226

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

arnosmit schreef:

Niet echt een aanrader, maar wel triathlongerelateerd: De weg van de meeste weerstand van Lionel Shriver. (The motion of the body through space). Wel vermakelijk hoe  de IM (daar genaamd MettleMan) gemeenschap op de hak wordt genomen: ze laten het logo zelfs tatoueren.....
Zet wel aan tot nadenken, hoe ver moet je gaan en wat offer je daarvoor op. Het eind is wel erg matig.

https://www.deslegte.com/images/cached/resample/jpg/data/uploads/586/900/cms_visual_1246628.jpg_1634811235000_586x900.jpg

Dit boek stond al sinds die post van arnosmit op mijn verlanglijst, ik heb het net uit. Gezien de thematiek (ouder wordende duursporters) 'moest' ik het wel lezen, en ik vind het zeker een boek dat aanzet tot nadenken over de zin van triathlons en presteren. Ik herken ook wel het een en ander, ook voor wat betreft de bedenkelijke kanten van de fit-hype. Het boek is zeker vermakelijk inderdaad, als persiflage van Ironman. Het is ook spannend genoeg: ik was steeds benieuwd hoe het verder zou gaan en heb het dus achter elkaar uitgelezen.

Alleen vind ik het niet heel goed geschreven. Mogelijk is het in het Engels beter, maar dan nog: de personages vind ik niet sympathiek en clichématig, sommige dingen liggen er veel te dik bovenop, andere komen juist niet uit de verf (bijvoorbeeld die zingeving). Soms vond ik het veel te uitleggerig. 

Dus: beetje ambivalent, maar ik blijf erbij dat het een boek is dat ik gelezen moest hebben.

Louise

227

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Na een bezoek aan het designmuseum in Den Bosch (expositie “Sneller, beter, mooier” over stroomlijning) kreeg ik een nieuwsbrief met link naar het volgende artikel.

Dit is zeker relevant voor triathlon en vast interessant voor een aantal mensen hier:

https://issuu.com/tudelft-mediasolution … nmuseum.nl

228

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

The Athlete's Gut: The Inside Science of Digestion, Nutrition, and Stomach Distress ==> Engelstalig, maar voor wie dit geen probleem is een erg goed boek waarin o.a. de spijsvertering van A tot Z erg gedetailleerd uitgelegd wordt. Daarna worden alle denkbare voedings problemen en oorzaken op een heldere manier uitgelegd (soms wel iets te veel detail, maar vanwege de manier waarop e.e.a. uitgelegd wordt was dat niet storend). Alle aspecten van voeding worden behandeld, en omdat het een erg recente publicatie is, met literatuurverwijzingen een zeer gedetailleerd en onderbouwd verhaal. Vooral interessant voor de lange afstanders onder ons, of voor iedereen die meer wil begrijpen hoe e.e.a. in elkaar steekt.

229 Laatst bewerkt door superhans (03-02-24 15:04:04)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Beetje "off topic", maar op netflix is de film Nyad beschikbaar. Aan te bevelen film dus...

Deze film volgt het opmerkelijke verhaal van de langeafstandszwemmer Diana Nyad, die op 64-jarige leeftijd de eerste persoon werd die de "Everest van de zwemtochten" voltooide: een zwemtocht van 53 uur en 180 kilometer van Cuba naar Florida, door gevaarlijk open water en zonder haaienkooi. ...Diep respect voor deze dame!!!

230

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Leuk, dank voor de tip!

231

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Ik heb 'm in de bioscoop gezien, ik vond 'm ook tof.

(Zeker ook interessant voor wat betreft de oordelen over leeftijd bij het sporten - ze wordt door velen als 'te oud' gezien, maar wat ze fysiek heeft ingeboet, heeft ze mentaal gewonnen. En bij alles wat je moet kunnen voor zoiets is leeftijd maar één van de factoren.)

Enne, die kwallen - brrr!

Louise

232

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Jammer heb helaas geen Netflix.