126 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (27-08-19 17:17:12)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Schoonzwager is een pleonasme en contaminatie tongue schoonbroer of zwager wink

@sanger, je kunt bijvoorbeeld de aardappels schillen (of boontjes doppen of wat dan ook) terwijl je een tv programma kijkt wat je wilt zien
Je kunt een boek tegenwoordig ook vaak luisteren tijdens je training/ww verkeer o.d.
Je kunt soms over een reis met de trein een half uur langer doen, maar als je dan tijdens die reis kunt werken, kan het uiteindelijk toch minder tijd kosten.
Een poetshulp doe werk waar ik 4 uur over doe, in 2 uur. Kan ik beter iets meer gaan werken.
Tuinman, idem dito
Dat soort dingen..

127

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

LindaRotterdam schreef:

Waarom niet? Dat doet toch een groot deel van de deelnemers? Meeste zijn begin 40, toch vaak de drukste fase in je leven qua kinderen en baan.

Of mis ik je sarcasme?

Ik ben ook begin 40 (nou ja bijna 43) en heb werkelijk geen flauw benul hoe dat in vredesnaam zou moeten kunnen met 3 kinderen 8/10/12, een baan van 4 dagen incl. 2 uur reistijd per dag en ook nog fatsoenlijke nachtrust (8 uur per nacht). Om het nog maar niet te hebben over kwakkelende ouders, sociale verplichtingen e.d. Tips welkom :-)

128 Laatst bewerkt door HansH (30-08-19 08:50:47)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Oké, bij deze wat tips. Ik deed mijn eerste hele 9 jaar gelden toen ik 57 was, mijn kinderen waren toen 9 en 12. Ik werkte ruim fulltime.... Tijdens de piek periode van >18 uur trainen, zat ik vaak om 6 's ochtends uur op mijn indoor fiets, zwom ik 2x in de week in een iets langere lunchpauze, en liep dan in de avond. Zo pakte ik op een werkdag soms al 3 uur. Of ik lag om 7 uur in het zwembad bij mijn werk en ging daarna meteen door...

Ik had abonnementen op 3 verschillende zwembaden om dingen slim te kunnen combineren. Een lange rit op zaterdag of zondag begon ik om 6 uur, zodat ik om 1 uur al weer terug was voor het gezin. Ik had dat thuis voordat ik me opgaf goed doorgesproken, en in die piek weken ben je natuurlijk moe en heb je weinig sociaal leven. Dat is een kwestie van kiezen en communiceren. Iedereen snapt dat en heeft er respect voor, is mijn ervaring. En dat zijn maar een paar weekjes. 12 uur trainen is echt prima te doen, zeker als je 4 dagen werkt....

En pak 's avonds je sporttas al vast in of leg je sportkleding klaar. 8 uur slaap is voor 22 uur naar bed...

You need to want it badly wink

triathlon is 3x leuker!

129

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Maar dan heb je ook wel zo'n beetje ideale omstandigheden (correct me if I'm wrong, ik ben hier niet om te oordelen) : een baan dicht bij huis, een zwembad op het werk (dat wil ik ook!), flexibele lunchpauze, een partner die de kinderen naar school brengt of een school dicht bij huis zodat ze zelfstandig op de fiets/te voet naar school kunnen. En inderdaad de schoonmaakster en de boodschappen bezorg service waarschijnlijk, die hebben wij ook al ingesteld smile

@Laris: ik herken je gevoel, ik ben al blij als het me lukt om 2x te (babyfoon)tacxen in de weken dat mijn man naar conferentie is...

130

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Plannen, afspraken en bespreken is hier de oplossing.
De planning wordt opgemaakt en naast de "thuis" kalender gelegd en indien nodig aangepast of afgestemd (van of naar bezoek fietsen/lopen, ik opteer altijd voor de terugweg te sporten dat houd me alert in het eten ter plaatse wink )
Meeste trainingen zijn 's morgens vroeg waar niemand last van heeft of na het slapengaan van de kids.
In het weekend zijn de trainingen gedaan voor 12-13u, daarna familietijd tenzij anders besproken wink

131

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Leuk dat het inderdaad zoveel discussie losmaakt. Denk wel dat Louise gelijk heeft dat het een beeld is dat zij schetst, van iemand die het allemaal perfect voor elkaar heeft. Misschien had hij helemaal geen tijd voor zijn gezin, of liep hij op z'n werk de kantjes ervanaf.

