptain. Die is ook fysiothrapeut. Beterschap.

3

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Thnks Jasper! Goed advies. Kan het inderdaad niet maken om mijn voet te verkloten in een (oefen)wedstrijd en vervolgens mijn team te laten zitten. Ik ga alleen als ik volledig herstelt ben, en doe sowieso aankomend weekend geen poging om mijn pr te verbeteren.

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

4

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

jerommeke schreef:

is het een aanrader om op pijnstillers te gaan lopen?

Nooit.

5

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

thijs schreef:
jerommeke schreef:

is het een aanrader om op pijnstillers te gaan lopen?

Nooit.

De halve wielerwereld/hardloopwereld doet het. Nu geloof ik meteen dat het niet verstandig is hoor, maar vanuit welk standpunt zie jij dat?

6

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Is er geen mogelijkheid om de voet op zo'n manier in te tapen dat het middenvoetsbeentje minder belast wordt?MMisschien even langs een fysiotherapeut die goed kan tapen.?

7

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Als je een pijnstiller nodig hebt om te lopen ben je te geblesseerd. Pijn is een signaal dat je iets niet moet doen. Pijn uitschakelen om iets te doen dat anders niet kan is dom. Het is gewoon een goede manier om langdurige blessures op te lopen.

Een ander punt is dat ik pijnstillers nemen om je prestatie te verbeteren (omdat je pijn van vermoeidheid minder zou voelen) over de grens vind. Het is volgens mij een schimmig gebied tussen doping en clean. Als je medicijnen denkt nodig te hebben om je prestatie te verbeteren, heb je mentaal gezien een grens overschreden. Ik heb er 100% vertrouwen in dat ik geen enkel medicijn nodig heb.
Opmerkelijk trouwens dat je twee sporten opnoemt die een groot dopingprobleem hebben.

Maar mijn eerste punt is natuurlijk het belangrijkste, zolang je tenminste aan pijnstillers gaat die van WADA toegestaan zijn. Beter een race aan de kant staan, dan je seizoen verprutsen. En je gaat toch een prutrace hebben als je al half geblesseerd aan de start staat. Daar gaat geen pijnstiller iets aan veranderen.

8

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

Gelukkig hebben ze in de triathlon geen dopingproblemen roll

9

Re: Hoe lang duurt herstel van verzwikt middenvoetsbeentje?

DannyWs schreef:
thijs schreef:
jerommeke schreef:

is het een aanrader om op pijnstillers te gaan lopen?

Nooit.

De halve wielerwereld/hardloopwereld doet het. Nu geloof ik meteen dat het niet verstandig is hoor, maar vanuit welk standpunt zie jij dat?

De wielerwereld neemt Tramadol omdat je dan dieper kan gaan en zo beter kan presteren (terwijl je wel suf op je fiets zit en makkelijker valpartijen veroorzaakt).

Bovendien zijn de meeste van die mensen ook profs die er geld mee verdienen en alles op alles moeten zetten. Als jij daar geen probleem in ziet, ga je gang. Ik kan me enkel maar aansluiten bij Thijs.