26

Re: Utrecht Triathlon 2014

rinke schreef:
marcelca schreef:

Weet niet of jij de serie van 9:30 bent gestart maar dan heb je misschien mijn dochter ook nog gezien, zij werd eerste dame overall op de 1/8 en automatisch ook in haar leeftijdsklasse ( 15 jaar ), bij het lopen heeft ze 1,5 minuut goed gemaakt op haar voorganger, dus ze mocht de laatst 2km met een voorfietser lopen ( dat vond ze heel erg leuk )

Haar tijden

zwemmen  9:51

wissel 1     1:21

fietsen       39:39

wissel 2      0:48

lopen         20:55



totaal       1:12:32

Volgens mij wel want ik startte om 9.50 en liep de finish voorbij toen de eerste vrouw aankwam. Zelf stond m'n klokje toen op 51 minuten dus + 20 minuten is precies de 1:12 van je dochter. als het goed is had ze een pak aan van het nederlands team met Caro erop toch?


Grappig en leuk dat je het is opgevallen, klopt idd, Caro is onze achternaam, ze traint bij het RTC Flevoland vandaar de trisuit van Nederlands team

27

Re: Utrecht Triathlon 2014

HermanB schreef:
marcelca schreef:

Haar tijden:
[...]
wissel 1     1:21
[...]
wissel 2      0:48
[...]

Goh, en dan was ik best tevreden over mijn eigen "snelle" wissels deze keer :-P (maar je wilt niet weten waar ik vandaan kom...)

/Herman

tja, ik red dat ook niet hoor, zij laat niks aan het toeval over.....

- zwemmen in trisuit, het kost haar meer tijd om wetsuit uit te doen als dat ze verliest met zwemmen
- fietsen met loopschoenen, geen sokken, talkpoeder erin om voet er makkelijk in te krijgen en scheelt een schoenwissel.
- felgekleurde handdoek neerleggen zodat je makkelijk je wisselplek ziet

enz enz..  big_smile  big_smile

Ze doen met RTC regelmatig koppeltrainingen, bijvoorbeeld 2km fietsen, 1 km lopen en dat 10x herhalen, zo leer je wel snel wisselen, ik doe wel is mee maar kan het niet bijbenen zo snel als hun wisselen

28

Re: Utrecht Triathlon 2014

marcelca schreef:
HermanB schreef:
marcelca schreef:

Haar tijden:
[...]
wissel 1     1:21
[...]
wissel 2      0:48
[...]

Goh, en dan was ik best tevreden over mijn eigen "snelle" wissels deze keer :-P (maar je wilt niet weten waar ik vandaan kom...)

/Herman

tja, ik red dat ook niet hoor, zij laat niks aan het toeval over.....

- zwemmen in trisuit, het kost haar meer tijd om wetsuit uit te doen als dat ze verliest met zwemmen
- fietsen met loopschoenen, geen sokken, talkpoeder erin om voet er makkelijk in te krijgen en scheelt een schoenwissel.
- felgekleurde handdoek neerleggen zodat je makkelijk je wisselplek ziet

enz enz..  big_smile  big_smile

Ze doen met RTC regelmatig koppeltrainingen, bijvoorbeeld 2km fietsen, 1 km lopen en dat 10x herhalen, zo leer je wel snel wisselen, ik doe wel is mee maar kan het niet bijbenen zo snel als hun wisselen

Ik stond bij het water toen ze wisselde, verbaasde me al dat ze op loopschoenen het fietsgedeelte aanving. Lijkt me persoonlijk een stuk minder efficient fietsen met een groot verlies van vermogen... Geen idee of dat opweegt tegen 10 of 20 sec tijdwinst bij de wissel...

#enjoylife

29

Re: Utrecht Triathlon 2014

marcelca schreef:

tja, ik red dat ook niet hoor, zij laat niks aan het toeval over.....

- zwemmen in trisuit, het kost haar meer tijd om wetsuit uit te doen als dat ze verliest met zwemmen
- fietsen met loopschoenen, geen sokken, talkpoeder erin om voet er makkelijk in te krijgen en scheelt een schoenwissel.
- felgekleurde handdoek neerleggen zodat je makkelijk je wisselplek ziet

Ja, ik vroeg me dat al af inderdaad, of ze wel een wetsuit aan gehad had. Want dit is wel echt snel. Fietsen met loopschoenen had ik nog niet eerder gehoord. Lijkt me heel vervelend (en inefficiënt) fietsen, of gebruiken ze dan speciale pedalen om wat extra steun te hebben? Het voordeel zal vast groter zijn dan het nadeel, anders zouden ze het niet doen.

