1

Onderwerp: inschrijvingsgeld

Graag had ik eens gevraagd waarom bij triathlons het inschrijvingsgeld toch altijd zo hoog is.

Ik heb me reeds ingeschreven dit jaar voor enkele recreatieve halve triathlons:
Aarschot 35 euro, dat vind ik nog redelijk, Leuven 50 euro, Kruiningen ook zoiets, Brasschaat 80 euro en ga zo maar door.
Moeten de recreanten dan het prijzengeld ophoesten voor de toppers?
Kan dit niet elders gezocht worden bij sponsers of zo?
Bij de nog langere afstanden spreken ze over honderden euro's !!! Het startgeld verdubbeld met de afstand lijkt me.
Er zijn toch inschrijvingen genoeg dus vragen de organisatoren er maar op los; Het lijkt me business in plaats van sport.

Graag jullie mening hierover

2

Re: inschrijvingsgeld

Walter ik ben het helemaal met je eens  zeker met de euro is de prijsstijging van de wedstrijden enorm gestegen.
En bijna iedereen klaagt over de inschrijf kosten ,maar elke wedstrijd is uitverkocht ?
Ja jij betaald het prijzengeld voor de toppers  ,sponsers vallen weg het is geen kijksport .
Boycotten is ook niet echt een oplossing want dan gooi je je eigen ramen in .
Ik ben wat selektiever geworden van waar ik inschrijf ,voor de centen hoef ik het niet te laten ,maar
ik kijk wat ik voor mijn centen krijg .Aarschot is prijs kwaliteit echt een uitstekende wedstrijd ,mooie praktische herrinering .
Brasschaat nu een oficieele 1/2 IronMan voor 80 Euro  veel te duur ben daar is naar huis gegaan met een truttig handoekje.
De meeste loop wedstijdjes zijn ook al behoorlijk gestegen in prijs .
Rapido

triathlon is 3 x beter