1 Laatst bewerkt door Dimitri (02-09-14 22:47:01)

Onderwerp: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Morgen mijn eerste triathlon. Door aanhoudende achillespees blessures enkele maanden terug de motivatie verloren. Toch nog af en toe wat fietsen gedaan. Enkele kilo's bij maar ik ga toch gewoon meedoen om ervaring op te doen.

Alhoewel tijd dus echt van ondergeschikt belang is en ik niet echt een referentiekader heb, hoop ik op volgende tijden:

Zwemmen: 20m
T1: 2m
Fietsen: 1u20m
T2: 2m
Lopen: 1u10m

Totaal: 2u54m

Niet denderend maar dat deert me niet.  wink Tes de ervaring die telt.

Parcours is overigens in de polders en dus vlak. Wind zou grotendeels (licht) in de rug/zijwaarts staan.

2 Laatst bewerkt door Dimitri (03-09-14 22:04:52)

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Okeej!

Eindelijk is de kop eraf en kan ik me zonder schande triatleet noemen. Ik heb vandaag bijzonder veel geleerd at ik kan meenemen naar mijn volgende. Ik zwom zonder wetsuit omdat ik vond dat ik met mijn bescheiden ambities (gewoon uitlopen) dit niet nodig had. Amai, wat een misavtting. Watertemperatuur was 18°C En dat pakte me zo hard op de longen, dat ik tot op het einde van het loopgedeelte het gevoel had kortademig te zijn. Ik kreeg mijn armen zeer slecht rond en hoe langer ik in het water bleef dobberen, hoe lastiger dit werd. Toen ik uit het water kwam was ik licht duizelig en voelde ik me echt bar slecht. Ook sloten water gepakt. Iets waar ik normaal nooit last van heb.

Op de fiets voelde ik direct dat de benen verkrampten van de koude. Gelukkig was het warm weer en na een 5 a 10km begonnen de benen wat vlotter te draaien. Hier en daar toch ferme stukken met VEEL wind (damn you yr.no en je foute voorspelling!!).

Toen ik aan het lopen wou beginnen, voelde er "iets" niet goed aan in mijn rechtervoet. Na 100m gelopen te hebben, even schoen uitgedaan, steunzool verwijderd en een energiereep verwijderd. Gelukkig nog niet opengesprongen.  lol

Eerste 2km liep ik naar mijn gevoel zeer traag maar volgens mijn horloge liep ik de eerste 2km aan 5:50. En daarna plots een SERIEUS verval. Ik vermoed deels de niet getraindheid, deels veel te weinig voeding en drank (domme fout, ik weet het).
De split tijden:
1    5:50.3    
2    5:50.5    
3    6:18.4    
4    6:27.3    
5    6:54.5    
6    7:36.8    
7    7:13.7    
8    7:24.2    
9    7:28.2    
10    6:54.1    
11    1:09.5     (das 1m:09s)

Overzichtje en vergelijken met mijn voorspelling:
Zwemmen: 20m   => 22m52 (ben ik ZEER tevreden mee gezien de omstandigheden)
T1: 2m                 =>  3m35 (had wat tijd nodig om te bekomen, eventjes gaan zitten hier)
Fietsen: 1u20m   =>  1u20m, perfect voorspeld en gezien de zeer slechte start ook heel tevreden mee!!)
T2: 2m                 => 4m32 (zeer lange transitiezone, was ook hier nog dat ik die energiereep diende te verwijderen tongue)
Lopen: 1u10m     => 1:06:56s (+ zeer grote blaar op de voet big_smile)

Totaal: 2u54m     => 2u58:26  (zeer tevreden mee want ik ben gefinished!!)

Op zaterdag 13 september heb ik direct opnieuw een kwart. Tegen dan maak ik dat ik een wetsuit heb. Mijn zwemmen zou dan een pak beter moeten zijn. Bovendien was het zwemmen 1100m i.p.v. 1000m. Het fietsparcours is wel een stuk zwaarder. Ik hoop eigenlijk eenzelfde tijd te kunnen realiseren als vandaag door het veel moeilijker fietsparcours te Ieper.

3

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Ha 1100m daarom had ik zo een slechte zwemtijd  wink

4

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Wat een geweldig verhaal van Dimitri. Wel ben ik jaloers op de zwemtijd, zeker zonder wetsuit.

5 Laatst bewerkt door Vanzella (04-09-14 10:30:26)

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Gefeliciteerd met het volbrengen van je eerste Kwart!

En denk eraan bij de volgende: "Een energiereep stop je in je mond, niet in je schoen" wink

6

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Klasse Dimitri! En welkom bij de club.

Dat van die energiereep kan worden toegevoegd aan de lijst 'belangrijke dingen om op te letten'.

7

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

EnergieREEP heb ik nog niet voorgehad omdat ik dat op wedstrijd niet gebruik maar een gelletje heb ik wel al in mijn schoenenn gehad. En meestal heb ik zo wat verdoofde voeten als ik van de fiets kom zodat ik het niet direcht voel. Tegenwoordig leg ik ze dan ook naast mijn schoennen ipv erin.

8

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Hier ook, weglopen met een rare gevoel in een schoen omdat er nog een gelletje in ligt  roll

9

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Hahaha, ik ben al blij dat ik niet de enigste ben die dit tegengekomen ben big_smile

Vandaag naar de dokter gegaan met een pijnlijke bovenarm. Overbelasting  roll  Maar gelukkig niet te erg en dokter denkt dat ik in een dag of 3 wel weer in orde zal zijn.

En vandaag ook een wetsuit gepast en gehuurd. Eentje van ZOOT prorace 1.0 ofzo. De enigste die nog vrij was, as een XXL die eigenlijk een tikkie te groot is maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog zonder wetsuit te zwemmen. Ik ben benieuwd naar het effect!!

@ronnyke
Wat was jouw resultaat? Nu, die 1100m heb ik opgevangen van teamleden die met GPS gezwommen hadden. Misschien zwommen ze wel zig-zag. Maar erger dan mijn lijn kon het niet geweest zijn. Hoe was jouw ervaring?

@wilagro
Ik was stomverbaasd te zien dat ik nog de 420ste tijd gehaald heb.Ik ben echt de 3de of 4de laatste uit het water gekomen van mijn wave. In de wave 5 minuten NA mij, was er iemand in geslaagd me enkele tientallen meters na de brug in het terugkeren in te halen.  Das, vermoed ik, op een 6 a 700m big_smile  Topzwemmer!

10

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Ik heb een mooie dag gehad,wel vermoeiend ik had de nacht nog gewerkt en direcht van het werk naar Knokke gereden. Was eigenlijk wel een beetje overdreven dat je er al zo vroeg moest zijn om pas na de middag te starten. Voor de rest mooi parcour en top organisatie. Nog zelden gezien en dat voor bijna 1000 athleten. Deze zal voor volgend jaar wel terug op mijn verlanglijstje staan maar dan als voorbereiding op Almere wink

11

Re: 03 september Zwintriathlon (kwart)

Deze staat zeker en vast terug op mijn lijstje. Alhoewel dit mijn eerste triathlon is, voelt dit voor mij toch als een quasi perfecte organisatie aan. Ik zou niet weten wat er nog echt beter kon buiten inderdaad die lange dag om zo vroeg al te moeten inchecken en, maar das puur persoonlijk en omdat ik zo verschrikkelijk traag liep, de bevoorrading voor het lopen iets vroeger na de wissel.


Wat was je resultaat dan Ronnyke? Ik kan zelfs niet eens een deftige fietstraining afwerken als ik de nacht gewerkt heb.