Ik had deze keer voor het eerst mijn polsen en onderbenen ingesmeerd met babyolie - dat scheelde toch wel een stuk bij het uittrekken van het wetsuit. En ik fietste nu ook zonder sokken, dat blijkt ook geen probleem. Ik had 's morgens vroeg wel 20 minuutjes losgelopen zonder sokken om het eens te proberen, maar dat durfde ik in de wedstrijd toch nog niet te doen. Misschien als ik talkpoeder in huis had gehad dat ik het geprobeerd had. Maar ik had nu ook al een schaafplekje (misschien dat de nieuwe veterelastieken ook wat te strak zitten).

Alles goed klaar zetten en werken aan mijn routine, dat blijft voorlopig mijn aanpak smile

/Herman

30

Re: Utrecht Triathlon 2014

rinke schreef:
marcelca schreef:
HermanB schreef:

Goh, en dan was ik best tevreden over mijn eigen "snelle" wissels deze keer :-P (maar je wilt niet weten waar ik vandaan kom...)

/Herman

tja, ik red dat ook niet hoor, zij laat niks aan het toeval over.....

- zwemmen in trisuit, het kost haar meer tijd om wetsuit uit te doen als dat ze verliest met zwemmen
- fietsen met loopschoenen, geen sokken, talkpoeder erin om voet er makkelijk in te krijgen en scheelt een schoenwissel.
- felgekleurde handdoek neerleggen zodat je makkelijk je wisselplek ziet

enz enz..  big_smile  big_smile

Ze doen met RTC regelmatig koppeltrainingen, bijvoorbeeld 2km fietsen, 1 km lopen en dat 10x herhalen, zo leer je wel snel wisselen, ik doe wel is mee maar kan het niet bijbenen zo snel als hun wisselen

Ik stond bij het water toen ze wisselde, verbaasde me al dat ze op loopschoenen het fietsgedeelte aanving. Lijkt me persoonlijk een stuk minder efficient fietsen met een groot verlies van vermogen... Geen idee of dat opweegt tegen 10 of 20 sec tijdwinst bij de wissel...

Ik denk dat het wel meevalt met inefficiëntie, hieronder een site met verschillende gegevens...

http://vockingfast.nl/test-tijdwinst-schoenenwissel/

staat wel een interessante tabel bij met meetgegevens, fietsschoen / adapter / normaal pedaal

zij rijd trouwens met normaal pedaal met aan voorkant plastic beugel zodat je voet aan de voorkant er niet af kan

Zeker op 1/8 afstanden is dit een optie, zodra de afstanden langer worden neemt het voordeel toe richting fietsschoen, er is zeker geen groot verlies van vermogen, ikzelf vind het wel lekkerder fietsen met een fietsschoen...

zij verliest trouwens met een pak uitdoen en extra schoenwissel wel meer dan 20 sec., zeker haar wetsuit kost haar veel tijd, ook hebben wij testen gedaan en tot tegenstelling van velen zwemt ze zonder pak harder als met pak

31

Re: Utrecht Triathlon 2014

HermanB schreef:
marcelca schreef:

Haar tijden:
[...]
wissel 1     1:21
[...]
wissel 2      0:48
[...]

Goh, en dan was ik best tevreden over mijn eigen "snelle" wissels deze keer :-P (maar je wilt niet weten waar ik vandaan kom...)

/Herman

Hoogstwaarschijnlijk fietste ze op loopschoenen ;-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

32

Re: Utrecht Triathlon 2014

Ik was niet optimaal voorbereid i.v.m. een zieke dochter... ( erg weinig geslapen ) maar toch nog een aardige tijd neer gezet

Zwemmen  11:46
Wissel 1        2:02
Fietsen        37:28
Wissel 2        1:06
Hardlopen   23:51
Totaal        1.16:11

Geen super tijd maar toch wel tevreden...

@marcela.

Ik heb je dochter ook zien gaan! Ze erg erg snel!
Volgens mij heeft ze ook een nieuwe TYR tas gekocht?


Wie kan dit zinnentje herinderen van tijdens het fietsen.

"Pas op er ligt zand" Vaak gehoord...

33

Re: Utrecht Triathlon 2014

Dimitri_ schreef:

Wie kan dit zinnentje herinderen van tijdens het fietsen.

"Pas op er ligt zand" Vaak gehoord...

Hahaha, yep! Maar pas bij mijn derde ronde geloof ik, nadat ik tijdens mijn tweede ronde in die bocht wat beteuterde deelnemers naast hun fiets had zien staan.

