51

Re: Challenge Almere 2015

Ik ga de hele doen. Het was verre van een perfecte voorbereiding en er zitten nog wat lange fietstrainingen aan te komen, maar de 4 uur fietsen afgelopen zaterdag gaf wel vertrouwen. Zwemmen en fietsen komen wel goed en lopen zie ik wel. Ik zie wel waar het schip strandt, met een beetje goede omstandigheden hopelijk met een pr (in mijn geval onder de 10:29). Ik heb er in elk geval zin in!

52

Re: Challenge Almere 2015

Ga dit jaar weer de hele doen, heb er veel zin in, komen nog wel wat pittige trainingen aan, en nog de halve in Klazienaveen en nog een kwart in Emmeloord, dan nog 1 weekje door trainen en dan rusten tot 12 september.

53

Re: Challenge Almere 2015

Ik heb enigsinds getwijfeld maar me uiteindelijk weer ingeschreven voor de halve. Vorig jaar heb ik voor het eerst de halve gedaan. Was buiten het afzien richting lelystad genieten en ging boven verwachting goed.
Dit jaar is de voorbereiding iets minder, maar doe alles lekker op mijn eigen tempo en hoop er weer een mooie ervaring bij te schrijven  smile

54

Re: Challenge Almere 2015

Is dit wel een beetje leuke wedstrijd qua ambiance, ik herrinner mij nog van heel vroeger toen het nederlands kampioenschap tijdrijden daar in de buurt werd gehouden, zeer saaie lange rechte wegen en veel wind.

55

Re: Challenge Almere 2015

De ambiance was vorig jaar geweldig, prachtige transitiezones, een mooi fietsparcours langs het IJsselmeer over goede wegen met een goed georganiseerde verzorgingspost en een paar leuke rondjes lopen.

56

Re: Challenge Almere 2015

Nultra schreef:

Is dit wel een beetje leuke wedstrijd qua ambiance, ik herrinner mij nog van heel vroeger toen het nederlands kampioenschap tijdrijden daar in de buurt werd gehouden, zeer saaie lange rechte wegen en veel wind.

Vroeger was de start/finish in Almere Haven, nu is het in Almere stad. Dus de parcoursen gaan een hele andere kant op dan voorheen.

57

Re: Challenge Almere 2015

En volgens mij hoort de wind bij Almere  wink !

58

Re: Challenge Almere 2015

René S. schreef:

En volgens mij hoort de wind bij Almere!

Helemaal waar, dat is ook wat Almere door de jaren heen legendarisch heeft gemaakt. Wel jammer dat die op de wedstrijddag altijd uit het noordoosten lijst te komen. Dat maakt het stuk fietsen over de dijk een heel stuk zwaarder.

59

Re: Challenge Almere 2015

Voor mij de derde hele in Almere. Ook hier gaan de voorbereidingen maar zo zo. Zwemmen maak ik me geen zorgen over. Fietsen.....lijkt goed te gaan maar met nog maar kort in het bezit vd TT bike weet ik het nog niet. Lopen is en blijft mijn probleem. Ook niet het schema kunnen uitvoeren zoals ik zou willen, echter de trainingen die ik deed voelde wel goed.We gaan het zien, genieten en finishen blijft het doel !

60

Re: Challenge Almere 2015

Die toppers zijn zo voor een wedstrijd nooit in de goede vorm tot ze aan de start staan tongue

61

Re: Challenge Almere 2015

big_smile Klopt dus wel aangezien je al een topper bent als je start   tongue

62

Re: Challenge Almere 2015

Ook ik doe mee en voor mij de eerste halve.
Nog tips mbt drinken op de fiets? Ik zie dat er bidons uitgedeeld worden. Wat is handig? Aannemen en je eigen bidon aan de kant gooien? Hoe gaan jullie er mee om?
Gelletjes neem ik zelf wel mee en zal voor de start al wel wat drinken op de fiets zetten. Normaal heb ik tijdens 90km wel voldoende aan 2 bidons (op t frame) en 1 op mijn stuur. Dus als ik het zelf meeneem, hoef ik niets aan te nemen...

63

Re: Challenge Almere 2015

Op een halve gebruik neem ik zelf 3 bidons mee.
1 op het stuur, 1 op het frame, 1 achter het zadel.
Onderweg gooi ik 1 bidon weg en pak een nieuwe bidon aan.
Bij mij ook ontzettend afhankelijk van de temperatuur.