ferrarimanddw schreef:

Begrip bij het gezin is belangrijk, mijn vriendin sport ook veel, dus dat scheelt. Triathlon zit er voorlopig helaas niet in ben ik bang.
Ik kan mijn werk gelukkig ook buiten mijn afspraken om helemaal zelf indelen. Dat scheelt niet alleen tijd, maar levert ook meer mogelijkheden op om te sporten als ik er voor gemotiveerd ben (goed weer, 's morgens, als anderen ook gaan, enz.)

Haha, dat laatste kan je inderdaad als je traint voor een hele wel vergeten.
Elk vrij momentje benutten, ongeacht weer, motivatie etc. Veel ruimte om te schuiven met trainingen is er dan niet.

Vond het echter zelf geen enkel probleem, maar heb dan ook geen kinderen. Wel een meer dan fulltime baan, reistijd en prima sociaal leven. En het is niet het hele jaar door he wink

132

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

HansH schreef:

Oké, bij deze wat tips. Ik deed mijn eerste hele 9 jaar gelden toen ik 57 was, mijn kinderen waren toen 9 en 12. Ik werkte ruim fulltime als directeur... Tijdens de piek periode van >18 uur trainen, zat ik vaak om 6 's ochtends uur op mijn indoor fiets, zwom ik 2x in de week in een iets langere lunchpauze, en liep dan in de avond. Zo pakte ik op een werkdag soms al 3 uur. Of ik lag om 7 uur in het zwembad bij mijn werk en ging daarna meteen door...

Ik had abonnementen op 3 verschillende zwembaden om dingen slim te kunnen combineren. Een lange rit op zaterdag of zondag begon ik om 6 uur, zodat ik om 1 uur al weer terug was voor het gezin. Ik had dat thuis voordat ik me opgaf goed doorgesproken, en in die piek weken ben je natuurlijk moe en heb je weinig sociaal leven. Dat is een kwestie van kiezen en communiceren. Iedereen snapt dat en heeft er respect voor, is mijn ervaring. En dat zijn maar een paar weekjes. 12 uur trainen is echt prima te doen, zeker als je 4 dagen werkt....

En pak 's avonds je sporttas al vast in of leg je sportkleding klaar. 8 uur slaap is voor 22 uur naar bed...

You need to want it badly wink

Mooi aangepakt zo, zeker wel! Maar jij was wellicht een stuk flexibeler dan de meesten kunnen zijn, en had wellicht ook andere (thuis)omstandigheden wink

Ik ben ook met werk flexibel. Bepaal eigen agenda en heb eenzelfde soort vrijheid om tijdens werk iets in te plannen. Maar geografisch gezien werk ik niet handig tov een zwembad bv. Ik ga nu dus op donderdagen om 7 uur zwemmen voor het werk, maar dat betekent wel dat ik donderdag later begin dan normaal. Vrijheid of niet, ik moet toch mijn werk afmaken (as if that will ever be finished...). Dus dat betekent dat ik toch ergens weer door moet werken of eerder moet beginnen, of thuis moet afronden. Hoe dan ook kost het altijd net zoveel tijd in mijn geval.

Wat ik wel ga doen zodra de douche klaar is op het werk, is fietsend heen op de dagen dat dat goed te doen is. Is 20 km enkele reis met een pont overtocht na 15 km (heen). Haal ik daar efficiency mee? Mwah, die 20 km met pont doe ik juist door de overtocht 45-55 minuten over + douche en omkleedtijd. Normaal reis ik 25-35 minuten. Dus het levert slechts marginale tijdswinst op tov een indoortraining van dezelfde afstand/intensiteit thuis in de ochtend. Dat kwartiertje 1x per week gaat niet het verschil maken ben ik bang.

