1

Onderwerp: Dam-tot-damloop 2014

Aanstaande zondag is de Dam-tot-damloop. Geen duathlon of triathlon inderdaad, maar wel mijn seizoensafsluiter :-)

Ik hoop de 10 mijl (16 km) in 1:12 te lopen. Ben benieuwd!

/Herman

2 Laatst bewerkt door DVL (15-09-14 15:03:09)

Re: Dam-tot-damloop 2014

ik loop ook mee, maar de dag ervoor start ik in Zwolle op de kwart triatlon. Dus ik zal wel wat stijfjes zijn de volgende dag. Het wordt dus uitlopen ipv een P.R.

Vorig jaar 1.07 dit jaar 1.25 en als de benen goed voelen iets sneller.

3

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik ben ook van de partij. In maart 2013 een keer de 20 van alphen met 1 week trainen gelopen in 1:47. Verder nooit meer als 10km gelopen dus word iig een PR op deze afstand.Hoop nu met een wat betere conditie op de 10 Engelse mijl rond de 1:10 te zitten. Ben benieuwd hoe het gaat.

Amat Victoria Curam

4

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik doe dit jaar weer mee met het werk en start na de wedstrijdlopers.

Ik hoop te finishen tussen 1:07 en 1:09

5

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik loop dit jaar ook mee. Hoopte 2 maanden terug op een tijd onder de 1:30, maar afgelopen zondag tijdens een laatste serieuze test heb ik 15km in 1:13:54 gelopen, dus een tijd rond de 1:20 moet mogelijk worden.

6

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik ga ook de damloop weer lopen. Via mijn werk doe ik mee met een goed doel. Zo doende kan ik al om 11.02 starten. Lekker voor de massale drukte:-) Aangezien ik aan het trainen ben voor de marathon ga ik hem lopen in mijn verwachte marathontempo van 4:44 de km. Zal dus rond de 1 uur 16 uitkomen.  iedereen die zondag gaat lopen veel succes en vooral... Heel veel plezier!!

gr, Arvid

7

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik loop ook mee voor het goede doel. Zal de eerste keer zijn.
Veel succes allen!

8

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik ga voor een tijd van 1.22.30

9 Laatst bewerkt door HermanB (21-09-14 16:52:27)

Re: Dam-tot-damloop 2014

HermanB schreef:

Ik hoop de 10 mijl (16 km) in 1:12 te lopen. Ben benieuwd!

Helaas toch iets langzamer gelopen, namelijk 1:13:07. Maar eigenlijk toch wel tevreden want ik blijk de afstand toch ietsje onderschat te hebben (mijn garmin meette in elk geval 16.4 km ipv 16) en dat betekent dat mijn tempo toch ietsje hoger heeft gelegen dan mijn doeltempo (volgt u nog?) (en inderdaad: die 1:12 was vervolgens naar beneden afgerond...).
Dat doeltempo was dan weer het tempo dat ik liep tijdens de kwart triathlon van Spijkenisse vorige week. Ik ging ervan uit dat ik dat bij een langere afstand maar zonder voorafgaand zwemmen en fietsen ook wel vol moest kunnen houden.
Minpuntje was dan weer dat mijn kuit en (iets verontrustender want nieuw) mijn hamstring rechts toch wat tekenen van overbelasting beginnen te vertonen. Het is maar goed dat het wedstrijdseizoen nu voor mij voorbij is en er de komende weken even alleen korte en rustige trainingen op de agenda staan.

De loop zelf was erg leuk: lekker weer (gelukkig niet meer zo warm en benauwd als afgelopen week) en een gezellige sfeer. Ik ken geen andere loop waar het aantal (muziek-)bandjes per km zo hoog ligt geloof ik. Verder werkt het enthousiasme van al die mensen langs de kant ook behoorlijk mee natuurlijk.
Op ongeveer 1 à 1.5 km voor de finish werd ik voorbij gerend door een t-shirt met de tekst "Life is simple - swim bike run. La Roche 111". Iemand van dit forum?

/Herman

10

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ook weer de de damloop gelopen.
Omdat ik voor de marathon van Amsterdam aan het trainen ben en ik in mijn  trainingsschema deze week een "rust"week had ingebouwd. Heb ik de damloop gelopen in het tempo wat ik voor de marathon ook wil lopen. gewoon de damloop als trainingsloop gezien en in een rustige 1:15:42 over de finishstreep gegaan. blijft een te drukke maar toch eigenlijk wel leuke loop.

gr,
Arvid

11

Re: Dam-tot-damloop 2014

Zo voor het eerst meegedaan en helaas de 1:10 niet gered. Lat net wat te hoog gelegd denk ik voor zo'n eerste keer.
Wat een drukte onderweg echt geweldig al die supporters en vele bandjes/dj's. Wel een redelijk vlakke race gelopen. Eerste 10km met 4:30 per km en uiteindelijk iets verval waardoor het gemiddelde op 4:40 P/km uitkwam. Rond de 12 km begon mijn rechter hamstring een beetje stijf te worden. Zal toch te maken hebben met het feit dat ik dit seizoen enkel 1x een 10km wedstrijd heb gelopen en 1x 10km getraind te hebben voor deze loop.

Zeer tevreden met mijn eindtijd van 1:16:12

Zeker voor herhaling vatbaar deze loop!

Amat Victoria Curam

12 Laatst bewerkt door denyos (22-09-14 09:20:38)

Re: Dam-tot-damloop 2014

denyos schreef:

Ik loop dit jaar ook mee. Hoopte 2 maanden terug op een tijd onder de 1:30, maar afgelopen zondag tijdens een laatste serieuze test heb ik 15km in 1:13:54 gelopen, dus een tijd rond de 1:20 moet mogelijk worden.

Helaas de 1:20 niet gehaald maar ik ben zeer tevreden met mijn eindtijd van 1:21:25.
Met name de IJ-tunnel heeft mij een hoop pijn gedaan (ik loop normaal altijd door de polder met praktisch geen hoogteverschil) waardoor mijn hartslag al snel enorm omhoog schoot.

Nu komende 3,5 week lekker doortrainen voor de halve marathon van Amsterdam smile

13

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik heb hem uiteindelijk in 1:08:52 gelopen, ook volgens mijn Garmin was het 16,4 K.
Deze tijd was ver boven verwachting, afgelopen weken voelen mijn benen al niet goed, heb toen een extra dagje rust genomen, met dit als resultaat

14

Re: Dam-tot-damloop 2014

Ik ben volle bak gegaan en had niets meer over aan het eind. 1:06:15. Erg blij mee  smile

15

Re: Dam-tot-damloop 2014

Eindtijd 1.23.28 tevreden met me tijd minuut langzamer dan gepland