1

Onderwerp: Schuurplekken van m'n wetsuit

Een echte blessure kan ik het niet noemen, maar het is toch behoorlijk irritant, dus hoop ik dat iemand hier een tip voor heeft.

Ik krijg dus schuurplekken van mijn wetsuit, vooral in mijn nek en bij mijn oksels. Bestaat er iets voor of moet ik de plekken voor het zwemmen ergens mee insmeren? Ik hoop echt dat er een tip voor is, alvast dank!

2

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Vasseline. Schijnt slecht te zijn voor je wetsuit maar tja..... Schuurplekken zijn ook niet aangenaam.

3

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Insmeren met baby olie, van vaseline gaat je pak kapot.

4

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Dat doe ik onder mijn pak. In de nek heb ik de indruk dat dit er in het water niet opblijft.

5

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Baby olie hielp bij mij altijd wel aardig.

6

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Bij mij ook. Ook bij wedstrijden wat extra op knieen, enkels, polsen en ellebogen zodat het wetsuit sneller uitgaat. En vasiline is zuur, dus slecht voor je wetsuit.

7

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Ja, daar is spul voor google maar eens op Body Glide. Werkt perfect en tast je wetsuit niet aan!
(Althans, de mijne niet).

8 Laatst bewerkt door Unclesam (08-07-14 00:14:58)

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

vasseline zou te agressief voor het wetsuit zijn.
uiercreme zou beter zijn en is even doeltreffend.
Best 'laten' aanbrengen of chirurgen handschoenen gebruiken, wil je niet overal afglijden  wink

9

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Jancape schreef:

Ja, daar is spul voor google maar eens op Body Glide. Werkt perfect en tast je wetsuit niet aan!
(Althans, de mijne niet).

+1, wel de sport variant in stick vorm. Niet de tube/fles van die andere soort zaken met body glide...

10

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Helemaal super, bedankt voor de tips. De baby olie had ik nog in de kast (jong gezin heeft dan toch een voordeel tongue) en de bodyglide stick heb ik inmiddels besteld.

11

Re: Schuurplekken van m'n wetsuit

Van BES-T Sportscare is er speciale wetsuit glide.
http://triathlon-producten.nl/index.php … etail.html