64

Re: Challenge Almere 2015

Jasper, vorig jaar deed ik mee in Almere op de halve en ik kan je vertellen dat de verzorgingsposten perfect zijn. Je kan daar heel gemakkelijk een bidon water aannemen, flinke slokken eruit nemen en wegggooien op de aangewezen plekken, of je steekt hem in je bidonhouder. Ook gelletjes en halve bananen worden daar aangereikt.
Ik had ook mijn eigen bidons mee, maar mocht je een bidon onderweg verliezen dan is er dus geen man overboord.

65

Re: Challenge Almere 2015

Aangezien ik nogal gevoelig ben voor mijn eten en drinken tijdens een wedstrijd probeer ik alles zelf mee te nemen al heb ik al ondervonden dat dit bij een heuvelachtig parcour wel niet alles is. Maar dit zal in Almere wel geen probleem zijn hoop ik. Ik kijk er in elk geval al naar uit al heb ik volgende week de Zwintriatlon nog.

66

Re: Challenge Almere 2015

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het 1 bidon op stuur wordt, en 1 op het frame. Dan kan ik er nog 1 aanpakken en deze op het frame plaatsen...

Hoe nemen jullie je eigen gelletjes mee? op de bovenbuis "plakken"?

67

Re: Challenge Almere 2015

Jasper298 schreef:

Hoe nemen jullie je eigen gelletjes mee? op de bovenbuis "plakken"?

Daar hebben ze iets voor bedacht he...

http://www.pedaleur.nl/media/catalog/product/cache/16/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/1/11531_1.jpg

68

Re: Challenge Almere 2015

Ja, ik weet het. Ik ben nog zoekende naar de juiste die goed op een BMC TM01 past.

69

Re: Challenge Almere 2015

Ik persoonlijk gelletjes op de fiets eten een drama, had behoorlijke kleefhanden na 90km fietsen :-)

doe het in vervolg met een klein beetje water verdunt in een kleine bidon

70

Re: Challenge Almere 2015

marcelca schreef:

Ik persoonlijk gelletjes op de fiets eten een drama, had behoorlijke kleefhanden na 90km fietsen :-)

doe het in vervolg met een klein beetje water verdunt in een kleine bidon

Dit doe ik ook, al ben ik er nog niet helemaal uit hoeveel gelletjes ik kan oplossen in een 500ml bidon. In Frankfurt vorig jaar klonterde de gel samen onderin mijn bidon en toen had ik er niets aan.

Op de fiets probeer ik vaster voedsel te eten (repen en powershots) vanuit een bentobox. Gelletjes bewaar ik voor het lopen. Ik heb ook wel eens het een en ander vastgeplakt op mijn bovenbuis, dat kan ook.

71

Re: Challenge Almere 2015

Welke repen krijg jij tijdens het fietsen met een behoorlijke (wedstrijd) intensiteit nog weg?
De laatste keer dat ik een reep at tijdens een wedstrijd heb ik na 2 minuten kauwen alles moeten uitspugen, kreeg het niet weg smile

En wat zijn powershots?

72

Re: Challenge Almere 2015

Arnoutdv schreef:

Welke repen krijg jij tijdens het fietsen met een behoorlijke (wedstrijd) intensiteit nog weg?
De laatste keer dat ik een reep at tijdens een wedstrijd heb ik na 2 minuten kauwen alles moeten uitspugen, kreeg het niet weg smile

En wat zijn powershots?

Meestal gebruik ik repen van Powerbar, maar die zijn net zo moeilijk weg te werken als alle andere repen. Toch heb ik liever iets vasts dan gelletjes tijdens het fietsen. Ik heb een bidon op mijn stuur dus na elke hap spoel ik alles even weg.

Powershots zijn deze dingen. Een soort snoepjes, 200kcal per pakje. Meestal leeg ik de inhoud van 2 zakjes in mijn bentobox zodat ik ze makkelijk kan pakken.

https://www.powerbar.com/sites/powerbar.com/files/powerbar_gelblasts_large_03_1_gelblasts_cola.png

73

Re: Challenge Almere 2015

Wie gaat er nog een keer het fietst parcours rijden , en waneer.

74

Re: Challenge Almere 2015

Ik heb die powershots ook maar meegebracht. Zondag eens een keertje proberen tijdens de training. Repen krijg ik ook niet weg kan ze niet behoorlijk kauwen en ze blijven steken in mijn keel.

75

Re: Challenge Almere 2015

Powershots zijn echt JAMMIE smile Helaas niet nodig op mijn korte afstanden sad

#enjoylife