Bij mij komt daar nog bij dat ik een "halve week vader" ben (co-ouderschap) en dus ook de kinderen schoolklaar moet maken. Mijn vriendin werkt nog in haar oude woonplaats en gaat iedere dag om 6:45 de deur al uit dus kan dit niet opvangen. En de kinderen zijn nog niet zo ver dat ze in de ochtend voor zichzelf kunnen zorgen waardoor ik niet op een pak-hem-beet maandagochtend kan gaan fietsen voor het werk zonder om 4:00 op te moeten. En zo vroeg opstaan is weer in conflict met de minimale nachtrust die ik probeer te krijgen (7 uur), want om 21 uur naar bed is niet realistisch. Dan zijn wij net toe aan het opvouwen van de was, inruimen van de vaatwasser, stofzuigen en noem maar op.

133 Laatst bewerkt door Macer (28-08-19 14:57:42)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Maar maken we het allemaal niet een beetje te moeilijk?? Als je 2 uur inruimt voor trainen per dag door de weeks, heb je nog 22 uur over..

Daarvan zijn er 10 uur voor werk en 8 voor slaap.. Dan kan je nog 4 uur familietijd inplannen.
In het weekend kan je wat langer trainingen inplannen, want dan vervalt in de meeste gevallen de 10 uur werk.

Mijn kids zijn inmiddels 12 en 17, dus zitten ook niet heel erg te wachten op continue hun vader/moeder om hun heen.
Ik neem ook regelmatig 2 uurtjes vrij van werk om met een omweg naar huis te fietsen. Woon-Werk verkeer op de fiets scheelt ook weer in de planning.

Ik kom vrij makkelijk aan 14 uur training in de week en dan kijk ik nog heel wat Netflix series weg en werk ik 38 uur.

134

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

ferrarimanddw schreef:

Schoonzwager is een pleonasme en contaminatie tongue schoonbroer of zwager wink

@sanger, je kunt bijvoorbeeld de aardappels schillen (of boontjes doppen of wat dan ook) terwijl je een tv programma kijkt wat je wilt zien
Je kunt een boek tegenwoordig ook vaak luisteren tijdens je training/ww verkeer o.d.
Je kunt soms over een reis met de trein een half uur langer doen, maar als je dan tijdens die reis kunt werken, kan het uiteindelijk toch minder tijd kosten.
Een poetshulp doe werk waar ik 4 uur over doe, in 2 uur. Kan ik beter iets meer gaan werken.
Tuinman, idem dito
Dat soort dingen..

TV kijken? Ik zou willen dat ik er tijd voor had wink Oftewel, dat is wel het eerste wat ik skip als ik tijdtechnisch niet uitkom.

De poetshulp is wel een serieuze optie. Dat is niemands hobby hier thuis en dus ook het geld wel waard :Y Alleen doe/deed ik relatief weinig huishouden (maar juist vrijwel alles rondom de kinderen) dat het mij niet veel oplevert :')

135 Laatst bewerkt door sanger (28-08-19 15:11:47)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Macer schreef:

Maar maken we het allemaal niet een beetje te moeilijk??

Ja door veel te veel verplichtingen te hebben :')

Als je 2 uur inruimt voor trainen per dag door de weeks, heb je nog 22 uur over.. In het weekend kan je wat langer trainingen inplannen, maar dan vervalt in de meeste gevallen de 10 uur werk.

Daarvan zijn er 10 uur voor werk en 8 voor slaap.. Dan kan je nog 4 uur familietijd inplannen.

Niet alle resternede tijd is automatisch familietijd... Even een standaard maandag van mij:

05:30 - 06:15 Opstaan + douchen, ontbijten etc
06:30 - 07:30 kinderen wekken + klaarmaken voor school (lunchpakket etc)
07:30 kinderen opgehaald door schooltaxi
07:45 - 08:30 reistijd naar werk
08:30 - 16:15 werken
16:15 - 17:00 reistijd naar huis
17:00 gastouder oudste zoon aflossen
17:00 - 17:30 jongste zoon ophalen BSO
17:30 - 18:30 eten maken + eten met gezin
18:45 - 19:30 huiswerk met kids + evt chill tijd
19:30 jongste naar bed brengen (voorlezen etc)
19:45-20:00 oudste naar bed brengen (voorlezen etc)
20:00 - 22:30 huishouden / administratie / sociale verplichtingen / studie

En dit is dan de enige dag dat kids, vriendin of ik geen andere verplichtingen hebben + dat ik dan nog geen eens een volledige 8 uur werk op maandag. Op dinsdag bv. moeten allebei de kinderen naar voetbaltraining en ben ik vanaf 17:00 - 19:45 aan het pendelen tussen voetbalvelden, koken voor de kinderen en naar bed brengen van de jongste tussendoor). Op woensdagen heb ik regelmatig afspraken ivm de kinderen (school en andere instanties), hardloopgroep en/of een voetbalwedstrijd. Op donderdagen zwemtraining en soms ook voetbalwedstrijd. Op vrijdag dartcompetitie. Zaterdagen moeten de kids voetballen in de ochtend en op zondag weer hardloopgroep in de ochtend.

