1

Onderwerp: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

Helemaal weer in the mood dankzij de goede resultaten in Stockholm! Met die in het achterhoofd doe ik voor de Politietriathlon in Spijkenisse van 13 september (mijn laatste triathlon dit seizoen, deze keer maar een kwartje) de volgende voorspelling:

  • Zwemmen (1 km) - 18 min

  • T1 - 3 min

  • Fietsen (40.62 km) - 72 min

  • T2 - 2 min

  • Lopen (10.00 km) - 45 min

  • Eindtijd: 2u20

Zo zeg, dat zou een mooie tijd zijn voor mij... (vorig jaar had ik nog bijna 2u36 nodig!)

/Herman

P.S.: Blijft toch een enorme misser dat ze bij die Politietriathlon nooit tussentijden registreren... sad

2

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

De wens is de vader van de gedachte.
Lastig om tijden te voorspellen van een triathlon die ik niet ken. Ik waag me er toch maar aan:

Zwemmen - 21 min
T1 - 2 min
Fietsen - 63 min
T2 - 1.30 min
lopen - 47 min

eindtijd 2:15

3

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

kolibrie schreef:

De wens is de vader van de gedachte.
Lastig om tijden te voorspellen van een triathlon die ik niet ken. Ik waag me er toch maar aan:

Zwemmen - 21 min
T1 - 2 min
Fietsen - 63 min
T2 - 1.30 min
lopen - 47 min

eindtijd 2:15

Dat was hem dan. Mijn eerste kwart van dit seizoen en mijn tweede triathlon van dit jaar.
Uitermate tevreden!
Als derde geëindigd in het NK voor de politie in een tijd van 2:07:35

Bij het zwemmen (grootste gedeelte schoolslag) kwam
Ik met een tijd onder de 20 minuten het water uit.
Snel gewisseld ( wat was dat parc fermee groot) en op de fiets gestapt.
In een uur weer terug (en als eerste van de politiemensen) de loopschoenen aan gedaan.
Al met al een looptijd van +\- 47 minuten neergezet.
Als dat nou eens een paar minuutjes sneller kan...

Toch heel blij met een podium, bos bloemen en een medaille!

4

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

Gefeliciteerd! Bloemen mee naar huis is altijd mooi.

5

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

HermanB schreef:

voorspelling:

  • Zwemmen (1 km) - 18 min

  • T1 - 3 min

  • Fietsen (40.62 km) - 72 min

  • T2 - 2 min

  • Lopen (10.00 km) - 45 min

  • Eindtijd: 2u20

Helaas werden ook dit jaar nog steeds geen tussentijden geregistreerd bij de Politietriathlon... Zijn er eigenlijk nog meer triathlons waar dat ook niet gebeurt? Ik ben het verder nog nergens tegengekomen namelijk. En je kan natuurlijk zelf wel je tussentijden registreren (wat ik ook gedaan heb), maar dan heb je geen vergelijking met anderen op de verschillende onderdelen en juist die is vaak net zo interessant.

Anyway, met tussentijden van mijn eigen garmin en en de eindtijd van de organisatie was dit het resultaat vandaag:

  • Zwemmen (1 km) - 0:18:39

  • T1 - 2:09 min (vanaf de waterkant tot de streep)

  • Fietsen (40.62 km) - 1:13:07 (timer iets te ver door laten lopen, namelijk tot ik bij mijn fietsstandaard in het parc fermé was)

  • T2 - 1:30 min (van fietsstandaard naar streep)

  • Lopen (10.00 km) - 0:43:36

  • Eindtijd: 2:19:01

De eindtijd had bijna 2 minuten sneller kunnen zijn trouwens als ik vlak na het op mijn fiets springen niet afgeleid was geraakt door de kruising met de looproute die daar was. Het gevolg was een keten van (eigen) menselijk falen die begon met een bebloede teen (die schraapte over de grond), en via een uit zijn oog getrokken schoensluiting leidde tot een gedwongen stop om én de schoensluiting én de plotseling van mijn fiets vallende bidonhouder weer op hun plek te krijgen. Maar verder ging het fietsen eigenlijk wel erg lekker, met niet teveel wind en een snelle rechte route.
Bij het lopen leek de afstand me iets aan de korte kant (mijn garmin kwam op 9.6 km uit), of ik heb voor mijn doen relatief snel gelopen.

/Herman

6

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

kolibrie schreef:

Bij het zwemmen (grootste gedeelte schoolslag) kwam
Ik met een tijd onder de 20 minuten het water uit.

Gefeliciteerd met het resultaat, snelle tijd (vooral op de fiets)!

Maar eh... (minder dan) 20 minuten voor een kilometer schoolslag vind ik toch wel verdomd snel! Je weet wel zeker dat dat klopt, dus dat je niet nóg sneller gefietst hebt? wink

/Herman

7

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

De politietriathlon was mijn eerste triathlon. Vooraf leek me een streeftijd van 3 uur redelijk. Uiteindelijk in 2:37:46 over de streep!

Tussentijden (inderdaad fijn als die waren geregistreerd):

Zwemmen (1500m): 30:24
T1: 3:21
Fietsen (40.60km): 1:15:00
T2: 2:00
Hardlopen (10km): 46.51

Het weer was fijn, misschien iets te warm met 21 graden en zon. Zwemmen viel absoluut tegen en is mijn slechtste onderdeel. Grotendeels met de genante schoolslag gedaan. Wetsuit uitkrijgen tijdens T1 was lastig (volgende keer: geen wetsuit met borstsluiting). Fietsen ging precies zoals verwacht, 32 km/h gemiddeld. Ik verloor net als Herman tijd door het inrijden van de looproute (schoen uit, afstappen, schoenen aandoen...). Bij het lopen: Wat zijn die eerste 5km's zwaar zeg. Daarna ging de motor aan en ging het weer. Had ook het idee dat het een korte loopronde was (ik klokte 9.56km).

Mooie ervaring, met wat extra zwemtraining absoluut voor herhaling vatbaar!

8

Re: Politietriathlon Spijkenisse 13 september 2014

HermanB schreef:
kolibrie schreef:

Bij het zwemmen (grootste gedeelte schoolslag) kwam
Ik met een tijd onder de 20 minuten het water uit.

Gefeliciteerd met het resultaat, snelle tijd (vooral op de fiets)!

Maar eh... (minder dan) 20 minuten voor een kilometer schoolslag vind ik toch wel verdomd snel! Je weet wel zeker dat dat klopt, dus dat je niet nóg sneller gefietst hebt? wink

/Herman

Ik weet zeker dat het klopt. Ik kan en goede schoolslag zwemmen en het viel mij al op dat ik een aantal crawlers inhaalde.

Overigens een mooie prestatie van alle deelnemers!