Daar vlak voor, in de snelle bocht naar beneden onder het viaduct, stond ook een lantaarnpaal nogal onstrategisch opgesteld. Daar schrok ik de eerste keer ook wel van.

Ook gehoord toen ik aan het lopen was: "GVD!!" (maar dan voluit) van een van de vrijwilligers, toen er op het fiets/loop/wisselkruispunt ineens een kerel uit het publiek met zijn fiets overstak en een aanstormende dame uit de eredivisie (denk ik, ze ging in elk geval hard) vol in de remmen moest om hem nog te kunnen ontwijken.

/Herman

34

Re: Utrecht Triathlon 2014

marcelca schreef:

Ik denk dat het wel meevalt met inefficiëntie, hieronder een site met verschillende gegevens...

http://vockingfast.nl/test-tijdwinst-schoenenwissel/

staat wel een interessante tabel bij met meetgegevens, fietsschoen / adapter / normaal pedaal

Interessant! Ik zie de profs in de OD's van ITU wel van schoenen wisselen, en ik dacht dat ik ze dat ook bij de sprint-afstanden had zien doen. Maar ik ga er nu eens op letten of iedereen dat doet. Blijkbaar is het toch minder eenduidig dan ik dacht.

/Herman

35

Re: Utrecht Triathlon 2014

Dimitri_ schreef:

Ik was niet optimaal voorbereid i.v.m. een zieke dochter... ( erg weinig geslapen ) maar toch nog een aardige tijd neer gezet

Zwemmen  11:46
Wissel 1        2:02
Fietsen        37:28
Wissel 2        1:06
Hardlopen   23:51
Totaal        1.16:11

Geen super tijd maar toch wel tevreden...

@marcela.

Ik heb je dochter ook zien gaan! Ze erg erg snel!
Volgens mij heeft ze ook een nieuwe TYR tas gekocht?


Wie kan dit zinnentje herinderen van tijdens het fietsen.

"Pas op er ligt zand" Vaak gehoord...

idd prima tijd, zeker gezien een korte nachtrust...

Mijn dochter is idd behoorlijk snel ( plus ze heeft er super veel lol in ), kan er alleen nog maar bijhouden op de fiets, zwemmen en lopen lukt al niet meer  smile

Had je idd goed gezien, ze heeft idd een nieuwe TYR tas gekregen/gekocht, af en toe moeten ze verwent worden he.


Het grappige is dat ik die zin niet heb gehoord en nog heb gedacht, ze mogen wel waarschuwen  big_smile

36

Re: Utrecht Triathlon 2014

HermanB schreef:
marcelca schreef:

Ik denk dat het wel meevalt met inefficiëntie, hieronder een site met verschillende gegevens...

http://vockingfast.nl/test-tijdwinst-schoenenwissel/

staat wel een interessante tabel bij met meetgegevens, fietsschoen / adapter / normaal pedaal

Interessant! Ik zie de profs in de OD's van ITU wel van schoenen wisselen, en ik dacht dat ik ze dat ook bij de sprint-afstanden had zien doen. Maar ik ga er nu eens op letten of iedereen dat doet. Blijkbaar is het toch minder eenduidig dan ik dacht.

/Herman

Ik denk eerlijk gezegd dat hoe harder je kan fietsen hoe groter eventueel de verschillen zullen zijn, bij de kwart, OD of langer is volgens mij geen discussie alleen op korte afstanden maakt het denk ik niet zo veel uit.

Ik heb nu al een paar keer gezien een soort plateau ( met toeclips van kunststof ) die je op je klikpedaal klikt en hierop dus met normale loopschoenen rijd, dus wel het grote oppervlak maar geen schoenwissel

37

Re: Utrecht Triathlon 2014

Dimitri_ schreef:

Ik was niet optimaal voorbereid i.v.m. een zieke dochter... ( erg weinig geslapen ) maar toch nog een aardige tijd neer gezet

Zwemmen  11:46
Wissel 1        2:02
Fietsen        37:28
Wissel 2        1:06
Hardlopen   23:51
Totaal        1.16:11

Geen super tijd maar toch wel tevreden...

@marcela.

Ik heb je dochter ook zien gaan! Ze erg erg snel!
Volgens mij heeft ze ook een nieuwe TYR tas gekocht?


Wie kan dit zinnentje herinderen van tijdens het fietsen.

"Pas op er ligt zand" Vaak gehoord...

Zat je in de 2e serie? Dan zijn we tot het hardlopen redelijk gelijk op gegaan.
Enne, over dat zinnetje... Was dat wat ze riepen.................  big_smile  lol

#enjoylife