1

Onderwerp: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Op een of andere manier heb ik nu al een paar maanden dat ik enorm stramme kuiten heb bij het inlopen. Na +/- 600-700 meter zijn de kuiten zo stram dat het voelt of ze volledig verkrampen. Een paar 100 meter later is alles weer weg en zijn mijn kuiten weer oke? Iemand enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen? Loop echt nog een heel laag tempo en het doet er niet toe of ik bij wijze de vorige dag al heb gelopen of een week niks heb gedaan. Ook het type schoen maakt niet uit....

#enjoylife

2

Re: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Rinke...heb je een staand beroep? Dan wel sta je veel overdag? Dat kan er toe bijdragen
Ander ding zou kunnen zijn dat je extreme voorvoetlander bent

Verder zou ik het niet weten

3

Re: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Heb juist een heeeel erg zittend beroep wink Dus nee dat kan het niet zijn. Ben dit seizoen mijn techniek aan het omzetten van hiel naar middenvoetlanding wellicht is dat iets?

#enjoylife

4

Re: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Denk inderdaad omzetting van je techniek als je geen andere schoenen hebt.

5

Re: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Ik heb er ook last van gehad, maar niet specifiek in de eerste km ofzo... Bij mij lag het ook aan het veranderen van de looptechniek. Heb er nu stuk minder last van zonder terug te gaan naar mn oude loopstijl of ander schoeisel te nemen. Transitie van haklanding naar middenvoet betekent een andere belasting voor je spieren, die dit niet gewend zijn. Zou je aanraden om niet te geforceerd op je voor/middenvoet proberen te landen (maar wellicht doe je dat ook niet).

6

Re: Zeer stramme kuiten 1e kilometer looptraining

Doe zeker niks geforceerd maar ben gewoon lekker aan het inlopen en na een paar 100 meter ontstaat het verkrampte gevoel.... Dit is dan ook gelukkig na een paar 100 meter weer weg maar vind het erg vreemd...

#enjoylife