1

Onderwerp: Korte trainingen

Door omstandigheden (werk-gezin) zijn het merendeel van mijn trainingen vrij kort.
Hiermee bedoel ik dat ik 5x per week tijdens mijn middagpauze ga sporten.
2x zwemmen (30 minuten) en 3x lopen (40 minuten), of omgekeerd.
In het weekend is er meestal nog wel tijd voor een langere fietsrit of loopje.

Wat zijn de voor en/of nadelen van zoveel korte trainingen?
Zit/Zat er nog iemand in deze situatie?

2

Re: Korte trainingen

Ik zie geen nadelen. Als dit je maximale trainingsmogelijkheden zijn dan gebruik je ze goed smile

Volgens mij is het belangrijker wat je in die trainingen doet dan de duur ervan. Dus afwisselend trainen ook al is het kort.

3

Re: Korte trainingen

Idd kwaliteit gaat boven quantiteit ofz roll in de maandbladen triathlon plus of triathlon 220 hebben ze maandelijks sub 1h trainingen voor zowel zwemmen fietsen als lopen,deze staan mischien ook wel op hun site. Ideaal voor wat afwisseling en toch op de juiste manier te trainen want als je in de weinige tijd die je hebt ook nog eens nutteloze dingen doet geraak je ook niet echt vooruit.

4

Re: Korte trainingen

60 minute workouts:

http://triathlete-europe.competitor.com/tag/60-minute

5

Re: Korte trainingen

Idd, kwaliteit gaat boven kwantiteit. Maar soms heb ik de indruk dat ik niet verder kom met mijn trainingen van een halfuur

6

Re: Korte trainingen

Een half uur is wel weinig ook he? Al bij al is het wel voor triathlon dat je traint en je kunt jezelf dan ook niet vergelijken met iemand die 20 a25u traint natuurlijk. Hier een vb van sub 1H training http://www.220triathlon.com/training/bi … /9229.html

7

Re: Korte trainingen

Nico0105 schreef:

Idd, kwaliteit gaat boven kwantiteit. Maar soms heb ik de indruk dat ik niet verder kom met mijn trainingen van een halfuur

Wat doe je dan in een half uur?

8

Re: Korte trainingen

Als ik ga lopen is het ongeeer 40 minuten.
Ofwel doe ik op de piste een intervaltraining (voorjaar), ofwel loop ik een rondje. Tempo wisselt af van keer tot keer.

Zwemmen probeer ik de nodige variatie in te steken.
Warming up, enkele techniek oefeningen, versnellingen
Of halfuurtje doorzwemmen

9

Re: Korte trainingen

Nico0105 schreef:

Door omstandigheden (werk-gezin) zijn het merendeel van mijn trainingen vrij kort.
Hiermee bedoel ik dat ik 5x per week tijdens mijn middagpauze ga sporten.
2x zwemmen (30 minuten) en 3x lopen (40 minuten), of omgekeerd.
In het weekend is er meestal nog wel tijd voor een langere fietsrit of loopje.

Wat zijn de voor en/of nadelen van zoveel korte trainingen?
Zit/Zat er nog iemand in deze situatie?

Voordeel is dat je vaak zwemt en loopt. Dit is beter dan 1 of 2 keer in de week een uur, zeker als je in het weekend een lange training doet.
Nadeel is, dat je er niet het maximale uit haalt. Maar dat doet niemand die geen 30 uur in de week traint.  wink

10

Re: Korte trainingen

Inderdaad aan 30u zal ik niet komen.