1 Laatst bewerkt door Roy W (25-07-14 21:37:29)

Onderwerp: Opname ivm niersteen

Zo, met nog 30 dagen te gaan voor de Halve van Klazienaveen ligt deze jongen in het ziekenhuis aan het infuus......

<<--
Zo, dat was me het nachtje wel....
04:15 wakker worden omdat je moet plassen....maarrrr.....de pijn was te hevig. In de diepe onderbuik en het scrotum vreselijke pijn. Tot flauw vallen aan toe....
Vrouwlief heeft dus maar snel gebeld met de huisartsenpost, en huppa ik lag om iets over half zes vanochtend op de spoed eisende hulp van het Gelre ziekenhuis in Apeldoorn.
De eerste prognose was een gedraaide teelbal (omdat ik zo'n pijn aan die bal waarnam) wat een acute operatie zou zijn geweest, maar na een echo bleek dat niet zo te zijn.
Ik zou vermoedelijk weer huiswaarts keren en met wat rust etc etc.

Inmiddels was mijn zwager Arend Koster gearriveerd om met zijn dienst te beginnen. Die vond mij toch wel wat wit blijven en over teveel pijn klagen. Een bloedonderzoek werd aangevraagd. Vervolgens besloten Arend en de P.A. Urologie om een CT-scan aan te vragen. Het bloed en voornamelijk de urine gaven aanleiding om door te zoeken. En jawel er werd een niersteen geconstateerd.

Dit wil voor dit moment zeggen dat ik ben opgenomen en aan het infuus zit met daarin pijnstilling en medicatie om de urinewegen te ontspannen. De steen moet als het ff kan via uitplassen de wijde wereld in worden geholpen. Als dat niet met een paar dagen gebeurd, dan zou een operatie kunnen volgen.
Maar die hoop ik niet nodig te hebben.....

Arend en collega's: bedankt voor de vriendelijke meelevende hulp van vanmorgen.
Team op A7: sterkte de komende dagen met mij
-->>

Nadat ze op S.E.H. hadden vernomen dat mijn pols wel heel laag was kwam er natuurlijk navraag. De mededeling 'triatleet' werd doorgegeven aan A7. Waarna ik direkt na opname daar een pleeg met pen en papier aan het bed kreeg om mijn eetwensen te noteren. "U zal vast een speciaal sportersdieet volgen, dus roept u maar."  big_smile

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

2 Laatst bewerkt door Sandra86 (25-07-14 22:35:25)

Re: Opname ivm niersteen

Ow ai slechte timing maar dat is altijd zo schijnt... Balen man! Dat dat ineens zo hard kan gaan. Ik hoop dat het infuus werkt. In ieder geval fijn dat ze rekening met je houden!

Bij gebrek aan online triathlon beterschaps kaarten:

http://3.bp.blogspot.com/--C2TZ8wbW5I/U … heodds.jpg

Beterschap!
Sandra

PS: check de commonwealth games op BBC, mocht je je vervelen...

3

Re: Opname ivm niersteen

Nu TdF tijdrijden op Eurosport en de Belg. Scheelt visualiseren.

4

Re: Opname ivm niersteen

Dank je.
Dan schakel ik nu ff naar ned 2 voor waterpolo finale dames.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

5 Laatst bewerkt door Roy W (06-08-14 15:25:13)

Re: Opname ivm niersteen

Met nog maar 18 dagen te gaan moet ik nu toch echt gaan besluiten.

Ik ben nog steeds niet aan het werk.
Vanmorgen uur gewandeld, met tussenpozen, en dat is al extreem vermoeiend.
Fietsen, met de gewone stadsfiets, is bijna geen doen. Dat doet gewoon pijn in m'n nier.
Het resulteerde vandaag weer in bloed plassen.
Dus trainen is geen optie. Wellicht een half uurtje tacx proberen. Dan is er iig geen gestuiter van de weg.

Maar afmelden voor Klazienaveen lijkt me helaas noodzakelijk  sad

<edit: zojuist m'n afzegging verstuurd>

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

6

Re: Opname ivm niersteen

De halve van Klazienaveen dus afgezegd.

Vandaag weer geopereerd.
Nu eindelijk de steen uit elkaar gekregen met laser.
Grootste stuk is eruit. Moet nu nog wat gruis uit. Dat moet ik uitplassen.
De 'dubbel J catheter' is er gelukkig ook uit.
Nadeel is wel dat ik nu dus wat koliekpijn kan krijgen als de deeltjes er nog langs moeten.
Voorlopig dus nog rust houden.
Apeldoorn (06-09) is bij deze ook afgezegd. Dat ga ik niet meer redden. Per definitie is nml deze week ook afgeschreven wat betreft training.
Hopen dat het daarna snel weer stabiliseerd. Het zou nml fijn zijn om het winterseizoen wel een beetje normaal te kunnen beginnen. En dat begint al snel!

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)