26

Re: Challenge Almere 13-9-2014

Ik had mij al ingeschreven in December met de ambitie 5:25 of sneller voor de halve te gaan.

Overbelaste kniee in het begin van het jaar en twee maanden geleden zweepslag opgelopen. Daardoor geen buiten water meer gezwommen, maar tot 60km fietsen getraind en max 8km gerend in training. Getwijfeld of ik nog wou mee doen. Vorige week de kwart in Apeldoorn gedaan als test en toen voor het eerste 10km gerend sinds mijn blessure.

De plastic tegelachtige dingen die ze dit jaar in de bag basement hadden gebruikt hielp niet echt tegen de gladheid. Ging in T2 onderuit op mijn rug. Minstens een minuut kreunend en vloekend gelegen voordat mijn rugspieren voldoende weer waren ontspannen om mijzelf op een stoel te klauteren. Duurde nog een minuut voordat ik de tas kon maken. Voelde het nog goed bij het het eerste ronde. Voel overigens nog steeds dat mijn rug een beetje vast zit.

Resultaat: 5:53:38. Gezien de staat van mijn lichaam best wel redelijk.

27

Re: Challenge Almere 13-9-2014

Iedereen gefeliciteerd met jullie prestaties. Ik heb een leuk weekend en race gehad.

Zwemmen 30 min >> 28:10
T1 5 min >> 3:05
Fietsen 2:40 uur >> 2.46:12
T2 5 min >> 2:41
Lopen 1:25 uur >> 1:34:26
Verwachte eindtijd: 4 uur en 45 min >> 4:54:34

Het was een mooie en pittige wedstrijd. Werd er vrijdagmiddag tijdens de briefing nog geen wind voorspelt voor de wedstrijd. Stiekem vermoede ik wel anders...
Ik ben geheel rechts gaan liggen bij de start om de kortste lijn te zwemmen. Ik heb zoveel mogelijk op voeten proberen te zwemmen. Soms ging het me net iets te langzaam en probeerde ik op te schijven. Wat resulteerde in een 32e zwemtijd. Super tevreden!
Het fietsen ging redelijk, ik had verwacht rond de 35km/h te fietsen. Met de wind is dit minder geworden. Ik heb geprobeerd mezelf niet te veel te slopen, na 80 km begon ik te merker dat het iets minder werd. Tijdens de gehele rit goed gegeten en gedronken, 3 gelletjes, 2 energie repen en ruim 2 bidons op.
Voor het lopen had ik me voorgenomen om met 15km/h weg te gaan. Dat ging goed tot 8 km goed en toen waren de beentjes op/leeg. Het was daarna afzien en finishen. Uiteindelijk als 40e de finish gehaald.
Als ik terugkijk op de race dan ben ik tevreden. Niet aan mijn voorspelling gekomen, maar geen slecht debuut. Met een betere fietsonderdeel moet er meer mogelijk zijn.

Ik berg morgen mijn wetsuit op want dit was mijn laatste triathlon wedstrijd dit jaar. Volgend jaar wil ik in Almere de hele triathlon doen met in de voorbereiding enkele halve triathlons....

28

Re: Challenge Almere 13-9-2014

Zo afgelopen zaterdag min eerste hele gedaan. Ben gefinisht dus erg tevreden.

Zwemmen 1:01:00
Fietsen 6:19:00
Lopen 6:22:00

Eindtijd 13:55:00 erg tevreden dus.

Wel last van spierpijn vooral in mijn onderrug van het lopen.