Wat wellicht meespeelt is dat ik twee bewerkelijke kinderen heb. Beiden op speciaal onderwijs met een taxi die ze wel erg vroeg al ophaalt en die niet naar een standaard BSO kunnen. En dat brengt ook nog verplichtingen met zich mee in de zin van afspraken op school, afspraken met diverse instanties (in totaal 6 verschillende) etc.

Mijn kids zijn inmiddels 12 en 17, dus zitten ook niet heel erg te wachten op continue hun vader/moeder om hun heen.
Ik neem ook regelmatig 2 uurtjes vrij van werk om met een omweg naar huis te fietsen. Woon-Werk verkeer op de fiets scheelt ook weer in de planning.

Afnemen van de zorgtaken is ook waar ik een beetje mijn hoop op gevestigd heb :')

136 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-08-19 15:12:19)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Misschien wel leuk om te zien hoe dat dan praktisch gezien uitwerkt.
Piekweek in mijn voorbereiding, trainde ik 16 uur, zag er voor mij zo uit:

Ma Zwemmen 7:00-8:30 op weg naar werk, 9:00-18:00 werken, 's avonds duurloop als eten gezakt is 20:00-22:00
Di Niet zwemmen, want ov staakt en collega's rijden mee, 8:00-17:00 werken, op tijd eten, 's avonds trainingskoers fietsen 19:00-21:00
Wo Op tijd werken 07:30-17:30, s avonds intervaltraining lopen 20:30-22:00
Do Hemelvaartsdag, maar verjaardag aan de andere kant van het land en rustdag
Vr Zwemmen 7:00-8:30 op weg naar werk, 9:00-16:30 werken, 's avonds intervaltraining fietsen voor avondeten en uitgebreid koken en avondje samen
Za Uitslapen, openwater zwemmen 'smorgens en intervaltraining lopen 'smiddags, 'savonds familiefeestje
Zo Duurrit 4 uur met een vriendin, en koppelloopje alleen, 'savonds benefietevenement dat we zelf organiseren

En dat is maar toevallig hoe het toen uitkwam, elke week was er wel weer wat anders aan de hand.

Ik slaap wel altijd om 22:30 en zet doordeweeks 6:15 of 6:30 de wekker.
Ga vaak gelijk na het trainen douchen en eten, en dan m'n bed in.
Dan spreek ik mijn man niet meer, maar hij komt thuis wanneer ik aan het koken ben en we eten vaak wel samen.

Je ziet dat er prima nog meer trainingen tussen passen, bijv. in m'n lunchpauze, maar dat was niet nodig.
Voordeel is ook om te trainen voor een hele triathlon in juli/augustus, dan heb je in de voorbereiding lekker lange dagen wink



Wijnand, apart topic van maken?

137

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

sanger schreef:

Even een standaard maandag van mij:
20:00 - 22:30 huishouden / administratie / sociale verplichtingen / studie

Als je dat nog maar om de avond doet, heb je zo al 10 uur trainingstijd.
Dan misschien nog een ochtendje in het weekend, en dat is best wel substantieel.

Dat kan misschien niet het hele jaar door, maar die 12 weken dat je echt naar een groot doel toe traint.

Maar kinderen uit bed halen, voeden, halen, brengen, naar bed etc. compliceert het inderdaad wel. Zoveel is me duidelijk wink

138

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Sandra86 schreef:

Maar dan heb je ook wel zo'n beetje ideale omstandigheden (correct me if I'm wrong, ik ben hier niet om te oordelen) : een baan dicht bij huis, een zwembad op het werk (dat wil ik ook!), flexibele lunchpauze, een partner die de kinderen naar school brengt of een school dicht bij huis zodat ze zelfstandig op de fiets/te voet naar school kunnen.

Nou, meer dan fulltime werken is niet echt ideaal... Maar sommige dingen wel: mijn baan was inderdaad 45 minuten van huis, zwembad bleek 5 minuten van het werk (had ik van te voren nooit naar gekeken..) en kinderen van 9 en 12 kunnen inderdaad prima zelf op de fiets. Ervaring is dat als je je leidinggevende uitlegt wat je droom is, dat er een boel mogelijk is, zoals een lunchpauze van 1,5 uur als je eerder begint. En mijn partner triathlont ook, dus ik mocht een keer een hele doen wink Maar je moet het dus wel echt willen. Er komen niet meer uren bij in een week, dus je zult ook iets niet meer moeten doen.

triathlon is 3x leuker!

139

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

LindaRotterdam schreef:
sanger schreef:

Even een standaard maandag van mij:
20:00 - 22:30 huishouden / administratie / sociale verplichtingen / studie

Als je dat nog maar om de avond doet, heb je zo al 10 uur trainingstijd.
Dan misschien nog een ochtendje in het weekend, en dat is best wel substantieel.

Dat kan misschien niet het hele jaar door, maar die 12 weken dat je echt naar een groot doel toe traint.

Maar kinderen uit bed halen, voeden, halen, brengen, naar bed etc. compliceert het inderdaad wel. Zoveel is me duidelijk wink

Voor die 12 weken mee eens, dat is altijd wel zo te regelen :Y maar de rest van het jaar dan? Je komt er niet met alleen 12 weken trainen toch?

140 Laatst bewerkt door Macer (28-08-19 15:58:58)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Het is ook maar hoe belangrijk je het vindt natuurlijk..

Studie en sociale activiteiten kunnen mij gestolen worden, dan ga ik liever trainen. Verjaardagen sla ik zoveel mogelijk over, alleen naar een selectief groepje mensen.. Ik doe niet voor niets aan triathlons, als ik sociaal was had ik wel met 3 mensen 1 sport beoefend in plaats van 3 sporten in mijn eentje.

Als mijn zoon naar voetbaltraining moet, ga ik vaak hardlopen en wanneer ik samen met mijn vrouw ga fietsen (in de zomermaanden), doen we dat na het avondeten en ongeveer 1,5/2 uur. Mijn zoon kan dan even met zijn playstation spelen, wat hij helemaal niet erg vindt.

Zwemmen doe ik niet zoveel, omdat ik fietsen en hardlopen belangrijker vindt. Straks in de wintermaanden zal ik vaker naar het zwembad gaan, maar gaan mijn fietskilometers weer omlaag. Ik focus me ook niet op het halen van een aantal uur in de week, maar sport in principe elke week wel een dag of 6.

141

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Wat ik mis in het delen van deze ervaringen is het volgende: genoegen nemen met minder trainingsuren en dus ook een minder resultaat. Ik bedoel hiermee dat je resultaat net zo lang/kort is als dat je trainingsuren waren. Dus heb je weinig getraind zul je een evenredig resultaat hebben. Je kunt wel meer willen trainen maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt dan zul je tevreden moeten zijn met een langzamere race.

Je moet sneller dan de klos zijn.

142

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Macer schreef:

Ik doe niet voor niets aan triathlons, als ik sociaal was had ik wel met 3 mensen 1 sport beoefend in plaats van 3 sporten in mijn eentje

Daar herken ik me wel ;-).

143 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-08-19 16:00:45)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

sanger schreef:

Voor die 12 weken mee eens, dat is altijd wel zo te regelen :Y maar de rest van het jaar dan? Je komt er niet met alleen 12 weken trainen toch?

Nee, maar dan kan het wel veel minder.
Stel dat je het half jaar voorafgaand al 6 tot 8 uur traint, heb je echt wel een mooie basis.
En het draait niet alleen om die uren he, kwaliteit boven kwantiteit!

Als je er echt voor wilt gaan, is het ook een idee om een coach in de arm te nemen die je trainingen schrijft. Hoef je je daar niet meer druk over te maken, en kan je gewoon doen wat er in het schema staat zodra je tijd hebt.

144

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

mcguyver schreef:

Wat ik mis in het delen van deze ervaringen is het volgende: genoegen nemen met minder trainingsuren en dus ook een minder resultaat. Ik bedoel hiermee dat je resultaat net zo lang/kort is als dat je trainingsuren waren. Dus heb je weinig getraind zul je een evenredig resultaat hebben. Je kunt wel meer willen trainen maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt dan zul je tevreden moeten zijn met een langzamere race.

Dat klopt, en daarom doe ik OD in plaats van hele triathlons. En als ik ooit een halve of hele zou doen, zou dat zeker zijn om de finish te halen. En daar zou ik dan beretrots op zijn ;-).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel tevreden met 7 uur per week, maar vroeg me wel af hoe mensen het voor elkaar krijgen om het dubbele te kunnen trainen.

145

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

Macer schreef:

Het is ook maar hoe belangrijk je het vindt natuurlijk..

Bedoel je dan triathlon of je gezinsleven/activiteiten? wink

Waar ik meer op doel is dat de persoonlijke situatie en omstandigheden voor iedereen anders zijn en dus niet iedereen even makkelijk de tijd vrij kan maken voor zoveel trainingsarbeid.

146

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

mcguyver schreef:

Wat ik mis in het delen van deze ervaringen is het volgende: genoegen nemen met minder trainingsuren en dus ook een minder resultaat. Ik bedoel hiermee dat je resultaat net zo lang/kort is als dat je trainingsuren waren. Dus heb je weinig getraind zul je een evenredig resultaat hebben. Je kunt wel meer willen trainen maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt dan zul je tevreden moeten zijn met een langzamere race.

Of een kortere afstand (in mijn geval dan)... Hmmm, dat moet je wel kunnen tongue

147

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

LindaRotterdam schreef:
sanger schreef:

Voor die 12 weken mee eens, dat is altijd wel zo te regelen :Y maar de rest van het jaar dan? Je komt er niet met alleen 12 weken trainen toch?

Nee, maar dan kan het wel veel minder.
Stel dat je het half jaar voorafgaand al 6 tot 8 uur traint, heb je echt wel een mooie basis.
En het draait niet alleen om die uren he, kwaliteit boven kwantiteit!

Als je er echt voor wilt gaan, is het ook een idee om een coach in de arm te nemen die je trainingen schrijft. Hoef je je daar niet meer druk over te maken, en kan je gewoon doen wat er in het schema staat zodra je tijd hebt.

Mocht ik ooit een halve/hele overwegen zal ik dat ook zeker doen :Y

148

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

ArnoS schreef:
mcguyver schreef:

Wat ik mis in het delen van deze ervaringen is het volgende: genoegen nemen met minder trainingsuren en dus ook een minder resultaat. Ik bedoel hiermee dat je resultaat net zo lang/kort is als dat je trainingsuren waren. Dus heb je weinig getraind zul je een evenredig resultaat hebben. Je kunt wel meer willen trainen maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt dan zul je tevreden moeten zijn met een langzamere race.

Dat klopt, en daarom doe ik OD in plaats van hele triathlons. En als ik ooit een halve of hele zou doen, zou dat zeker zijn om de finish te halen. En daar zou ik dan beretrots op zijn ;-).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel tevreden met 7 uur per week, maar vroeg me wel af hoe mensen het voor elkaar krijgen om het dubbele te kunnen trainen.

Jij bent ook net pas begonnen, net als ik toch? Zou het daar aan liggen?? wink

149

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

sanger schreef:

Jij bent ook net pas begonnen, net als ik toch? Zou het daar aan liggen?? wink

Ik denk wel dat ik op termijn meer wil, tot nu toe smaakt het wel naar meer..

150 Laatst bewerkt door HansH (28-08-19 16:47:25)

Re: Wat is aan te bevelen leesvoer

sanger schreef:

Voor die 12 weken mee eens, dat is altijd wel zo te regelen :Y maar de rest van het jaar dan? Je komt er niet met alleen 12 weken trainen toch?

Even voor het beeld: na in het najaar en de winter ca 5 uur/week getraind te hebben, heb ik in februari helemaal niets gedaan omdat ik lekker in de tropen aan het strand zat. Daarna in 14 weken opgebouwd naar een halve, met nooit meer dan 10 uur per week. Dan word je geen eerste, maar doet wel een leuke wedstrijd met een tijd waar je tevreden mee bent...

triathlon is 3x leuker!